Big Brother: Ξεκατίνιασμα χωρίς τέλος, η ανακύκλωση υποψηφίων και η διεκδίκηση της αναγνωρισιμότητας με κάθε τρόπο
Τα πρώτα λάγνα πλάνα µε µικροσκοπικά µαγιό
Meat market, δηλαδή αγόρα κρέατος θυμίζει το νέο reality του ΣΚΑΪ με αρκετές υποψήφιες να έχουν εμφανιστεί ξανά σε τηλεοπτικό show διεκδικώντας με κάθε τρόπο την αναγνωρισιμότητα
Η συνταγή ήταν δοκιµασµένη και επιτυχηµένη, ειδικά τα πρώτα χρόνια της παρουσίας του «Big Brother» στα ελληνικά τηλεοπτικά πράγµατα, όταν και οι εποχές ήταν διαφορετικές. Ποιος -ειδικά από τους µεγαλύτερους δεν θυµάται την έκρηξη του «Τσάκα» όταν ο Ανδρέας Μικρούτσικος του ανακοίνωσε ότι ήταν ο νικητής του πρώτου ριάλιτι που παίχτηκε ποτέ στην εγχώρια τηλεόραση, το µακρινό πλέον 2001;
Η τηλεθέαση ξεπέρασε κάποιες φορές το 80% -περνούσε σε ποσοστά ακόµα και τη «Λάµψη» µε τον Χόχο και τη Σελήνη-, οι χαρακτήρες ήταν αυτό που λέµε αληθινοί άνθρωποι και το «Big Brother» κάτι εντελώς καινούργιο, που έλκυε την τηλεοπτική µάζα.
Είκοσι ένα χρόνια µετά, ο «Μεγάλος Αδερφός», που ξεκίνησε πριν από µία εβδοµάδα, έκανε ένα 14% στην πρεµιέρα και προσγειώθηκε στο 7% στο επόµενο επεισόδιο. Οι ειδήµονες περί τα τηλεοπτικά εικάζουν ότι θα σταθεροποιηθεί κάπου στο 4%, εκτός αν αλλάξει κάτι δραστικά στο ριάλιτι του ΣΚΑΪ, το οποίο παρουσιάζει ο ανέλπιστα καλός Πέτρος Λαγούτης. Και αυτό, ο παρουσιαστής δηλαδή, είναι ίσως το µόνο καλό στο νέο «Big Brother», που προσπάθησε αυτή τη φορά να φτιάξει ένα κάστινγκ που να είναι ενδιαφέρον.
Μόνο που η προσπάθεια δεν αρκεί, από τη στιγµή που η πλειονότητα των παικτών είναι τύποι και τύπισσες που δεν «τραβάνε» τον πολύ κόσµο, ο οποίος δείχνει να αδιαφορεί για την αρραβωνιαστικιά του Κύπριου ευρωβουλευτή Φειδία, Στυλιάνα Αβερκίου.
Τι να πεις και για τη Μαίρη, το µοντέλο που δήλωνε ότι ήταν στην εκποµπή του Λιάγκα και επιζητεί, όπως και οι άλλες κυρίες του reality, την αναγνωρισιµότητα; Ο Λιάγκας πάντως δεν την ήξερε καθόλου, εµείς δεν ξέραµε καµία και όλο αυτό το παρεάκι δείχνει προς το παρόν να ψάχνει τα βήµατά του, ενώ τα πρώτα λάγνα πλάνα µε µικροσκοπικά µαγιό «έσκασαν» ήδη.
«Γυαλί να είναι», σου λέει, «να µε δουν και ό,τι είναι να έρθει ας έρθει» - ακόµα κι αν αυτό που θα έρθει συνιστά ενίοτε σε τέτοια ριάλιτι ένα ξεκατίνιασµα που τα έχει όλα. «Θα έρθει και αυτό», λένε οι ειδήµονες του χώρου, και θα έχει τα συνήθη στοιχεία, από καβγαδάκια και απειλές του στιλ «θα σ’ την κόψω τη γλώσσα» µέχρι και τσακωµούς. Όλα τα όπλα που έχει καθεµιά από τις κυρίες στη φαρέτρα της θα βγουν σιγά - σιγά ή και γρήγορα, αν η τηλεθέαση δεν ανέβει, και θα χρησιµοποιούνται.
