Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της «εξαφάνισης» του ελληνικού δεξαμενόπλοιου, τα ίχνη του οποίου χάθηκαν από τις 18 Ιανουαρίου ανοιχτά της Λουάντα, στην Αγκόλα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της πετρελαϊκής εταιρείας της Αγκόλα Sonango έχουν ξεκινήσει έρευνες για να διαπιστωθεί τι έχει συμβεί, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι έχει καταληφθεί από πειρατές.
«Οι αρμόδιες αρχές έχουν ήδη ειδοποιηθεί και έχουν θέσει σε λειτουργία τους τυπικούς τεχνικούς μηχανισμούς για να εντοπιστεί το πλοίο και να διευκρινιστούν οι λόγοι της εξαφάνισής του», αναφέρει η Sonangol σε ανακοίνωσή της.
Το πολεμικό ναυτικό της Αγκόλας διαβεβαίωσε ότι πραγματοποιεί έρευνες σε ανακοίνωση που έκανε στα μέσα ενημέρωσης, αλλά δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει το αν πρόκειται για πειρατεία.
Αν αυτό επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για την πρώτη πειρατεία που γίνεται στην περιοχή αυτή.
Η υπηρεσία ναυτικής ασφάλειας Dryad Maritime, όπως και πολλοί παρατηρητές, εξέφρασαν φόβους μήπως αυτό αποτελέσει την ένδειξη μιας επέκτασης των ενεργειών πειρατείας που γίνονται στον Κόλπο της Γουινέας και στις οποίες εμπλέκονται εγκληματικές οργανώσεις Νιγηριανών.
Τα ίχνη του δεξαμενόπλοιου M/T Kerala που ανήκει στην ελληνική εφοπλιστική εταιρεία Dynacom Tankers Management, με σημαία Λιβερίας και 27 μέλη πληρώματος ινδικής και φιλιππινέζικης υπηκοότητας, έχουν χαθεί από τις 18 Ιανουαρίου.
Το δεξαμενόπλοιο ήταν φορτωμένο με ντίζελ, το οποίο μετέφερε για λογαριασμό της Sonangol Shipping, θυγατρικής της κρατικής εταιρείας, στο λιμάνι της Λουάντας, όταν χάθηκαν τα ίχνη του.
«Υπάρχουν υποψίες ότι πειρατές έθεσαν υπό τον έλεγχό τους το πλοίο, αλλά αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Dynacom Tankers Management, η οποία εδρεύει στην Αθήνα.
Επειτα από έναν καταστροφικό εμφύλιο πόλεμο που τελείωσε το 2002, η Αγκόλα γνωρίζει εν καιρώ ειρήνης μεγάλη ανάπτυξη, χάρη στους σημαντικούς πετρελαϊκούς της πόρους.
Είναι η δεύτερη παραγωγός μαύρου χρυσού στην αφρικανική ήπειρο μετά τη Νιγηρία.