Eurovision 2025: Με ερμηνεία που ξεχωρίζει η Klavdia - Αλλαγή στα στοιχήµατα µετά τη δεύτερη πρόβα
"Η Ελλάδα είναι στα καλύτερά της"
Εντυπωσιάζουν κοινό και κρiτικούς η ψυχή, η αισθητική και η φωνητική δύναμη της «Αστερομάτας» - Οι πρώτες πρόβες, οι αντιδράσεις και τα στοιχήματα - Τι δηλώνουν η Ελπίδα και η Σοφία Βόσσου στο «Secret»

Η αντίστροφη µέτρηση για τη Eurovision 2025 έχει ήδη ξεκινήσει, µε τις αποστολές από όλη την Ευρώπη να προετοιµάζονται πυρετωδώς για την εµφάνισή τους στη σκηνή του St. Jakobshalle, στη Βασιλεία της Ελβετίας. Η φετινή διοργάνωση φαίνεται πως διαµορφώνεται ως µία από τις πιο καλλιτεχνικά πλούσιες και σκηνικά φιλόδοξες των τελευταίων ετών, µε τις χώρες να επενδύουν όχι µόνο στη µουσική, αλλά και στην οπτική εµπειρία που συνοδεύει κάθε τραγούδι.
Η Ελλάδα, εκπροσωπούµενη από την Klavdia και το τραγούδι «Αστεροµάτα», προσεγγίζει τη Eurovision µε µια ιδιαίτερη, συναισθηµατικά φορτισµένη πρόταση. Το τραγούδι, σε στίχους και µουσική που ισορροπούν ανάµεσα στον λυρισµό και τη σύγχρονη pop αισθητική, µιλά για τον αποχωρισµό, την εσωτερική πορεία προς την προσωπική λύτρωση και το φως που έρχεται µέσα από τη θυσία και την αναγέννηση.
Το απόγευµα της ∆ευτέρας πραγµατοποιήθηκε η πρώτη τεχνική πρόβα της Klavdia. Η καλλιτέχνις εµφανίστηκε πάνω σε µια σκηνική προβλήτα, αποµονωµένη, σχεδόν µετέωρη, ενσαρκώνοντας µε τη στάση του σώµατός της την αίσθηση της µοναξιάς και του στοχασµού. Καθώς εξελίσσεται η ερµηνεία, η Klavdia κατευθύνεται προς έναν µεγάλο βράχο – µια σκηνική µεταφορά της «πύρινης διαδροµής» του ανθρώπου προς το φως.
Η σκηνική παρουσία ενισχύεται από την εµφάνιση ενός δεύτερου προσώπου, το οποίο δεν αλληλεπιδρά άµεσα µε την Klavdia, αλλά λειτουργεί σαν σιωπηλό σύµβολο του αποχωρισµού. Ο φωτισµός, τα πλάνα των καµερών και τα LED walls –στα οποία ξεχωρίζει το φλεγόµενο δέντρο– συνθέτουν µια σκηνική αφήγηση που υποστηρίζει το εσωτερικό δράµα του τραγουδιού. Ενδυµατολογικά, η Klavdia φοράει ένα µακρύ blue-black φόρεµα, µε λαµπερές λεπτοµέρειες, δηµιουργία των Deux Hommes.
Το ντύσιµο συνδυάζει το παραδοσιακό µε το σύγχρονο, αντανακλώντας τόσο τη θεµατολογία του τραγουδιού όσο και την καλλιτεχνική ταυτότητα της Klavdia.
Η φωνητική της απόδοση απέσπασε θετικά σχόλια από την επίσηµη διοργάνωση, µε έµφαση στη συναισθηµατική µετάδοση του νοήµατος ακόµα και σε κοινό που δεν µιλά ελληνικά. Παρά την ισχυρή σκηνική και φωνητική παρουσία της Klavdia, µετά την πρώτη πρόβα παρατηρήθηκε µια µικρή πτώση της ελληνικής συµµετοχής στις αποδόσεις των στοιχηµάτων, όπου η Ελλάδα κατατάχθηκε στην 22η θέση µε 1% πιθανότητες για τη νίκη.
Ωστόσο, στον πίνακα πρόκρισης από τον ηµιτελικό η Klavdia διατηρεί µια σταθερή θέση στην πρώτη εξάδα, κάτι που επιβεβαιώνει ότι η πρόκριση θεωρείται πιθανή.
