Της Κέλλυς Φαναριώτη, εφημερίδα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ"

Με όπλο την εμπειρία τους στη θάλασσα, το μεράκι και την ευρηματικότητα, τέσσερα νέα παιδιά από την Κέρκυρα ταράζουν τα νερά της λιμνάζουσας ελληνικής επιχειρηματικότητας και δημιουργούν πρωτοποριακές τσάντες και σακβουαγιάζ από καραβόπανο.

Μάλιστα, το κάθε τους προϊόν συνοδεύεται από ένα καρτελάκι όπου αναγράφεται η ξεχωριστή ιστορία της κάθε τσάντας. Το όνομα του σκάφους στο οποίο ανήκε το συγκεκριμένο πανί, τα ναυτικά μίλια που αυτό διένυσε και οι θάλασσες που φύσηξαν πάνω τους τα άγρια μποφόρ τους, συνθέτουν την ταυτότητα του κάθε προϊόντος. 

Όπως εξηγούν στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» οι τέσσερις νέοι, η ιδέα γεννήθηκε το Μάρτιο του 2012 οπότε και ξεκίνησαν να συζητούν  για πρώτη φορά την προοπτική κατασκευής τσαντών από πανιά ιστιοπλοϊκών σκαφών. Το όλο εγχείρημα ξεκίνησαν ο Πάνος και ο Σπύρος. Λίγες εβδομάδες αργότερα και ενώ η πρώτη ραπτομηχανή ήταν ήδη στο δρόμο για το εργαστήριο, η Χρύσα αποφάσισε να δουλέψει πάνω σε αυτή. Η ομάδα ολοκληρώθηκε μετά από μήνες πειραματισμού, με δοκιμές, έρευνα υλικών και μεθόδων όταν ο Στρατής επισκέφτηκε την Κέρκυρα και ενθουσιασμένος  ένωσε τις δυνάμεις του με τους υπόλοιπους. Έτσι, από τον Μάρτιο του 2013 η “Salty Bag” ξεκίνησε το ταξίδι της στα φουρτουνιασμένα νερά της ελληνικής και διεθνούς αγοράς.

Ανταπόκριση

Αν και οι «Salty Bags» κυκλοφορούν στην αγορά λίγους μόλις μήνες, η απήχηση του κόσμου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, είναι ιδιαίτερα θερμή. «Μέχρι στιγμής τα σχόλια είναι ιδιαιτέρως θετικά και όπως φαίνεται έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε το στοίχημα, μπαίνοντας στην καρδιά, όλων και περισσότερων», αναφέρουν οι δημιουργοί. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το περασμένο καλοκαίρι, δημιουργίες από την πρώτη τους σειρά “Classic Series” εμπνευσμένη από την αισθητική των κλασσικών σκαφών έδωσαν «ηχηρό» παρών στις παραλίες αλλά και σε απογευματινές βόλτες. Μετέπειτα, η νέα τους  συλλογή, κατέκτησε και τους δρόμους της πόλης.

«Οι παραγγελίες τον τελευταίο καιρό έχουν αυξηθεί αρκετά, είτε μέσω του e-shop μας είτε στα κατά τόπους συνεργαζόμενα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό», υπογραμμίζουν.

Βαρύνουσας σημασίας για τους ίδιους είναι η έρευνα που κάνουν για κάθε πανί που επεξεργάζονται ώστε να δημιουργηθεί μια τσάντα. 

« Ακολουθούμε πάντα μια συγκεκριμένη διαδικασία που κάνει τις δημιουργίες μας, ξεχωριστές. Κάθε πανί έχει μια μοναδική ιστορία την οποία και καταγράφουμε κάνοντας παράλληλα  μια μικρή έρευνα για να έχουμε, όσο το δυνατόν, πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Η διαδικασία της καταγραφής είναι για εμάς ιδιαίτερα σημαντική γιατί αναπόσπαστο κομμάτι μιας Salty Bag είναι η ιστορία που την συνοδεύει, η δυνατότητα να δώσουμε νέα ζωή σε αυτά τα πανιά που έχουν ταξιδέψει χιλιάδες ναυτικά μίλια και ο νέος ιδιοκτήτης περήφανα να συνεχίζει αυτή τη διαδικασία», τονίζουν.

