Με συγκινητικά λόγια μίλησε ο Φωκάς Ευαγγελινός για την Κλαυδία, λίγες ημέρες μετά την εντυπωσιακή της εμφάνιση στον τελικό της Eurovision 2025, όπου με το τραγούδι «Αστερομάτα» χάρισε στην Ελλάδα την 6η θέση. Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης και χορογράφος, που για ακόμη μία φορά υπήρξε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ελληνικής αποστολής, αναφέρθηκε στη συνεργασία του με την τραγουδίστρια με λόγια θαυμασμού και συγκίνησης.Ο ίδιος περιέγραψε την Κλαυδία ως ένα «φωτεινό πλάσμα» που του μετέδιδε καθημερινά θετική ενέργεια, επαγγελματισμό και ευγνωμοσύνη. Όπως αποκάλυψε, δεν υπήρξε στιγμή που να παραπονέθηκε ή να λύγισε, παρά τις απαιτητικές συνθήκες του διαγωνισμού, και αυτό ήταν κάτι που τον άγγιξε βαθιά.Στη συνέντευξή του, αμέσως μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα από τη Βασιλεία της Ελβετίας, αναφέρθηκε επίσης στο σκηνικό εύρημα με την εντυπωσιακή αλλαγή φορέματος κατά τη διάρκεια της εμφάνισης, εξηγώντας πώς στήθηκε το concept και ποια ήταν η πρόθεση πίσω από το οπτικό αποτέλεσμα που ενθουσίασε κοινό και κριτική επιτροπή.

Φωκάς Ευαγγελινός για Κλαυδία: «Ένα φωτεινό πλάσμα με εσωτερική λάμψη»

Ειδικότερα, ο Φωκάς Ευαγγελινός είπε σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Πρωίαν σε είδον», την Τρίτη 20 Μαΐου:«Πάντα νικάει το φως. Η Κλαυδία είναι φωτεινό πλάσμα. Έχει εσωτερική λάμψη, έχει φως, έχει αγάπη για τον κόσμο. Ακόμη και στα άσχημα πράγματα, καμιά φορά έλεγε “δεν πειράζει”. Είναι η ηλικία, είναι η παιδεία… Είναι ένα παιδί που έχει όλα τα φόντα για να πάει μπροστά. Είναι 22 χρονών. Ήταν τιμή μου και χαρά μου που συνεργάστηκα μ’ αυτό το πλάσμα. Την ήξερα, αλλά τώρα τη γνώρισα πραγματικά μέσα από αυτή τη διαδικασία». Ο Φωκάς Ευαγγελινός συνέχισε με θαυμασμό για την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά της Κλαυδίας: «Είχε πάντα έναν καλό λόγο, πάντα έλεγε “ευχαριστώ” και πάντα άκουγε. Η Κλαυδία είναι ένα γήινο πλάσμα, ενώ συγχρόνως πετάει και στα σύννεφα, αλλά πατάει γερά στα πόδια της. Με συγκινούσε καθημερινά. Το ταλέντο που βλέπω είναι η δυναμική που έχει – σαν όρεξη, σαν φωνή και σαν διάθεση. Όχι όρεξη για να νικήσει, όρεξη για τη διαδικασία. Χάρηκε όλη τη διαδικασία. Μία φορά δεν τη θυμάμαι να είναι στεναχωρημένη. Ήταν πάντα με το χαμόγελο».

 

Για τη φετινή διαδικασία επιλογής και τον ρόλο της ΕΡΤ - Για το σκηνικό εύρημα με το φόρεμα

Ο χορογράφος αναφέρθηκε επίσης στη διαδικασία της επιλογής και στη σημασία της φετινής εμπειρίας: «Ξεκίνησε μια διαδικασία με την ΕΡΤ, που το λέω εγώ που έχω πάει με αναθέσεις και είναι καλό πράγμα – έχουμε πάρει και καλές θέσεις – αλλά φέτος άνοιξαν οι πόρτες. Νέοι άνθρωποι ήρθαν και κατέθεσαν τα τραγούδια τους. Έγινε ένας διαγωνισμός πολύ αντικειμενικός. Έκανα ραντεβού με όλους τους διαγωνιζόμενους και φτάσαμε στο σημείο το κοινό να ψηφίσει την Κλαυδία. Είναι πολύ σημαντικό που ο κόσμος την αγάπησε. Ήταν πολύ δύσκολο κομμάτι – και για μένα στην αρχή ήταν δύσκολο, γιατί δεν είχα κάτι στο μυαλό μου, δεν είχα κάποιο σύμβολο». Όσον αφορά στο σκηνικό εύρημα με το φόρεμα που εντυπωσίασε στη σκηνή της Eurovision, ο creative director της ελληνικής αποστολής εξήγησε: «Στην αρχή ξεκινήσαμε με το υλικό, με τη δωρικότητα που πρέπει να έχει αυτό, να είναι η συνέχεια του βράχου. Και του λέω: “πρέπει να έχουμε μια εναλλακτική λύση, γιατί έχω στο μυαλό μου κάτι που πρέπει να γίνει”».


Για την ψυχολογία και τη στήριξη του κοινού

Κλείνοντας, ο Φωκάς Ευαγγελινός δεν έκρυψε τη συγκίνησή του για την ενέργεια της Κλαυδίας:«Η Κλαυδία δεν ήταν ποτέ κουρασμένη, ποτέ στεναχωρημένη. Στη Eurovision νιώσαμε ότι όλη η Ελλάδα ήταν δίπλα μας. Ήταν συγκινητικό. Ήταν δύσκολη η στιγμή που μας ανακοίνωσαν τελευταίους στον ημιτελικό ότι περνάμε στον τελικό αλλά όμορφη».