Η δεύτερη πρόβα της Klavdia πραγµατοποιήθηκε την Πέµπτη και επικεντρώθηκε στη βελτιστοποίηση της σκηνικής ροής, των κινήσεων και των τεχνικών στοιχείων. Οι αλλαγές, αν και λεπτές, ενίσχυσαν τη δραµατουργία του κοµµατιού. Οι κάµερες κινήθηκαν πιο αρµονικά µε τη µουσική, τα κοντινά πλάνα απέδωσαν καλύτερα τη συναισθηµατική φόρτιση στο πρόσωπο της Klavdia, ενώ προστέθηκαν πιο δυναµικά εφέ φωτισµού στο φινάλε. Η γενικότερη αίσθηση ήταν πως η δεύτερη πρόβα ανέδειξε ακόµα περισσότερο το βάθος και την ποιότητα της ελληνικής συµµετοχής.
Η Klavdia εµφανίστηκε ακόµα πιο σίγουρη, µε καθαρή φωνητική ερµηνεία και έντονη σκηνική παρουσία. Το κοινό στο press center αντέδρασε θετικά, µε αρκετούς να µιλούν για µια «υποτιµηµένη» συµµετοχή, που ενδέχεται να λειτουργήσει απροσδόκητα δυναµικά στο live.
Αν και δεν παρατηρήθηκε ουσιαστική αλλαγή στα στοιχήµατα µετά τη δεύτερη πρόβα, η εντύπωση που αφήνει η ελληνική συµµετοχή είναι πως πρόκειται για ένα act που «µεγαλώνει» κάθε φορά που παρουσιάζεται και έχει περιθώρια να κερδίσει έδαφος – ειδικά την ώρα της ζωντανής εµφάνισης.
Η «Αστεροµάτα» δεν είναι µια εύκολη, «πιασάρικη» συµµετοχή. Είναι όµως µια πρόταση µε αισθητική, φωνητικό κύρος και καλλιτεχνικό βάθος – χαρακτηριστικά που µπορεί να µη φανούν αµέσως στις αποδόσεις, αλλά να εκτιµηθούν από κοινό και επιτροπές τη στιγµή της κρίσης. Η Klavdia καταθέτει µια αυθεντική, έντονα συναισθηµατική πρόταση, που ξεχωρίζει για τον τρόπο µε τον οποίο ερµηνεύεται και παρουσιάζεται.
Ο τελικός λόγος ανήκει στο ευρωπαϊκό (και αυστραλιανό) κοινό. Όμως η Ελλάδα, µε την παρουσία της στη φετινή Eurovision, δείχνει πως επιµένει να ποντάρει σε µουσικές µε ουσία και αυτό, µακροπρόθεσµα, πάντα κερδίζει.
Η διεθνής κοινότητα των eurofans και των µουσικών κριτικών έχει ήδη σχολιάσει θετικά την παρουσία της Klavdia. Η οµάδα του Wiwibloggs, στο πλαίσιο της σειράς Wiwi Jury, βαθµολόγησε την «Αστεροµάτα» µε µέσο όρο 7,3/10, επισηµαίνοντας την ερµηνευτική δεινότητα της Klavdia και την αυθεντικότητα της ελληνικής γλώσσας στο τραγούδι. Ο Simon ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα είναι στα καλύτερά της όταν ακούγεται πραγµατικά ελληνική και αυτό ισχύει σίγουρα µε την “Αστεροµάτα”. Η φωνή της Klavdia εισχωρεί στα αυτιά σου µε δύναµη και ευκολία».
Στο Reddit, χρήστες επεσήµαναν την ανάγκη για βελτιώσεις στη σκηνική παρουσία, µε έναν σχολιαστή να αναφέρει: «Η φωνή της είναι εξαιρετική, αλλά θα ήθελα να δω περισσότερη κίνηση και συναισθηµατική έκφραση στη σκηνή». Η δεύτερη πρόβα φαίνεται να ανταποκρίθηκε σε αυτές τις προσδοκίες, µε βελτιώσεις στη σκηνική ροή και την ερµηνεία, γεγονός που ενδέχεται να ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στον διαγωνισµό.