Το μυστικό της επιτυχίας  κατά τους ίδιους, είναι η made in Greece φιλοσοφία. «Πρώτος μας στόχος, όταν ξεκινήσαμε την προσπάθεια μας ήταν να μαθευτεί το νέο ελληνικό μεράκι παντού. Θέλαμε να δείξουμε πως ακόμη και σε δύσκολους καιρούς η χώρα μας αντιστέκεται, δημιουργεί και παράγει καλά προϊόντα», μας λένε.  

Στο δρόμο για το Ρίο

Με το σύνθημα «we love making bags that you love», οι τέσσερις νέοι επιχειρηματίες θέτουν βραχυπρόθεσμούς στόχους με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Όπως αποκαλύπτουν στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», στα άμεσα σχέδια τους περιλαμβάνεται η συλλογή “Road to Rio” που ετοιμάζεται και θα κυκλοφορήσει στην αγορά το Μάρτιο. Μέρος από τις πωλήσεις θα δοθεί  για  τη συμμετοχή της ομάδας των  Ελλήνων  αθλητών- ιστιοπλόων στους Ολυμπιακούς του Ρίο. 

«Ολυμπιονίκες, κάτοχοι Ευρωπαϊκών και Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων θα δώσουν τα πανιά τους, με ιστορίες δυνατές και απαράμιλλες για να μπορέσουν τα νέα ταλέντα της Ελληνικής ιστιοπλοΐας να πάνε πιο δυνατά στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ριο 2016». 

Έχοντας επιτύχει  σε λιγότερο από ένα χρόνο να μπουν δυναμικά στην εγχώρια αλλά και τη διεθνή αγορά σε μια εποχή ιδιαίτερα δύσκολη, οι δημιουργοί των Salty Bags θεωρούν πως υπάρχει χώρος για καινοτόμες και καλά σχεδιασμένες ιδέες. «Με σωστό πλάνο και μεθοδικές ενέργειες η Ελλάδα της κρίσης μπορεί να στηρίξει προσπάθειες, σαν και τις δικές μας», υπογραμμίζουν προσθέτοντας πως τα  προϊόντα τους έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να απευθύνονται σε μια ευρεία γκάμα πελατών, με σκοπό να διαδώσουν την ιδέα τους  σε  όσο το δυνατόν, περισσότερους ανθρώπους. 

Who is who

Χαρακτηριστικό γνώρισμα και των τεσσάρων παιδιών είναι οι λαμπρές σπουδές που έχουν πραγματοποιήσει.

H Χρύσα Χαλικιοπούλου είναι απόφοιτος του τμήματος Πολιτικω?ν Μηχανικω?ν της Πολυτεχνικη?ς Σχολη?ς του Πανεπιστημι?ου Πατρω?ν με μεταπτυχιακές σπουδές στην Domus Academy του Μιλα?νου ο?που εργα?στηκε σε projects υπο? την επι?βλεψη πολύ σημαντικών designer. 

Ο Σπύρος Ντάικος έχει σπουδάσει χρηματοοικονομικά στην Αθηνά με μεταπτυχιακό  στο Marketing στο πανεπιστήμιο του Surrey της Μεγάλης Βρετανίας ενώ παράλληλα ασχολείται με την εμπορία ενδυμάτων στην Κέρκυρα. 

Ο Παναγιώτης Βαρούχας σπούδασε στην Ουαλία Leisure and Tourism Management και ασχολείται παράλληλα με τη διαχείριση σκαφών αναψυχής. 

Ο Στρατής Ανδρεάδης σπούδασε Φιλοσοφία στην Βοστόνη ενώ είναι δεινός ιστιοπλόος, Νο 33 στην παγκόσμια κατάταξη