Η Κατερίνα Διδασκάλου έδωσε συνέντευξη και αναφέρθηκε στον ρόλο της στη σειρά «Μαύρο Ρόδο», αλλά και το κίνημα του #metoo.

Η ηθοποιός βρέθηκε καλεσμένη στη «Μεγάλη Εικόνα» κι αρχικά, μίλησε για την ηγουμένη Φιλαρέτη.

«Είναι ένας ρόλος που ενθουσιάστηκα όταν μου τον πρότειναν γιατί δεν έχει καμία σχέση με όσα έχω κάνει είτε στην τηλεόραση είτε στο θέατρο. Είμαι ευτυχής που το κάνω», είπε αρχικά και εξήγησε πως είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από ό,τι έκανε μέχρι τώρα στις Άγριες Μέλισσες.

«Όταν βλέπεις χτισμένο το μοναστήρι, υποκλίνεσαι. Το στοιχείο της θρησκείας είναι πολύ μεγάλο θέμα, βαθιά ριζωμένο μέσα μας, όπως και του απαγορευμένου έρωτα. Όλα αυτά συναντιούνται μέσα, όπως και η διαφορά του κοσμικού κόσμου με τον μοναστικό κόσμο», δήλωσε.

Εξήγησε μάλιστα, πως για να μπει στον ρόλο και να τον κατανοήσει, βρέθηκε για μια εβδομάδα κλεισμένη σε μοναστήρι.

«Πήρα την απόφαση να κλειστώ σε ένα μοναστήρι στο Ρέθυμνο. Με δέχτηκαν με πολλή αγάπη οι μοναχές. Εάν δεν έχεις ζήσει την απόλυτη ησυχία, το πρωί που χτυπάει η καμπάνα... Είναι μία πολύ ειδική κατάσταση που πρέπει να τη βιώσεις για να μπορέσεις να την αναπαράγεις. Έμεινα μια βδομάδα, λόγω περιοδείας δεν μπορούσα να μείνω παραπάνω. Η εμπειρία που έζησα ήταν μοναδική, μου άνοιξαν την αγκαλιά τους. Κάναμε υπέροχες συζητήσεις», θυμάται η Κατερίνα Διδασκάλου.


Κανόνισε επίσης να βρίσκεται εκεί για λίγο καιρό κάθε χρόνο. Όπως είπε, οι άνθρωποι στο μοναστήρι την «τράβηξαν».

«Είδα μία ηγουμένη πολύ φωτισμένη και ήμουν τυχερή. Τέτοια ηγουμένη είναι και η Φιλαρέτη. Από εκείνη πήρα το επίθετό της, μετά τα πιο σημαντικά είναι τα στοιχεία του χαρακτήρα της. Ο δυναμισμός και η αίσθηση της δικαιοσύνης και το γεγονός ότι έχει βγει από μια ζωή βασανισμένη στα νιάτα της, δεν είναι τυχαίο. Μιλάω συχνά με το μοναστήρι και ζητάω συμβουλές για τον ρόλο μου. Πώς θα ψάλλω ένα συγκεκριμένο τροπάριο για παράδειγμα», αναφέρει η Κατερίνα Διδασκάλου.

Εκτός από τον ρόλο της στην επιτυχημένη σειρά του MEGΑ, μίλησε επίσης για το κίνημα του #MeToo.

«Σίγουρα κάποιοι έχουν μαζευτεί. Κατάλαβαν ότι δεν τους παίρνει να ασκούν εξουσία με αυτόν τον ελεεινό και τρισάθλιο τρόπο. Να πάψουν να δημιουργούνται κοινωνικές πληγές. Δεν πλησιάζεις ένα παιδί που δεν ξέρει τι του γίνεται. Δεν χρειάζεται να είναι ανήλικο νομικά, ακόμα και ένα 19χρονο παιδί δεν ξέρει τι του συμβαίνει. Και όταν το πλησιάζει ένας με εξουσία και του λέει "είμαι ερωτευμένος", πρέπει να έχει λίγο μυαλό στο κεφάλι του να καταλάβει. Με εξοργίζει όλο αυτό, ακόμα», εξηγεί.

Δήλωσε μάλιστα, πως αυτό είναι ένα φαινόμενο που δεν συναντάται μόνο στο θέατρο, απλά από εκεί ξεκίνησε.

«Είναι μία πληγή κοινωνική, δεν είναι μόνο στο θέατρο. Απλά στο θέατρο είναι πιο προβεβλημένο και τυχαίνει να ακούγεται. Συμβαίνει σε όλους τους χώρους, δυστυχώς. Είναι πολύ γνωστό το στερεότυπο του προϊσταμένου που ασκεί εξουσία στους υφιστάμενούς του. Όταν ένας άνθρωπος είναι κακότροπος απέναντι στον κατώτερο του και τον υποβιβάζει, το θεωρώ τραγικό», αναφέρει.


Για τους καλλιτέχνες και τις ιδιαιτερότητές τους

«Για να είσαι μεγάλος καλλιτέχνης, δεν σημαίνει ότι πρέπει να είσαι άρρωστος στην ψυχή. Έχω δει στην Αμερική μεγάλους καλλιτέχνες και ήταν μία χαρά άνθρωποι. Αυτοί που δεν είναι μια χαρά, απομακρύνεσαι και τους απομακρύνεις. Δεν με αφορούν καθόλου αυτοί οι άνθρωποι. Επιτέλους, καλλιτέχνης δεν σημαίνει άρρωστος άνθρωπος. Σημαίνει υγιής και στο σώμα και την ψυχή και κυρίως άνθρωπος που σέβεται τον συνάνθρωπό του».

«Δεν με αφορούν αυτοί οι άνθρωποι, δεν θέλω να τους συναντώ. Έκανα πολλές προσευχές για να πάψω να συναντώ κακότροπους ανθρώπους κι εισακούστηκαν», συμπλήρωσε.

Για τον άστεγο άνθρωπο που φιλοξενεί στο σπίτι της

«Είναι η εποχή που σκέφτομαι πάρα πολύ και τα λιγότερα τυχερά παιδιά και λιγότερο τυχερούς ανθρώπους. Άνοιξα την πόρτα μου σε έναν άστεγο και εξακολουθεί να είναι στο σπίτι μου. Το θεωρώ το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε σε μια τόσο δύσκολη εποχή. Είναι και ένα δώρο στον εαυτό μου. Αυτός που προσφέρει έχει και τη μεγαλύτερη χαρά», είπε κλείνοντας η Κατερίνα Διδασκάλου.