Με αφορµή τη φετινή εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Eurovision µε την Klavdia και την «Αστεροµάτα», η Ελπίδα και η Σοφία Βόσσου µιλάνε στο «Secret» για τη συµµετοχή µας στον ευρωπαϊκό µουσικό διαγωνισµό. Η Ελπίδα λέει συγκεκριµένα: «Προτιµώ να είµαι λίγο επιφυλακτική στην άποψή µου, γιατί δεν θέλω να παρερµηνευτώ. Μου αρέσει πολύ το κορίτσι, η Klavdia, και βρίσκω ενδιαφέρον και το τραγούδι της. Ωστόσο, δεν είµαι σε θέση να προβλέψω µε βεβαιότητα την πορεία της συµµετοχής – ίσως καταφέρει να ξεχωρίσει, ίσως όχι τόσο. Θέλω να κρατήσω µια πιο ουδέτερη στάση».
Από την άλλη, η Σοφία Βόσσου στηρίζει απόλυτα την Klavdia και την «Αστεροµάτα», τονίζοντας: «Εγώ προσωπικά είµαι χαρούµενη γι' αυτή τη συµµετοχή και λέω “ναι” ξεκάθαρα. Μου αρέσει πάρα πολύ το τραγούδι. ∆εν µε νοιάζει καθόλου ποια θέση θα πάρει. Αυτό που µε απασχολεί είναι ότι η Ελλάδα φέτος εκπροσωπείται µε έναν αξιοπρεπέστατο τρόπο. Έχουμε µια εξαιρετική κοπέλα, µε προσωπικότητα, µοναδική φωνή και υπέροχο στυλ.
Μου αρέσει ιδιαίτερα που δεν έχει βασιστεί στο γυµνό για να ξεχωρίσει – επιτέλους! Έχουμε δει τόσο πολλές συµµετοχές µε το ίδιο µοτίβο: όµορφες κοπέλες, καλές φωνές, αλλά όλες να εµφανίζονται µε το σώµα εκτεθειµένο, χορεύοντας µε τον ίδιο τρόπο. Όχι ότι το λέω συντηρητικά ή έχοντας ταµπού, αλλά έχει γίνει κουραστικό. Αυτή τη φορά βλέπουµε κάτι διαφορετικό, µε ουσία και χαρακτήρα, και αυτό µε γεµίζει περηφάνια. Εύχοµαι να πάρουµε την πρώτη θέση, πραγµατικά. Αλλά ακόµα κι αν δεν τα καταφέρουµε, δεν µε νοιάζει. Το σηµαντικό για µένα είναι πως η Ελλάδα παρουσιάζεται φέτος µε ένα τραγούδι που αξίζει».
Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών
Η Ελλάδα, εκπροσωπούµενη από την Klavdia και το τραγούδι «Αστεροµάτα», προσεγγίζει τη Eurovision µε µια ιδιαίτερη, συναισθηµατικά φορτισµένη πρόταση. Το τραγούδι, σε στίχους και µουσική που ισορροπούν ανάµεσα στον λυρισµό και τη σύγχρονη pop αισθητική, µιλά για τον αποχωρισµό, την εσωτερική πορεία προς την προσωπική λύτρωση και το φως που έρχεται µέσα από τη θυσία και την αναγέννηση.
Μία θεατρική αφήγηση στη σκηνή
Το απόγευµα της ∆ευτέρας πραγµατοποιήθηκε η πρώτη τεχνική πρόβα της Klavdia. Η καλλιτέχνις εµφανίστηκε πάνω σε µια σκηνική προβλήτα, αποµονωµένη, σχεδόν µετέωρη, ενσαρκώνοντας µε τη στάση του σώµατός της την αίσθηση της µοναξιάς και του στοχασµού. Καθώς εξελίσσεται η ερµηνεία, η Klavdia κατευθύνεται προς έναν µεγάλο βράχο – µια σκηνική µεταφορά της «πύρινης διαδροµής» του ανθρώπου προς το φως.Η σκηνική παρουσία ενισχύεται από την εµφάνιση ενός δεύτερου προσώπου, το οποίο δεν αλληλεπιδρά άµεσα µε την Klavdia, αλλά λειτουργεί σαν σιωπηλό σύµβολο του αποχωρισµού. Ο φωτισµός, τα πλάνα των καµερών και τα LED walls –στα οποία ξεχωρίζει το φλεγόµενο δέντρο– συνθέτουν µια σκηνική αφήγηση που υποστηρίζει το εσωτερικό δράµα του τραγουδιού. Ενδυµατολογικά, η Klavdia φοράει ένα µακρύ blue-black φόρεµα, µε λαµπερές λεπτοµέρειες, δηµιουργία των Deux Hommes.
