Στο περιθώριο του Κινηµατογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, που απόψε κατεβάζει αυλαία, σταρ και κοινοί θνητοί επικεντρώνονται και αλλού. Μόλις κυκλοφόρησε ένα πολυδιαφηµισµένο βιβλίο-φωτογραφικό λεύκωµα, που αποτυπώνει την άλλη πλευρά της Κρουαζέτ, αυτήν που τη διέπει χιούµορ, µαζί και decadence. Mε ενισχυµένη διάθεση ακολασίας. Φωτογράφοι που θα έβλεπες εύκολα ως κοµπάρσους στη «Θεία µου τη χίπισσα» µε τη Ρένα Βλαχοπούλου φιγουράρουν στο πόνηµα του Ντέρεκ Ρίτζερς. Εχουν κατεβάσει ρολά, έχουν παραδώσει πνεύµα και απλώς αφήνονται... ∆εν φαντάζονται ότι κάποιος εκείνη τη στιγµή ανοίγει το διάφραγµα της µηχανής. Ο φηµισµένος φωτογράφος δρόµου αρπάζει την ευκαιρία και στήνει κάδρα όπως κανείς άλλος. Το επαναλαµβάνει για έντεκα χρόνια σε famous και almost famous, µε φόντο την Κρουαζέτ. Βρέθηκε στο Φεστιβάλ µεταξύ 1984 και 1996 και πάντα, ακούραστος, µε το ίδιο, επαρκές πάθος «ξεσκόνιζε» τη µηχανή του για να καθρεφτίσει τις πιο kinky, «πικάντικες», boogie πτυχές της.

Candid Camera – Η αφιλτράριστη ματιά του Ντέρεκ Ρίτζερς για το Φεστιβάλ Καννών

Τα «κλικ» του είναι αφιλτράριστα ντοκουµέντα, µια βερσιόν « Candid camera», πριν από την ύπαρξη κινητών. Η κορυφαία λήψη του 2025, κατά τους Κέιτ Μπλάνσετ - Στάνλεϊ Τούτσι, τραβήχτηκε εκτός πόντιουµ: Οι Ρόµπερτ ντε Νίρο, Κουέντιν Ταραντίνο και Λεονάρντο ντι Κάπριο, ως απάντηση στο (κλισέ) «strike a pose» -δηλαδή πάρε πόζα-, στήνονται σαν έφηβοι. Αλλά η λήψη δεν είναι by Ρίτζερς, ξέρουν πως θα τους εξωραΐσουν προτού βγει στα social και τα ΜΜΕ. Μακριά από το κόκκινο χαλί, το 1990, ο Σιλβέστερ Σταλόνε φοράει τα γυαλιά του, ατενίζει το χάος (ή το έδαφος;) και µε το ζόριποζάρει. Είναι ένα τσακ προτού ξεσπάσει. Η οχλοβοή γύρω του τον κάνει να στέκεται «παγωµένος». Ο iconic φωτογράφος µόδας Χέλµουτ Νιούτον ανοίγει το διάφραγµα της δικής του µηχανής στην πλαζ και, ζαλισµένος, απαθανατίζει την... άµµο. Ο Κλιντ Ιστγουντ, αποτινάσσοντας τον ζυγό του black tie, φωτογραφίζεται καθ’ οδόν για το ιστορικό ξενοδοχείο «Carlton» µε δωρικό Τ-shirt, «διαβάζοντας» τις προθέσεις του φωτογράφου. Νοµίζεις πως θα µειδιάσει, όµως τελικά παραµένει αγέλαστος. ∆εν του χρειάζεται το 45άρι του Κάλαχαν...

kanes_1_2
kanes_5_2

Φαίνομαι γελοία; – Αυθόρμητες στιγμές στις Κάννες

H «Γοργόνα» Ντάριλ Χάνα αλληθωρίζει, µπουστάροντας το κίτρινο τζάκετ της. «Φαίνοµαι γελοία;», αναρωτιέται. Μια ξανθιά, wannabe Mέριλιν Μονρόε, από την πλευρά της, κάνει το απόλυτα εξωφρενικό για το σηµερινό, «ευπρεπές» πρωτόκολλο του φεστιβάλ: ποζάρει χωρίς στηθόδεσµο. Μέσα από βαρκούλα. Από κοντά και άντρας που «προσκυνά» το εσώρουχο νεαρής σε ενσταντανέ που θα µπορούσε να είναι... εισαγωγικό σηµείωµα ροζ ταινίας. Η Ελίζαµπεθ Μπέρκλεϊ υπογράφει, µε ανεµοδαρµένη µπούκλα, αυτόγραφα, έχοντας δίπλα τον εξουθενωµένο µέντορά της, διάσηµο σκηνοθέτη Πολ Βερχόφεν. Το ανερχόµενο µοντέλο (1992) Φράνκι Ράιντερ αγνοεί τη ζέστη και φοράει περιχαρής γούνα και διαµάντια. Η Γκρέις Τζόουνς, µε ηµίτρελο µαλλί, αδιαφορώντας για τον φακό, συγχύζεται, ψάχνοντας σαν δαιµονισµένη τον υπαίτιο για την ηχορύπανση που µόλις την τάραξε...

kanes_2
kanes_6
kanes_4
kanes_7
kanes_8
kanes_3_2


Περιπέτειες και ανέκδοτα στο Φεστιβάλ

∆εν γίνεται να προσάψεις στον µουστακαλή µετρ των κλικ βαρετή, µονοδιάστατη οπτική. «Επαιρνα τη µηχανή κι έβγαινα έξω για περιπέτειες. Γιατί να είµαι στις αίθουσες ενώ ο ήλιος λάµπει; ∆ύο ταινίες έχω δει στο φεστιβάλ, το “Beat Street” και το “December Bride”», εξοµολογείται στο coff ee-table-book της IDEA µε τα 100 στιγµιότυπά του. Για φινάλε δεν γίνεται να µη σταθείς στην γκριµάτσα του Μικ Τζάγκερ στην πρεµιέρα του «Trainspotting» στο Palm Beach Casino ή στο µοντέλο Τζασµίν στην παραλία του «Carlton», που χαριεντίζεται µε βρεγµένο µαλλί και εσώρουχα. Ούτε να παραλείψεις τον αιρετικό σκηνοθέτη Τζον Γουότερς, που στον ήλιο τον καυτό παραχωρεί συνέντευξη και ανυποψίαστος διαπραγµατεύεται φωτογράφηση. Ενώ ο Ρίτζερς, ανενόχλητος, τον τραβάει σε ένα σκηνικό που µόνο λαµπερό και ταυτόσηµο µε Κρουαζέτ -κι ας µιλάµε για υπερλουσάτο ξενοδοχείο- δεν χαρακτηρίζεται.


Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών