Με ένα βραβείο και χρηματικό έπαθλο 20.000 ευρώ επέστρεψε από τη Βαρκελώνη ομάδα επιστημόνων από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Η ομάδα κατετάγη στις 9 καλύτερες ανάμεσα σε 600 από 77 χώρες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό Open Education Challenge με θέμα την καινοτομία στην εκπαίδευση.

Η πρόταση της ομάδας του ΑΠΘ που εντυπωσίασε ήταν ο προγραμματισμός ρομπότ από μικρά παιδιά ηλικίας 3 ετών και άνω χρησιμοποιώντας φυσικά αντικείμενα.

Έχει τίτλο «Cubes Coding» και βασίστηκε στη διδακτορική διατριβή του δρος Θεοδόση Σαπουνίδη, μέλος του ΕΤΕΠ του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, επικεφαλής της ομάδας (μαζί με τον Αναστάσιο Tσίμπλινα και τη Δανάη Σκουρνέτου) που έλαβε μέρος στο διαγωνισμό.

Η τεχνολογία αφορά ένα καθαρά γραφικό και απτικό σύστημα που αποτελείται από 44 κύβους, οι οποίοι αναπαριστούν εντολές και παραμέτρους. Οι κύβοι των παραμέτρων προσαρμόζονται στις εντολές και αλλάζουν τη λειτουργία τους.