Το ντύσιµο συνδυάζει το παραδοσιακό µε το σύγχρονο, αντανακλώντας τόσο τη θεµατολογία του τραγουδιού όσο και την καλλιτεχνική ταυτότητα της Klavdia.
Η φωνητική της απόδοση απέσπασε θετικά σχόλια από την επίσηµη διοργάνωση, µε έµφαση στη συναισθηµατική µετάδοση του νοήµατος ακόµα και σε κοινό που δεν µιλά ελληνικά. Παρά την ισχυρή σκηνική και φωνητική παρουσία της Klavdia, µετά την πρώτη πρόβα παρατηρήθηκε µια µικρή πτώση της ελληνικής συµµετοχής στις αποδόσεις των στοιχηµάτων, όπου η Ελλάδα κατατάχθηκε στην 22η θέση µε 1% πιθανότητες για τη νίκη.
Ωστόσο, στον πίνακα πρόκρισης από τον ηµιτελικό η Klavdia διατηρεί µια σταθερή θέση στην πρώτη εξάδα, κάτι που επιβεβαιώνει ότι η πρόκριση θεωρείται πιθανή.
Λεπτομέρειες που τελειοποιούν την εικόνα
Η δεύτερη πρόβα της Klavdia πραγµατοποιήθηκε την Πέµπτη και επικεντρώθηκε στη βελτιστοποίηση της σκηνικής ροής, των κινήσεων και των τεχνικών στοιχείων. Οι αλλαγές, αν και λεπτές, ενίσχυσαν τη δραµατουργία του κοµµατιού. Οι κάµερες κινήθηκαν πιο αρµονικά µε τη µουσική, τα κοντινά πλάνα απέδωσαν καλύτερα τη συναισθηµατική φόρτιση στο πρόσωπο της Klavdia, ενώ προστέθηκαν πιο δυναµικά εφέ φωτισµού στο φινάλε. Η γενικότερη αίσθηση ήταν πως η δεύτερη πρόβα ανέδειξε ακόµα περισσότερο το βάθος και την ποιότητα της ελληνικής συµµετοχής. Η Klavdia εµφανίστηκε ακόµα πιο σίγουρη, µε καθαρή φωνητική ερµηνεία και έντονη σκηνική παρουσία. Το κοινό στο press center αντέδρασε θετικά, µε αρκετούς να µιλούν για µια «υποτιµηµένη» συµµετοχή, που ενδέχεται να λειτουργήσει απροσδόκητα δυναµικά στο live.
Αν και δεν παρατηρήθηκε ουσιαστική αλλαγή στα στοιχήµατα µετά τη δεύτερη πρόβα, η εντύπωση που αφήνει η ελληνική συµµετοχή είναι πως πρόκειται για ένα act που «µεγαλώνει» κάθε φορά που παρουσιάζεται και έχει περιθώρια να κερδίσει έδαφος – ειδικά την ώρα της ζωντανής εµφάνισης.
Η «Αστεροµάτα» δεν είναι µια εύκολη, «πιασάρικη» συµµετοχή. Είναι όµως µια πρόταση µε αισθητική, φωνητικό κύρος και καλλιτεχνικό βάθος – χαρακτηριστικά που µπορεί να µη φανούν αµέσως στις αποδόσεις, αλλά να εκτιµηθούν από κοινό και επιτροπές τη στιγµή της κρίσης. Η Klavdia καταθέτει µια αυθεντική, έντονα συναισθηµατική πρόταση, που ξεχωρίζει για τον τρόπο µε τον οποίο ερµηνεύεται και παρουσιάζεται.
Ο τελικός λόγος ανήκει στο ευρωπαϊκό (και αυστραλιανό) κοινό. Όμως η Ελλάδα, µε την παρουσία της στη φετινή Eurovision, δείχνει πως επιµένει να ποντάρει σε µουσικές µε ουσία και αυτό, µακροπρόθεσµα, πάντα κερδίζει.
