Trappers: Τα ψεύτικα beefs, τα βρισίδια και οι στίχοι για τα... σκουπίδια
''Ο Light έχει ενσυναίσθηση, δεν έχει όµως γνώση και παιδεία''
Το κράξιμο για τη λέξη «καθυστερημένη» - Η απολογία του Nero Greco και η πρώην σύντροφος της Ηλιάνας Παπαγεωργίου Snik που ξεκίνησε τη διαμάχη όταν είπε ότι ο Light έρχεται δεύτερος

Ο Light έχει ενσυναίσθηση, δεν έχει όµως αίσθηση και -το κυριότερο- γνώση και παιδεία για να καταλάβει ίσως ότι, στις εποχές που ζούµε, µπορεί πολύ εύκολα να βρεθείς από το ζενίθ στο ναδίρ.
Φτάνει ένας στίχος, όπως αυτός που ράπαρε στο νέο του τραγούδι: «Σε ειδικό σχολείο πηγαίνει. Σκάµε καθυστερηµένοι, όµως µε περιµένει. Τρώει το κ@υλί µου σαν καθυστερηµένη. Είναι στερηµένη, απεγνωσµένη. Την πήγε στο Παρίσι πέντε µέρες και τη δέρνει...».
Τις πρώτες ώρες της κυκλοφορίας του τραγουδιού «Polo», νεαρά αγόρια και κορίτσια το έκαναν download από τις µουσικές πλατφόρµες, ενώ ο Light, που δεν είχε πάρει χαµπάρι -η ενσυναίσθηση έλειπε όταν το έγραφε-, το προµόταρε στην Ερµού µπροστά σε ένα εκστασιασµένο κοινό 20χρονων και 25χρονων!
Και ύστερα ήρθε η σφαλιάρα µε την ανακοίνωση της ΕΣΑµεΑ (Εθνική Συνοµοσπονδία Ατόµων µε Αναπηρία), που έκανε λόγο για µισαναπηρισµό και στίχους που αναπαράγουν ακραία ρητορική µίσους. «Εάν ένας καλλιτέχνης µε τέτοια επιρροή στους νέους καταφεύγει σε στίχους που αποπνέουν σεξισµό, που προτρέπουν σε βία, επειδή δεν κατανοεί το περιεχόµενό τους, είναι κρίµα», σηµειώνει η ανακοίνωση, που τονίζει: «Εάν, όµως, το κάνει συνειδητά, για τα views και το χρήµα, τότε είναι ντροπή για το ανθρώπινο είδος».
Ντράπηκε και η ντροπή για ένα παιδί που µεγάλωσε ακούγοντας για «καθυστερηµένα» και δεν έµαθε ποτέ ότι ο κόσµος σταδιακά αλλάζει, πηγαίνοντας µονόπαντα. Τα χιλιάδες αρνητικά σχόλια που συσσωρεύτηκαν δίκαια, ακόµα και από αυτούς που λίγες ώρες πριν τον αποθέωναν, ανάγκασαν τον Light σε µια συγγνώµη, που είναι ειλικρινής µεν, αλλά ακούγεται λίγη από έναν τράπερ που ακολουθεί την πεπατηµένη του είδους που εκπροσωπεί. Ήτοι, µαγκιά, πιστόλια να φαίνονται, γυναίκες-αντικείµενα να περιβάλλουν τους macho τράπερ, γρήγορα αυτοκίνητα, ακριβά ρούχα και λεφτά να σκορπιούνται δεξιά-αριστερά.
Ο ΛΕΞ, που συµµετέχει σε ένα άλλο τραγούδι της νέας δουλειάς του Light, το «Capo dei Capi» -ίσως το καλύτερο κοµµάτι του δίσκου-, διαχώρισε µέσω δικών του συνεργατών τη θέση του, ενώ προφανώς δεν ήξερε τους στίχους του «Polo». Αγνοούσε τους στίχους των άλλων τραγουδιών, είναι πολύ δυσαρεστηµένος µε το συγκεκριµένο τραγούδι, στο οποίο είναι αντίθετος, αφού δεν ταιριάζει µε τη φιλοσοφία, την αισθητική και τις δικές του συνθέσεις.
Τι µένει πλέον; Η απόσυρση του τραγουδιού ή η αλλαγή των συγκεκριµένων στίχων της ντροπής από τον επονοµαζόµενο «Nero Greco» -υποκοριστικό του Light-, ο οποίος έβγαλε και ντοκιµαντέρ για τη ζωή του, διανθισµένο µε αρκετές στιγµές προσωπικού µεγαλείου, όπως το ξύλο στα «Mad Awards» πριν από τρία χρόνια. Τότε που κυριαρχούσε στον χώρο της ελληνικής τραπ το beef του Light µε τον Snik, ο οποίος επίσης δεν αποδείχτηκε και τόσο σκληρός.