Την ίδια ώρα, κάποιοι από τους άρρενες του σόου θα αρχίσουν να µοιράζουν υποσχέσεις ή και φιλιά ακόµα, παίζοντας το δυνατό χαρτί ενός ειδυλλίου. Μόνο που τελικά όλο αυτό παραπέµπει σε µια τηλεοπτική κρεαταγορά, όπου όλα µοιάζουν σαν µια κακοστηµένη παράσταση, µε αδιάφορους πρωταγωνιστές.
Ο συµπαθής αγρότης που έγινε γνωστός από τη ραδιοφωνική εκποµπή του Φάνη Λαµπρόπουλου ενέδωσε τελικά στην τηλεοπτική Σειρήνα, άφησε τα ζωντανά του και εισήλθε σε ένα άλλο µαντρί, µε ό,τι αυτό συνεπάγεται. Βλέποντας τα πρώτα επεισόδια, καταλαβαίνεις ότι εκεί, στο Φάληρο, δεν πέταξαν τη σκούφια τους µε τις πρώτες τηλεθεάσεις για ένα προϊόν το κόστος παραγωγής του οποίου φέρεται να ξεπερνάει το 1.500.000 ευρώ.
Κάποιοι ήδη στοιχηµατίζουν πόση ανοχή θα δείξει ο κύριος Ζούλας, αν τα νούµερα δεν ανέβουν κατακόρυφα, ενώ, ενθυµούµενοι το παρελθόν των ριάλιτι, τελικά υπήρχαν και χειρότερα…
Ο «BACHELOR» ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
Παίρνεις έναν γοητευτικό τύπο -κατά προτίµηση τελειόφοιτο της Γυµναστικής Ακαδηµίας, που όµως είναι και κάτι άλλο- και του ρίχνεις από δίπλα είκοσι γυναίκες για να τον διεκδικήσουν µέχρι τελικής πτώσεως. Αποτέλεσµα; Το αλήστου µνήµης reality του Alpha «The bachelor», στο οποίο ο Παναγιώτης Βασιλάκος, που είχε περάσει από το «Nomads» και τα «Μαστορέµατα», φάνταζε ως το απόλυτο αρσενικό στις είκοσι γυναίκες που επιλέχτηκαν για να κλειστούν σε µια βίλα.
Κι επειδή µόνο µία θα κατακτούσε την καρδιά του -οι άλλες έµειναν µε ό,τι «κατέκτησαν» στα επεισόδια-, ο τηλεθεατής ήρθε αντιµέτωπος µε οργισµένες Μαινάδες. Μαινάδες που έκαναν τα πάντα για να σαµποτάρουν η µία την άλλη, ώστε σιγά-σιγά να αραιώνουν από τη βίλα οι πολλές και να µείνουν οι λίγες. Στα αξιοσηµείωτα της ελληνικής παραγωγής; Οκτώ τουλάχιστον υποψήφιες µάλλον ζουν για να εµφανίζονται στην τηλεόραση, είτε σε εκποµπές τύπου «Shopping Star» και «GNTM» είτε σε καλλιστεία και στις «Οικογενειακές ιστορίες». Κάπως έτσι, στην αρένα του «The bachelor» είκοσι γυναίκες µεταµορφώθηκαν σε... κατίνες της διπλανής πόρτας -αν και ο όρος µάλλον αδικεί τις Κατίνες-, που έφτασαν ακόµα και στο ξεµάλλιασµα για την καρδιά του Παναγιώτη.
ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΑ ∆ΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ
Ο τελευταίος µοίραζε αφειδώς φιλιά και χάδια σε διαφορετικές γυναίκες κατά τη διάρκεια των επεισοδίων, αλλά ως εκ θαύµατος δεν έφταιγε ποτέ αυτός, αλλά η άλλη που τον ξελόγιασε µε τα κάλλη της. Ηταν να απορεί κανείς για το πόσο χαµηλά µπορεί να φτάσει µια νεαρή κοπέλα, προκειµένου να διεκδικήσει σε ένα reality την αγκαλιά ενός τύπου, τσαλακώνοντας πρωτίστως τη γυναικεία της υπόσταση.
