Take five! Η Μαρίνα Σάττι, η Κλαυδία, η Emily και το ντουέτο Marsheaux είναι τα νέα «όπλα» του πενταγράµµου, που αλλάζουν τον χάρτη της εγχώριας σκηνής. Tι δεν ξέρετε για το κουιντέτο των κοριτσιών που αγαπάει η νεολαία; Ποιο το target group, το κοινό-στόχος της καθεµιάς, το µουσικό ύφος τους (τελικά) και, κατ’ επέκταση, η επιδραστικότητά τους; Με αφορµή την Κλαυδία, η οποία σήµερα έδωσε την μάχη της της για την Ελλάδα στην «αρένα» της Eurovision, και κέρδισε την 6η θέση, τις «ξαναδιαβάζουµε» µία-µία. Και αποκαλύπτουµε όσα δεν ξέρατε έως τώρα για τα «young guns» της εγχώριας µουσικής σκηνής, που ήρθαν για να µείνουν.
Κλαυδία: «Αστερομάτα μου μικρή»
Στα της Klavdia αρχικά - που µας αρέσει να τη φωνάζουµε στα ελληνικά, παρότι... out there στη Βασιλεία της Ελβετίας, όπου βρίσκεται ήδη από τις 4/5, την αποκαλούν, όπως όλοι εξάλλου στο εξωτερικό, Κλαυδία. Η µαντµαζέλ «Αστεροµάτα» στις 5/5 έκανε την πρώτη πρόβα, αποκάλυψε το φόρεµά της και είδε να ανέρχεται στα στοιχήµατα. Ακολούθησε την Πέµπτη 8/5 δεύτερη πρόβα και στις 11/5 ήταν η στιγµή της τελετής έναρξης και της φωτογράφησης στο τιρκουάζ χαλί. Προηγήθηκαν πυρετώδεις πρόβες µε την ελληνική αποστολή µέχρι τις 13 Μαΐου και τη βραδιά του α’ ηµιτελικού. Την εποµένη, στις 14/5, η Κλαυδία Παπαδοπούλου, όπως είναι το επώνυµό της, πρόβαρε το φόρεµά της για το τελικό fi tting και στις 15/5 ήταν η µεγάλη βραδιά, του β’ ηµιτελικού, για τη χώρα µας. Η εντυπωσιακή εµφάνιση και η αποθέωση από το κοινό έδωσαν στην Κλαυδία τη µαγική πρόκριση για τη νύχτα του τελικού της Εurovision. Στα επιµέρους, τι πρέπει να γνωρίζετε για το κορίτσι που µιξάρει την ambient dream µε το παραδοσιακό, κατακτώντας έτσι κοινό που ηλικιακά εκτείνεται µεταξύ 12-65 ετών - γιατί περιλαµβάνεται και το κοµµάτι της παράδοσης, αλλά µέχρι εκεί, οι ακόµα µεγαλύτεροι αντιδρούν στο αιρετικό µουσικό «κοκτέιλ»: ∆εν αποχωρίζεται τα γυαλιά της, είναι συνεσταλµένη, αλλά από µικρή ήταν φιλόδοξη. Ηξερε ότι το µέλλον της ήταν στο τραγούδι.
Μαρίνα Σάττι: Απο το «Ζari» στη «Lola»
Για τη Μαρίνα Σάττι τώρα, που πέρσι έριξε το «Ζari» της και δίχασε, µπλέκοντας έθνικ µε τραπ, σε ένα ευφάνταστο για πολλούς, ατυχές για άλλους, «κοκτέιλ» −ναι και εν προκειµένω δεν µιλάµε για µονοδιάστατο µουσικό ύφος, αλλά για συγκερασµό ετερόκλητων κιόλας στυλ−, έχει φανατικούς εχθρούς, αλλά ακόµα πιο φανατικούς θαυµαστές. Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου, που λαµβάνει µέρος και σε βιντεοκλίπ της, από το άλµπουµ της «Pop too», είναι προφανώς fan της. Τη συµπαθεί µάλιστα τόσο, που δέχθηκε ενθουσιωδώς το βίντεο της «Lola» να γυριστεί στο πλατό της εκποµπής του. Να σηµειώσουµε πως το συγκεκριµένο βιντεοκλίπ ξεπέρασε τις 653.000 προβολές στο Spotify σε διάστηµα µικρότερο των επτά ηµερών. Η Μαρίνα ακύρωσε την ευρωπαϊκή της περιοδεία λόγω τραυµατισµού και µας ενηµέρωσε ότι η χάρη της έχει φτάσει έως τη Μαδρίτη. ∆εν µας εντυπωσιάζει όµως: οι Ισπανοί είναι καλοπροαίρετοι απέναντι σε νέα ακούσµατα. Η ίδια πάντως και πολύ πριν από το «Zari» -το οποίο, παρεµπιπτόντως, µπορεί να µην έσκισε στη Eurovision, έσκισε όµως στο Spotify και στο YouTube- ήταν γνωστή στην πιτσιρικαρία και σε µεγαλύτερες ηλικίες, δίνοντας live σε εκδηλώσεις και δήµων - εδώ να θυµίσω την προ µερικών ετών συναυλία της στον ∆ήµο Παιανίας. Εν προκειµένω, η «ψαλίδα» µικραίνει και η Μαρίνα δεν απευθύνεται παρά αποκλειστικά σε νέους, το πολύ-πολύ έως 30 ετών. Είναι τέτοιο το µπλέξιµο των διαφόρων σχολών τραγουδιών που επιλέγει, ώστε ένας µεγαλύτερος δεν θα το διασκεδάσει - µάλλον θα ζαλιστεί. Ο «Αρνι» (για τον Αρναούτογλου γράφουµε και για το υποκοριστικό του) εξαιρείται. Χωρίς τις εξαιρέσεις, άλλωστε, τι νόηµα θα είχαν οι κανόνες;
Η Marseaux και οι electro ιέρειες του ελληνικού synthpop με ήχο από τα '80s και διεθνές εκτόπισμα
Να περάσουµε µελωδικά και στις Marsheaux, πιο σοφιστικέ περίπτωση, για παιδιά µε περισσότερο ειδικά ακούσµατα: είναι γυναικείο συγκρότηµα synthpop µουσικής από τη Θεσσαλονίκη. Τα δύο µέλη του συγκροτήµατος, η Μαριάνθη Μελίτση και η Σοφία Σαριγιαννίδου, µετακόµισαν το 2000 στην Αθήνα, όπου και σχηµάτισαν το συγκρότηµα. Ο ήχος τους παραπέµπει ευθέως στην electro, την ηλεκτρονική µουσική των πρώτων χρόνων της δεκαετίας του 1980 - και προφανώς απευθύνονται σε κάθε ηλικία. Αρκεί να είναι λάτρεις του συγκεκριµένου είδους (και είναι πάρα πολλοί, δεδοµένου ότι στα '80s ήταν έφηβοι οι τωρινοί πενηντάρηδες και ενηλικιώνονταν οι εξηντάρηδες, που συνιστούν µεγάλο µέρος του ελληνικού πληθυσµού). Στα του στόρι τους, το όνοµά τους προέρχεται από την ένωση της πρώτης συλλαβής του κάθε ονόµατος των δύο µελών: Μαρία και Σοφία. Εγιναν γνωστές στην Ελλάδα µε το πρώτο τους single, remix του «Popcorn» του πρωτοπόρου της electro Γκέρσον Κίνγκσλεϊ, µε επιτυχία σε Ελλάδα και εξωτερικό. Με συµβόλαιο µε την Undo Records, το 2004 κυκλοφόρησαν τον πρώτο τους ολοκληρωµένο δίσκο, µε τον τίτλο «Ebay Queen» και µε επιρροές από τους αγαπηµένους The Human League και Depeche Mode. Aγγλόφωνες, τον ∆εκέµβριο του 2006 κυκλοφόρησαν τη δεύτερη δισκογραφική τους δουλειά, το «Peekabοο», που, πέρα από την Ελλάδα, ακούγεται στο δεύτερο home, sweet home τους, εκ του αποτελέσµατος: το Ηνωµένο Βασίλειο. «Sunday», «My secret garden», «Mello», «Burning», «(All) alone» είναι τα αγαπηµένα τους singles από τη νέα τους δουλειά.
Emily: Η εκρηκτική pop περσόνα που ενώνει τη γενιά του TikTok με τα διαμάντια των ’90s και την αυθεντικότητα του βινυλίου
H Emily, κατά κόσµον Εµιλι Λυµπεροπούλου, έχει −µε τη σειρά της− προσφέρει φρεσκάδα στην εγχώρια µουσική βιοµηχανία. «Ανάκατα» (το σουξέ της, στο οποίο υπογράφει µουσική και στίχους), «Τι ζώδιο είσαι», «∆εν µε ενδιαφέρεις», «Κανόνες» είναι κάποια από τα κοµµάτια της, που απαριθµούν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές σε YouΤube και TikTok. Τραγουδίστρια, στιχουργός και µουσική παραγωγός, έχει µια ιδιαίτερη pop προσέγγιση - και αισθητική. «Παιδί» της Panik, η Ελληνο-Ισλανδή, που κάλλιστα θα µπορούσε να κάνει καριέρα και στο µόντελινγκ και εξιτάρει κάθε ηλικίας fan της pop, ακούει βινύλια, σκαλίζει την αποθήκη του πατέρα της και βρίσκει «διαµάντια: αγαπηµένα είδη rock, hard rock, country, disco, funk − και βέβαια pop. Χωρίς να ξεχνάµε τα ελληνικά '90s, που είναι cult, που τα λατρεύω», οµολογεί. «Η µουσική είναι δηµιουργία, όπως και ο έρωτας. Κι εγώ ζω µέσα από αυτό κατά κάποιον τρόπο. Θέλω συνέχεια να νιώθω δηµιουργική και... ερωτευµένη», τονίζει και ποιος θα διαφωνήσει; «Let the music play», που λέει και ο Mπάρι Γουάιτ.
Δημοσιεύθηκε στο ένθετο Secret των Παραπολιτικών στις 17/5