Στις 22 Ιουνίου του 2022 στο κλειστό γήπεδο του Tae Kwon Do η ατµόσφαιρα µύριζε µπαρούτι σχεδόν από την αρχή της εκδήλωσης, αφού ο Light και ο Snik, µε τις κουστωδίες των φουσκωτών που τους συνόδευαν, άρχισαν να προκαλούν ο ένας τον άλλον. Οι πρώτες «ψιλές» ανάµεσα στους δύο τράπερ έπεσαν όταν στη σκηνή βρισκόταν η Τάµτα, αλλά οι πιο ψύχραιµοι επενέβησαν και το σκηνικό θεωρήθηκε λήξαν. Η τελετή διακόπηκε για ένα τέταρτο, αλλά τα πνεύµατα παρέµειναν οξυµένα και, όταν ανακοινώθηκε η βράβευση της Ελενας Παπαρίζου, ο Light πέρασε σφαίρα από µπροστά της και όρµηξε στον Snik.
Ακολούθησαν µπουνιές, κλωτσιές, καρέκλες να φεύγουν στον αέρα και µια σύρραξη ανάµεσα στους δύο τράπερ και τις συνοδείες τους, ενώ οι σεκιούριτι έκαναν ό,τι µπορούσαν για να τους χωρίσουν. Το πάρτι χάλασε και ο Light ανέβηκε στη σκηνή για να ζητήσει συγγνώµη, ενώ αργότερα ξεκαθάρισε ότι είχε προειδοποιήσει τους υπευθύνους πως η συνύπαρξή στα βραβεία θα είχε άσχηµα αποτελέσµατα. Λίγη ώρα µετά ο Snik ανέβαζε stories όπου έψαχνε τον Light για να τον δείρει και αυτό ήταν αρκετό για να καταλάβουν όλοι ότι το beef θα είχε και συνέχεια. Όπερ και εγένετο...
Στα γραµµωµένα κορµιά τους δύσκολα διακρίνεις περιοχές από τη µέση και πάνω που να διακρίνεται το δέρµα τους, αφού αµφότεροι έχουν εντρυφήσει µετά µανίας στη δερµατοστιξία ή, για να το πούµε πιο απλά, στο -φουλ- τατουάζ. Ο Snik και ο Light ή ο Light και ο Snik, για να µην αδικούµε κανέναν, θεωρούν εαυτούς βασιλιάδες της ελληνικής τραπ, µε κοµµάτια που εστιάζουν στο τρίπτυχο λεφτά - ναρκωτικά - γυναίκες.
Με στίχους για µια fake βία, που δεν θα ζήσουν ποτέ αυτοί οι τράπερ, προσπάθησαν έναν χρόνο µετά τον καβγά στα «Mad» να µας πείσουν ότι ο ένας θα σκίσει τον άλλον στο ξύλο. Γιατί; Μα, για να αποδείξουν στους χιλιάδες οπαδούς και φανατικούς θαυµαστές ότι είναι κατά τι άξιοι συνεχιστές των πρώτων διδαξάντων στον χώρο της ραπ, όπως ήταν ο Tupac Shakur και ο Notorious BIG. Εκτός από το αστείο και το γελοίο του πράγµατος, οι δύο εµπορικοί καλλιτέχνες του χώρου έκαναν ό,τι µπορούσαν εκείνο το βράδυ του Ιανουαρίου για να προκαλέσουν το λεγόµενο «beef». Όπου «beef» δεν είναι το βοδινό, αλλά όρος που σηµαίνει τη λεκτική διαµάχη ή την αρχή µιας κόντρας ανάµεσα σε δύο ράπερ, η οποία µπορεί εύκολα να ξεφύγει αν είσαι αληθινός gangsta και όχι τράπερ... του γλυκού νερού.
Όταν µια κόντρα είναι αληθινή, τα γεγονότα και ο χρόνος καταδεικνύουν ενίοτε µια πραγµατικότητα που αργά ή γρήγορα σηµαδεύει για πάντα τους πρωταγωνιστές της. Η περίφηµη κόντρα της ραπ σκηνής µεταξύ ∆υτικής και Ανατολικής Ακτής στην Αµερική στα µέσα της δεκαετίας του ’90 δεν περιορίστηκε σε κάποιες υποτιµητικές ρίµες τραγουδιών του Tupac Shakur. Ρίµες που έλεγαν ότι κοιµήθηκε (σ.σ.: η λέξη που χρησιµοποίησε είναι αυστηρώς ακατάλληλη) µε τη Faith Evans, γυναίκα του άλλοτε κολλητού του Notorious BIG.