Αντιδράσεις από τον διεθνή τύπο και τους fans
Η διεθνής κοινότητα των eurofans και των µουσικών κριτικών έχει ήδη σχολιάσει θετικά την παρουσία της Klavdia. Η οµάδα του Wiwibloggs, στο πλαίσιο της σειράς Wiwi Jury, βαθµολόγησε την «Αστεροµάτα» µε µέσο όρο 7,3/10, επισηµαίνοντας την ερµηνευτική δεινότητα της Klavdia και την αυθεντικότητα της ελληνικής γλώσσας στο τραγούδι. Ο Simon ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα είναι στα καλύτερά της όταν ακούγεται πραγµατικά ελληνική και αυτό ισχύει σίγουρα µε την “Αστεροµάτα”. Η φωνή της Klavdia εισχωρεί στα αυτιά σου µε δύναµη και ευκολία».Στο Reddit, χρήστες επεσήµαναν την ανάγκη για βελτιώσεις στη σκηνική παρουσία, µε έναν σχολιαστή να αναφέρει: «Η φωνή της είναι εξαιρετική, αλλά θα ήθελα να δω περισσότερη κίνηση και συναισθηµατική έκφραση στη σκηνή». Η δεύτερη πρόβα φαίνεται να ανταποκρίθηκε σε αυτές τις προσδοκίες, µε βελτιώσεις στη σκηνική ροή και την ερµηνεία, γεγονός που ενδέχεται να ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στον διαγωνισµό.

Με αφορµή τη φετινή εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Eurovision µε την Klavdia και την «Αστεροµάτα», η Ελπίδα και η Σοφία Βόσσου µιλάνε στο «Secret» για τη συµµετοχή µας στον ευρωπαϊκό µουσικό διαγωνισµό. Η Ελπίδα λέει συγκεκριµένα: «Προτιµώ να είµαι λίγο επιφυλακτική στην άποψή µου, γιατί δεν θέλω να παρερµηνευτώ. Μου αρέσει πολύ το κορίτσι, η Klavdia, και βρίσκω ενδιαφέρον και το τραγούδι της. Ωστόσο, δεν είµαι σε θέση να προβλέψω µε βεβαιότητα την πορεία της συµµετοχής – ίσως καταφέρει να ξεχωρίσει, ίσως όχι τόσο. Θέλω να κρατήσω µια πιο ουδέτερη στάση».
Από την άλλη, η Σοφία Βόσσου στηρίζει απόλυτα την Klavdia και την «Αστεροµάτα», τονίζοντας: «Εγώ προσωπικά είµαι χαρούµενη γι' αυτή τη συµµετοχή και λέω “ναι” ξεκάθαρα. Μου αρέσει πάρα πολύ το τραγούδι. ∆εν µε νοιάζει καθόλου ποια θέση θα πάρει. Αυτό που µε απασχολεί είναι ότι η Ελλάδα φέτος εκπροσωπείται µε έναν αξιοπρεπέστατο τρόπο. Έχουμε µια εξαιρετική κοπέλα, µε προσωπικότητα, µοναδική φωνή και υπέροχο στυλ.

Μου αρέσει ιδιαίτερα που δεν έχει βασιστεί στο γυµνό για να ξεχωρίσει – επιτέλους! Έχουμε δει τόσο πολλές συµµετοχές µε το ίδιο µοτίβο: όµορφες κοπέλες, καλές φωνές, αλλά όλες να εµφανίζονται µε το σώµα εκτεθειµένο, χορεύοντας µε τον ίδιο τρόπο. Όχι ότι το λέω συντηρητικά ή έχοντας ταµπού, αλλά έχει γίνει κουραστικό. Αυτή τη φορά βλέπουµε κάτι διαφορετικό, µε ουσία και χαρακτήρα, και αυτό µε γεµίζει περηφάνια. Εύχοµαι να πάρουµε την πρώτη θέση, πραγµατικά. Αλλά ακόµα κι αν δεν τα καταφέρουµε, δεν µε νοιάζει. Το σηµαντικό για µένα είναι πως η Ελλάδα παρουσιάζεται φέτος µε ένα τραγούδι που αξίζει».
Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών