Ο Δημήτρης Πιατάς το 2014 σκηνοθέτησε και έπαιξε με δικό του σενάριο στην ταινία «ΠΑΝ-δή-ΜΙΑ» η οποία πολυβραβρεύτηκε. Λίγα χρόνια μετά ο δημοφιλής ηθοποιός φαίνεται προφητικός στα γεγονότα που έρχονται στη χώρα μας γιατί στην Κίνα και στην Ιταλία τα προβλήματα με τον Κορονοιό είναι γνωστά. Ο ίδιος δηλώνει στη Σάσα Σταμάτη «Όπως φάνηκε η ταινία ήταν προφητική. Ονομάζεται «Πανδημία» γυρίστηκε το 2014 και αφορούσε μια χώρα που υφίσταται οικονομική κρίση, μια χώρα σε πανικό. Συμμορίες να δέρνονται μεταξύ τους και ένα μικρόβιο αγνώστου προελεύσεως που είχε απλωθεί σε όλη τη χώρα, με αποτέλεσμα άνθρωποι να καταρρέουν στο δρόμο και να χάνουν την επαφή με τον περιβάλλοντα χώρο και ν αποκτούν ένα χαμόγελο που το είχαν ονομάσει οι επιστήμονες «Το σύνδρομο της Τζοκόντας». Είναι μια σουρεαλιστική κωμωδία με σάτιρα στα ΜΜΕ, στην υπερβολή μιας χώρας που έχει πρόβλημα και στην πραγματικότητα πρόθεσή μου ήταν να κάνω μια ταινία μυθοπλασίας και μου βγήκε ντοκιμαντέρ. Θεωρώ στο σήμερα όχι πια η χώρα μας αλλά όλος ο κόσμος ζει πρωτόγνωρες καταστάσεις. Η αιτία είναι μια πανδημία, έχει κορονοϊός  όμως ταυτόχρονα πέραν της υπερβολής είναι και μια επίδειξη άσκησης αυταρχικών καταστάσεων.  Κλειστά σύνορα, απαγόρευση της κυκλοφορίας, έλεγχος των ατόμων στα αεροδρόμια. Τελικά πιστεύω ότι η Ελλάδα ακόμα και έτσι πρωτοπορεί. Και δεν εννοώ αυτά που γίνονται στη Χίο και στη Μυτιλήνη αλλά πρωτοπορεί στη Θεσσαλονίκη πέτυχε να απαγορεύσει την κυκλοφορία στο Μετρό της (γέλια)».

 

Όσο αφορά το story  της ταινίας, ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια. Πρόκειται για μία μαύρη κωμωδία, σε μία χώρα που υφίσταται την επιδρομή ενός ιού, που τον ονομάζουν «Σύνδρομο της Τζοκόντα», γιατί ο ασθενής παύει να έχει την αντίληψη του περιβάλλοντος και χαμογελά, ενώ η ίδια η χώρα είναι υπό κατάρρευση από χρεωκοπία.

Η ταινία «ΠΑΝ-δή-ΜΙΑ»  του Δημήτρη Πιατά,  είχε επιλεχθεί  μέσα από 70 ταινίες και 20 σενάρια και είχε προβληθεί  στο Λονδίνο, σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα στις 16 Οκτωβρίου 2014, κατά την διάρκεια του 7th Annual London Greek Film Festival. Στη συνέχεια επέστρεψε στην  στην Ελλάδα με τρία βραβεία, ως Καλύτερη ταινία μυθοπλασίας μεγάλου μήκους, Καλύτερη σκηνοθεσία ταινίας μυθοπλασίας μεγάλου μήκους που απονέμεται στον Δημήτρη Πιατά και Καλύτερος Ερμηνευτής που απονέμεται στον Θεοδόση Πελεγρίνη.