Μέχρι το βράδυ της 7ης Σεπτεµβρίου του 1996 ο 2Pac είχε γλυτώσει από µια απόπειρα δολοφονίας και είχε µείνει έναν
χρόνο στη φυλακή, όπου διάβασε τα άπαντα του Μακιαβέλι και του Μπακούνιν, τους οποίους ο Snik και ο Light µάλλον αγνοούν.
Λίγο µετά τις 11, σε ένα φανάρι δεν πρόλαβε να δει πολλά όταν άρχισαν οι πυροβολισµοί από αυτοκίνητο που είχε
σταµατήσει δίπλα του. ∆έχτηκε τέσσερις σφαίρες, στο στήθος, στη λεκάνη, στον µηρό και στο χέρι, και πέθανε έπειτα από έξι µέρες νοσηλείας, εξαιτίας ακατάσχετης εσωτερικής αιµορραγίας. Έξι µήνες µετά, ήταν η σειρά του Notorious, που ξεκίνησε να πουλάει ναρκωτικά στον δρόµο και να ζει γενικά µέσα στην παραβατικότητα µέχρι να λάµψει το αστέρι του. Εκτελέστηκε µε πέντε σφαίρες στις 9 Μαρτίου του 1997, καθώς έφευγε από ένα πάρτι στο Λος Αντζελες, ακολουθώντας µε µαθηµατική ακρίβεια τη µοίρα του άλλοτε κολλητού του 2Pac.
Κολλητοί ήταν µέχρι το 2022 και ο Snik µε τον Light, που η ιστορία τους και ο τελευταίος fake καβγάς ηχεί τουλάχιστον γραφικός σε σχέση µε τους προαναφερθέντες gangsta ήρωες -ή αντιήρωες, για πολλούς- του hip hop. Ξεκίνησε από την πολυτελή µονοκατοικία του πρώτου στην Πεντέλη, όταν σε ένα live που ανέβασε είπε ότι ο «Nero Greco» γνωρίζει ότι έρχεται δεύτερος σε δηµοτικότητα.
Τι ήταν να το πει; Η απάντηση του τράπερ δεν ήρθε από την κατοικία του στην Εκάλη, αλλά µέσα από το αυτοκίνητο, και η κατάσταση µετά τα πρώτα εκατέρωθεν σχόλια δεν άργησε πολύ να ξεφύγει. Τα αρχικά «γαλλικά» και η πιο διάσηµη ελληνική λέξη έδωσαν γρήγορα τη θέση τους σε αυτό που αποκαλούµε «χοντρά µπινελίκια» και χαρακτηρισµούς όπως «τελειωµένε». Μετά ήρθε η πρόσκλησηπρόκληση του Light για να καθαρίσουν παίζοντας ξύλο οι δυο τους στον δρόµο, έτσι, για να έχει ένα άρωµα αυθεντικότητας όλο αυτό. Ο Snik αποδέχτηκε την
πρόσκληση και έστειλε µια διεύθυνση µε «πινέζα» κοντά στο σπίτι του, ο αντίπαλος κατευθύνθηκε προς τα εκεί και εδώ αρχίζει η µεγάλη πλάκα. «Πού είσαι, ρε µεγάλε; Θα έρθεις; Περιµένω ένα τέταρτο ήδη», άρχισε να λέει ο Light. «Έρχομαι», απάντησε ο τράπερ, που φόρεσε τη διάσηµη πλέον ροζ γούνα, και αυτό συνεχίστηκε για ώρα. Το «έρχοµαι» αντικαταστάθηκε από το «είδα πολλούς να είναι µαζί σου», για να καταλήξει τελικά σε µια παρωδία µε λεκτικές αντεγκλήσεις για το θεαθήναι ανάµεσα στα δυο καλόπαιδα.
Πρόκειται για δύο τύπους που διατείνονται ότι µεγάλωσαν στην αλητεία ή, τέλος πάντων, βίωσαν δύσκολες καταστάσεις και εντρύφησαν στην παρανοµία κάποιες φορές, σύµφωνα µε όσα έχουν πει σε συνεντεύξεις τους. Μιλώντας στη «Lifo» τον Νοέµβριο του 2019, ο Snik είπε το αµίµητο: «∆εν είναι καθόλου µυθολογία οι κόντρες. Το καλό µε τους ράπερ είναι ότι φοράµε παντελόνια και σέβοµαι κάποιον που θα πει για µένα κάτι αρνητικό ή θετικό - το ίδιο µπορώ να κάνω κι εγώ, εξάλλου. Τον τελευταίο χρόνο απέχω από αυτό, γιατί µε εξαντλεί. Αλλά τα beefs είναι πραγµατικά».
Κάτι που το διαπιστώσαµε µε τον ζωντανό καυγά της πλάκας, όπως αποδείχτηκε, ο οποίος τελικά θα κατέληγε από streetfi ght σε επίσηµο αγώνα... Έναν αγώνα πάνω στο ριγκ, µε οπαδούς που θα πλήρωναν για να δουν το υπερθέαµα Snik vs Light, όπου θα έπεφτε επιτέλους το πολυπόθητο ξύλο που όλοι περίµεναν να δουν. Πολύς κόσµος αµφέβαλλε από την αρχή αν θα πραγµατοποιούνταν ποτέ ο αγώνας ανάµεσα στον «Mr Chinchilla» και τον «Nero Greco», υπό τα φώτα προβολέων και εκστασιασµένων φανατικών τους, και τελικά δικαιώθηκε.
Οι δηµοσιογράφοι έχουν την τιµητική τους πολύ συχνά από τον Snik, ίσως επειδή ο σταρ θέλει να το παίξει αντιδραστικός απέναντι στο σύστηµα, ένας επαναστάτης τράπερ, που είναι µόνος εναντίον όλων. «Εκφράζουµε µια πραγµατικότητα που υπάρχει. Μιλάω για πράγµατα που είτε τα έχω δει είτε τα έχω ζήσει είτε τα έχουν κάνει φίλοι µου και όλα είναι πραγµατικά», είχε πει, από την άλλη, ο Light στον Γρηγόρη Αρναούτογλου τον Μάρτιο του 2019, στην πρώτη συνέντευξη που παραχώρησε από τη στιγµή που ξεκίνησε. Συµπλήρωσε µε νόηµα, µάλιστα, ότι, όταν µιλάει για ναρκωτικά, συµµορίες και ξυλίκια, είναι επειδή αυτά συνέβαιναν στις γειτονιές της ∆υτικής Θεσσαλονίκης, όπου µεγάλωσε.
Πλέον στην Εκάλη, όπου µένει, οι εικόνες που αντικρίζει δεν έχουν καµία σχέση µε τις παλιές του συνοικίες και τα βιώµατα που τον ενέπνευσαν. Φορώντας µια ζακέτα Gucci, δαχτυλίδια, αλυσίδες και ένα Rolex να στολίζει τον καρπό του, είπε ότι κάποια στιγµή κοιµόταν στο πάτωµα, επειδή στο σπίτι όπου έµενε τα άτοµα ήταν πολλά και δεν υπήρχαν αρκετά κρεβάτια.
Αµφότεροι, πάντως, δήλωσαν ότι οι µισές εισπράξεις της επικής αυτής µονοµαχίας που δεν έγινε ποτέ θα διατεθούν σε
φιλανθρωπικούς σκοπούς, κάτι που δείχνει και τις ευαισθησίες τους. Αυτοί που αναρωτήθηκαν τότε γιατί να µη
δώσουν όλες τις εισπράξεις για έναν καλό σκοπό µάλλον δεν είχαν αντιληφθεί ό,τι κατάλαβαν οι νοήµονες άνθρωποι. Ότι όλο αυτό το σόου «στήθηκε» ουσιαστικά από τους δύο τράπερ περισσότερο για τα κλικ και τη δηµοσιότητα παρά για να λύσουν τις όποιες διαφορές τους.
Σε διαφορετική περίπτωση -την αληθινή δηλαδή-, το ξύλο θα είχε ήδη πέσει χωρίς ραντεβού και «πινέζες» µε την τοποθεσία, κάποιος θα έχανε, κάποιος θα κέρδιζε και η ζωή θα συνεχιζόταν.
Τώρα έχει απλώς µείνει η κόντρα για το ποιος είναι ο πρώτος και ο καλύτερος σε αυτό που κάνει, βγάζοντας προς τα έξω το γνωστό τρίπτυχο, ενώ ο Snik και ο Light έχουν ακούσει τους στίχους από το «Τίποτα στον κόσµο» του ράπερ ΛΕΞ: «∆εν έχω τίποτα στον κόσµο σαν κι εµένα. Τίποτα στον κόσµο σαν κι εµένα. Ρώτησε τ’ αδέρφια µου ένα-ένα. ∆εν έχουν τίποτα στον κόσµο σαν κι εµένα. Τίποτα στον κόσµο σαν κι αυτούς. Τίποτα στον κόσµο σαν κι αυτούς. Ξέρουνε τους δρόµους σαν το σπίτι τους (απέξω). Έμαθα όσα ξέρω απ’ τους καλύτερους. ∆ε φταίει το σχολείο για όσα µπόρεσα. Φταίει που πεινούσα και δε χόρτασα. Βρήκα δέκα λέξεις και τις κόλλησα. Το rap είν’ ο πατέρας που δε γνώρισα...». Τους άκουσαν, αλλά το κακό είναι ότι δεν έµαθαν τίποτε από αυτούς...
-Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών
Φτάνει ένας στίχος, όπως αυτός που ράπαρε στο νέο του τραγούδι: «Σε ειδικό σχολείο πηγαίνει. Σκάµε καθυστερηµένοι, όµως µε περιµένει. Τρώει το κ@υλί µου σαν καθυστερηµένη. Είναι στερηµένη, απεγνωσµένη. Την πήγε στο Παρίσι πέντε µέρες και τη δέρνει...».
Τις πρώτες ώρες της κυκλοφορίας του τραγουδιού «Polo», νεαρά αγόρια και κορίτσια το έκαναν download από τις µουσικές πλατφόρµες, ενώ ο Light, που δεν είχε πάρει χαµπάρι -η ενσυναίσθηση έλειπε όταν το έγραφε-, το προµόταρε στην Ερµού µπροστά σε ένα εκστασιασµένο κοινό 20χρονων και 25χρονων!
Και ύστερα ήρθε η σφαλιάρα µε την ανακοίνωση της ΕΣΑµεΑ (Εθνική Συνοµοσπονδία Ατόµων µε Αναπηρία), που έκανε λόγο για µισαναπηρισµό και στίχους που αναπαράγουν ακραία ρητορική µίσους. «Εάν ένας καλλιτέχνης µε τέτοια επιρροή στους νέους καταφεύγει σε στίχους που αποπνέουν σεξισµό, που προτρέπουν σε βία, επειδή δεν κατανοεί το περιεχόµενό τους, είναι κρίµα», σηµειώνει η ανακοίνωση, που τονίζει: «Εάν, όµως, το κάνει συνειδητά, για τα views και το χρήµα, τότε είναι ντροπή για το ανθρώπινο είδος».
Ντράπηκε και η ντροπή για ένα παιδί που µεγάλωσε ακούγοντας για «καθυστερηµένα» και δεν έµαθε ποτέ ότι ο κόσµος σταδιακά αλλάζει, πηγαίνοντας µονόπαντα. Τα χιλιάδες αρνητικά σχόλια που συσσωρεύτηκαν δίκαια, ακόµα και από αυτούς που λίγες ώρες πριν τον αποθέωναν, ανάγκασαν τον Light σε µια συγγνώµη, που είναι ειλικρινής µεν, αλλά ακούγεται λίγη από έναν τράπερ που ακολουθεί την πεπατηµένη του είδους που εκπροσωπεί. Ήτοι, µαγκιά, πιστόλια να φαίνονται, γυναίκες-αντικείµενα να περιβάλλουν τους macho τράπερ, γρήγορα αυτοκίνητα, ακριβά ρούχα και λεφτά να σκορπιούνται δεξιά-αριστερά.
Ο ΛΕΞ, που συµµετέχει σε ένα άλλο τραγούδι της νέας δουλειάς του Light, το «Capo dei Capi» -ίσως το καλύτερο κοµµάτι του δίσκου-, διαχώρισε µέσω δικών του συνεργατών τη θέση του, ενώ προφανώς δεν ήξερε τους στίχους του «Polo». Αγνοούσε τους στίχους των άλλων τραγουδιών, είναι πολύ δυσαρεστηµένος µε το συγκεκριµένο τραγούδι, στο οποίο είναι αντίθετος, αφού δεν ταιριάζει µε τη φιλοσοφία, την αισθητική και τις δικές του συνθέσεις.
Τι µένει πλέον; Η απόσυρση του τραγουδιού ή η αλλαγή των συγκεκριµένων στίχων της ντροπής από τον επονοµαζόµενο «Nero Greco» -υποκοριστικό του Light-, ο οποίος έβγαλε και ντοκιµαντέρ για τη ζωή του, διανθισµένο µε αρκετές στιγµές προσωπικού µεγαλείου, όπως το ξύλο στα «Mad Awards» πριν από τρία χρόνια. Τότε που κυριαρχούσε στον χώρο της ελληνικής τραπ το beef του Light µε τον Snik, ο οποίος επίσης δεν αποδείχτηκε και τόσο σκληρός.
ΚΛΩΤΣΟΠΑΤΙΝΑ∆Α
Στις 22 Ιουνίου του 2022 στο κλειστό γήπεδο του Tae Kwon Do η ατµόσφαιρα µύριζε µπαρούτι σχεδόν από την αρχή της εκδήλωσης, αφού ο Light και ο Snik, µε τις κουστωδίες των φουσκωτών που τους συνόδευαν, άρχισαν να προκαλούν ο ένας τον άλλον. Οι πρώτες «ψιλές» ανάµεσα στους δύο τράπερ έπεσαν όταν στη σκηνή βρισκόταν η Τάµτα, αλλά οι πιο ψύχραιµοι επενέβησαν και το σκηνικό θεωρήθηκε λήξαν. Η τελετή διακόπηκε για ένα τέταρτο, αλλά τα πνεύµατα παρέµειναν οξυµένα και, όταν ανακοινώθηκε η βράβευση της Ελενας Παπαρίζου, ο Light πέρασε σφαίρα από µπροστά της και όρµηξε στον Snik.Ακολούθησαν µπουνιές, κλωτσιές, καρέκλες να φεύγουν στον αέρα και µια σύρραξη ανάµεσα στους δύο τράπερ και τις συνοδείες τους, ενώ οι σεκιούριτι έκαναν ό,τι µπορούσαν για να τους χωρίσουν. Το πάρτι χάλασε και ο Light ανέβηκε στη σκηνή για να ζητήσει συγγνώµη, ενώ αργότερα ξεκαθάρισε ότι είχε προειδοποιήσει τους υπευθύνους πως η συνύπαρξή στα βραβεία θα είχε άσχηµα αποτελέσµατα. Λίγη ώρα µετά ο Snik ανέβαζε stories όπου έψαχνε τον Light για να τον δείρει και αυτό ήταν αρκετό για να καταλάβουν όλοι ότι το beef θα είχε και συνέχεια. Όπερ και εγένετο...
ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ
Στα γραµµωµένα κορµιά τους δύσκολα διακρίνεις περιοχές από τη µέση και πάνω που να διακρίνεται το δέρµα τους, αφού αµφότεροι έχουν εντρυφήσει µετά µανίας στη δερµατοστιξία ή, για να το πούµε πιο απλά, στο -φουλ- τατουάζ. Ο Snik και ο Light ή ο Light και ο Snik, για να µην αδικούµε κανέναν, θεωρούν εαυτούς βασιλιάδες της ελληνικής τραπ, µε κοµµάτια που εστιάζουν στο τρίπτυχο λεφτά - ναρκωτικά - γυναίκες.Με στίχους για µια fake βία, που δεν θα ζήσουν ποτέ αυτοί οι τράπερ, προσπάθησαν έναν χρόνο µετά τον καβγά στα «Mad» να µας πείσουν ότι ο ένας θα σκίσει τον άλλον στο ξύλο. Γιατί; Μα, για να αποδείξουν στους χιλιάδες οπαδούς και φανατικούς θαυµαστές ότι είναι κατά τι άξιοι συνεχιστές των πρώτων διδαξάντων στον χώρο της ραπ, όπως ήταν ο Tupac Shakur και ο Notorious BIG. Εκτός από το αστείο και το γελοίο του πράγµατος, οι δύο εµπορικοί καλλιτέχνες του χώρου έκαναν ό,τι µπορούσαν εκείνο το βράδυ του Ιανουαρίου για να προκαλέσουν το λεγόµενο «beef». Όπου «beef» δεν είναι το βοδινό, αλλά όρος που σηµαίνει τη λεκτική διαµάχη ή την αρχή µιας κόντρας ανάµεσα σε δύο ράπερ, η οποία µπορεί εύκολα να ξεφύγει αν είσαι αληθινός gangsta και όχι τράπερ... του γλυκού νερού.
Όταν µια κόντρα είναι αληθινή, τα γεγονότα και ο χρόνος καταδεικνύουν ενίοτε µια πραγµατικότητα που αργά ή γρήγορα σηµαδεύει για πάντα τους πρωταγωνιστές της. Η περίφηµη κόντρα της ραπ σκηνής µεταξύ ∆υτικής και Ανατολικής Ακτής στην Αµερική στα µέσα της δεκαετίας του ’90 δεν περιορίστηκε σε κάποιες υποτιµητικές ρίµες τραγουδιών του Tupac Shakur. Ρίµες που έλεγαν ότι κοιµήθηκε (σ.σ.: η λέξη που χρησιµοποίησε είναι αυστηρώς ακατάλληλη) µε τη Faith Evans, γυναίκα του άλλοτε κολλητού του Notorious BIG.
Μέχρι το βράδυ της 7ης Σεπτεµβρίου του 1996 ο 2Pac είχε γλυτώσει από µια απόπειρα δολοφονίας και είχε µείνει έναν
χρόνο στη φυλακή, όπου διάβασε τα άπαντα του Μακιαβέλι και του Μπακούνιν, τους οποίους ο Snik και ο Light µάλλον αγνοούν.