Το καρέ µε τη νεαρή που έκλαιγε απελπισµένα επειδή δεν της είχε δώσει τριαντάφυλλο ο συγκεκριµένος κλαρινογαµπρός µε το γυµνασµένο σώµα και το λάγνο βλέµµα, ενώ είχαν µείνει µόνο τέσσερα, αποτύπωσε σε όλο του το µεγαλείο το επίπεδο του συγκεκριµένου ριάλιτι. Προφανώς ο κόσµος της θα γκρεµιζόταν αν δεν έπαιρνε το λουλούδι, η ζωή της δεν θα είχε νόηµα χωρίς την τηλεόραση (η συγκεκριµένη σπούδαζε υποκριτική, παρεµπιπτόντως) και τη διεκδίκηση των δικών της δεκαπέντε λεπτών διασηµότητας.
«ΣΤΗ ΛΕΚΑΝΗ!»
«Την επόµενη φορά, το κεφάλι σου θα βρεθεί µέσα στη λεκάνη της τουαλέτας», είπε θυµωµένα µια άλλη από τις κυρίες σε ανταγωνίστρια και το τηλεοπτικό κοινό, που λατρεύει να κοιτάει µέσα από την κλειδαρότρυπα, αδηµονούσε να δει την απειλή να µετουσιώνεται σε πραγµατικότητα. Τα πλάνα µε την οικογένεια του Παναγιώτη -για να δούµε ότι είναι ένα συνηθισµένο νέο παιδί, σαν όλα τα άλλα- δεν σε προϊδέαζαν γι’ αυτά που έρχονταν. Το κόκκινο χαλί και τα ροδοπέταλα του πρώτου επεισοδίου αντικαταστάθηκαν γρήγορα από τη σκληρή πραγµατικότητα ενός «κρεατοφαγικού» τηλεοπτικού σόου, όπου η µία ήθελε να εξολοθρεύσει όλες τις άλλες και να µείνει µόνη της.
ΧΑΛΑΣΜΕΝΗ... ΤΟΥΡΤΑ
Οι µακριές τουαλέτες, οι παγιέτες, τα δωδεκάποντα και τα εντυπωσιακά χτενίσµατα ήταν απλώς η απαραίτητη glam επικάλυψη µιας κατά τα άλλα χαλασµένης τηλεοπτικής... τούρτας. Μιας τούρτας µε κοµµάτια σαν την ωραία κοµµώτρια, η οποία είχε περάσει από τις «Οικογενειακές ιστορίες» και λέει το προφανές κάποια στιγµή, όταν ο εργένης της συµφοράς µιλάει µε δύο κοπέλες. «Αν θέλεις να διεκδικήσεις κάτι, θα κάνεις τα πάντα για να του τραβήξεις την προσοχή» ήταν η ατάκα της στο ριάλιτι, που ακολουθεί συγκεκριµένο σενάριο, αφού έπαιξαν πλάνα από το ξένο µε τις ίδιες φράσεις που ακούστηκαν και στο ελληνικό «The bachelor». Σε αυτό όπου µια βρεφοκόµος, µια ζωγράφος, µια αισθητικός, µια φοιτήτρια, µια σπουδάστρια υποκριτικής, µια τραγουδίστρια και άλλες δεκατέσσερις κοπέλες εντρύφησαν τελικά στα πιο χαµηλά γυναικεία ένστικτα.
Αυτά που θα τις βοηθούσαν να «εξοντώσει» η µία την άλλη, λειτουργώντας ως ένα άλλο είδος µονοµάχων στην τηλεοπτική αρένα ενός προγράµµατος που ανέδειξε σε όλο του το µεγαλείο µια ακραία αντιπαλότητα και έναν σεξισµό που απολαµβάνει από τον θρόνο του το -και καλά- αρχέγονο αρσενικό. Πάνω από όλα όµως ανέδειξε έναν µισογυνισµό, που αυτή τη φορά δεν καθορίστηκε από το φύλο και δεν προήλθε από άντρα, αλλά από γυναίκες που πολέµησαν η µία την άλλη χωρίς έλεος, για να κερδίσουν το τηλεοπτικό τους έπαθλο, έχοντας πέσει όσο πιο χαµηλά γίνεται. Αλήθεια τώρα, τις θυµάται κανείς σήµερα;