Λίγο µετά τις 11, σε ένα φανάρι δεν πρόλαβε να δει πολλά όταν άρχισαν οι πυροβολισµοί από αυτοκίνητο που είχε
σταµατήσει δίπλα του. ∆έχτηκε τέσσερις σφαίρες, στο στήθος, στη λεκάνη, στον µηρό και στο χέρι, και πέθανε έπειτα από έξι µέρες νοσηλείας, εξαιτίας ακατάσχετης εσωτερικής αιµορραγίας. Έξι µήνες µετά, ήταν η σειρά του Notorious, που ξεκίνησε να πουλάει ναρκωτικά στον δρόµο και να ζει γενικά µέσα στην παραβατικότητα µέχρι να λάµψει το αστέρι του. Εκτελέστηκε µε πέντε σφαίρες στις 9 Μαρτίου του 1997, καθώς έφευγε από ένα πάρτι στο Λος Αντζελες, ακολουθώντας µε µαθηµατική ακρίβεια τη µοίρα του άλλοτε κολλητού του 2Pac.
ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ
Κολλητοί ήταν µέχρι το 2022 και ο Snik µε τον Light, που η ιστορία τους και ο τελευταίος fake καβγάς ηχεί τουλάχιστον γραφικός σε σχέση µε τους προαναφερθέντες gangsta ήρωες -ή αντιήρωες, για πολλούς- του hip hop. Ξεκίνησε από την πολυτελή µονοκατοικία του πρώτου στην Πεντέλη, όταν σε ένα live που ανέβασε είπε ότι ο «Nero Greco» γνωρίζει ότι έρχεται δεύτερος σε δηµοτικότητα. Τι ήταν να το πει; Η απάντηση του τράπερ δεν ήρθε από την κατοικία του στην Εκάλη, αλλά µέσα από το αυτοκίνητο, και η κατάσταση µετά τα πρώτα εκατέρωθεν σχόλια δεν άργησε πολύ να ξεφύγει. Τα αρχικά «γαλλικά» και η πιο διάσηµη ελληνική λέξη έδωσαν γρήγορα τη θέση τους σε αυτό που αποκαλούµε «χοντρά µπινελίκια» και χαρακτηρισµούς όπως «τελειωµένε». Μετά ήρθε η πρόσκλησηπρόκληση του Light για να καθαρίσουν παίζοντας ξύλο οι δυο τους στον δρόµο, έτσι, για να έχει ένα άρωµα αυθεντικότητας όλο αυτό. Ο Snik αποδέχτηκε την
πρόσκληση και έστειλε µια διεύθυνση µε «πινέζα» κοντά στο σπίτι του, ο αντίπαλος κατευθύνθηκε προς τα εκεί και εδώ αρχίζει η µεγάλη πλάκα. «Πού είσαι, ρε µεγάλε; Θα έρθεις; Περιµένω ένα τέταρτο ήδη», άρχισε να λέει ο Light. «Έρχομαι», απάντησε ο τράπερ, που φόρεσε τη διάσηµη πλέον ροζ γούνα, και αυτό συνεχίστηκε για ώρα. Το «έρχοµαι» αντικαταστάθηκε από το «είδα πολλούς να είναι µαζί σου», για να καταλήξει τελικά σε µια παρωδία µε λεκτικές αντεγκλήσεις για το θεαθήναι ανάµεσα στα δυο καλόπαιδα.
«ΜΑΪΜΟΥ»
Πρόκειται για δύο τύπους που διατείνονται ότι µεγάλωσαν στην αλητεία ή, τέλος πάντων, βίωσαν δύσκολες καταστάσεις και εντρύφησαν στην παρανοµία κάποιες φορές, σύµφωνα µε όσα έχουν πει σε συνεντεύξεις τους. Μιλώντας στη «Lifo» τον Νοέµβριο του 2019, ο Snik είπε το αµίµητο: «∆εν είναι καθόλου µυθολογία οι κόντρες. Το καλό µε τους ράπερ είναι ότι φοράµε παντελόνια και σέβοµαι κάποιον που θα πει για µένα κάτι αρνητικό ή θετικό - το ίδιο µπορώ να κάνω κι εγώ, εξάλλου. Τον τελευταίο χρόνο απέχω από αυτό, γιατί µε εξαντλεί. Αλλά τα beefs είναι πραγµατικά».Κάτι που το διαπιστώσαµε µε τον ζωντανό καυγά της πλάκας, όπως αποδείχτηκε, ο οποίος τελικά θα κατέληγε από streetfi ght σε επίσηµο αγώνα... Έναν αγώνα πάνω στο ριγκ, µε οπαδούς που θα πλήρωναν για να δουν το υπερθέαµα Snik vs Light, όπου θα έπεφτε επιτέλους το πολυπόθητο ξύλο που όλοι περίµεναν να δουν. Πολύς κόσµος αµφέβαλλε από την αρχή αν θα πραγµατοποιούνταν ποτέ ο αγώνας ανάµεσα στον «Mr Chinchilla» και τον «Nero Greco», υπό τα φώτα προβολέων και εκστασιασµένων φανατικών τους, και τελικά δικαιώθηκε.
Οι δηµοσιογράφοι έχουν την τιµητική τους πολύ συχνά από τον Snik, ίσως επειδή ο σταρ θέλει να το παίξει αντιδραστικός απέναντι στο σύστηµα, ένας επαναστάτης τράπερ, που είναι µόνος εναντίον όλων. «Εκφράζουµε µια πραγµατικότητα που υπάρχει. Μιλάω για πράγµατα που είτε τα έχω δει είτε τα έχω ζήσει είτε τα έχουν κάνει φίλοι µου και όλα είναι πραγµατικά», είχε πει, από την άλλη, ο Light στον Γρηγόρη Αρναούτογλου τον Μάρτιο του 2019, στην πρώτη συνέντευξη που παραχώρησε από τη στιγµή που ξεκίνησε. Συµπλήρωσε µε νόηµα, µάλιστα, ότι, όταν µιλάει για ναρκωτικά, συµµορίες και ξυλίκια, είναι επειδή αυτά συνέβαιναν στις γειτονιές της ∆υτικής Θεσσαλονίκης, όπου µεγάλωσε.
ΣΤΑ ΨΗΛΑ
Πλέον στην Εκάλη, όπου µένει, οι εικόνες που αντικρίζει δεν έχουν καµία σχέση µε τις παλιές του συνοικίες και τα βιώµατα που τον ενέπνευσαν. Φορώντας µια ζακέτα Gucci, δαχτυλίδια, αλυσίδες και ένα Rolex να στολίζει τον καρπό του, είπε ότι κάποια στιγµή κοιµόταν στο πάτωµα, επειδή στο σπίτι όπου έµενε τα άτοµα ήταν πολλά και δεν υπήρχαν αρκετά κρεβάτια.Αµφότεροι, πάντως, δήλωσαν ότι οι µισές εισπράξεις της επικής αυτής µονοµαχίας που δεν έγινε ποτέ θα διατεθούν σε
φιλανθρωπικούς σκοπούς, κάτι που δείχνει και τις ευαισθησίες τους. Αυτοί που αναρωτήθηκαν τότε γιατί να µη
δώσουν όλες τις εισπράξεις για έναν καλό σκοπό µάλλον δεν είχαν αντιληφθεί ό,τι κατάλαβαν οι νοήµονες άνθρωποι. Ότι όλο αυτό το σόου «στήθηκε» ουσιαστικά από τους δύο τράπερ περισσότερο για τα κλικ και τη δηµοσιότητα παρά για να λύσουν τις όποιες διαφορές τους.
Σε διαφορετική περίπτωση -την αληθινή δηλαδή-, το ξύλο θα είχε ήδη πέσει χωρίς ραντεβού και «πινέζες» µε την τοποθεσία, κάποιος θα έχανε, κάποιος θα κέρδιζε και η ζωή θα συνεχιζόταν.
Τώρα έχει απλώς µείνει η κόντρα για το ποιος είναι ο πρώτος και ο καλύτερος σε αυτό που κάνει, βγάζοντας προς τα έξω το γνωστό τρίπτυχο, ενώ ο Snik και ο Light έχουν ακούσει τους στίχους από το «Τίποτα στον κόσµο» του ράπερ ΛΕΞ: «∆εν έχω τίποτα στον κόσµο σαν κι εµένα. Τίποτα στον κόσµο σαν κι εµένα. Ρώτησε τ’ αδέρφια µου ένα-ένα. ∆εν έχουν τίποτα στον κόσµο σαν κι εµένα. Τίποτα στον κόσµο σαν κι αυτούς. Τίποτα στον κόσµο σαν κι αυτούς. Ξέρουνε τους δρόµους σαν το σπίτι τους (απέξω). Έμαθα όσα ξέρω απ’ τους καλύτερους. ∆ε φταίει το σχολείο για όσα µπόρεσα. Φταίει που πεινούσα και δε χόρτασα. Βρήκα δέκα λέξεις και τις κόλλησα. Το rap είν’ ο πατέρας που δε γνώρισα...». Τους άκουσαν, αλλά το κακό είναι ότι δεν έµαθαν τίποτε από αυτούς...
-Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών