Σε μια εποχή που ο πολιτισμός και η δημόσια στάση των καλλιτεχνών γίνονται διαρκώς αντικείμενο διαλόγου και αμφισβήτησης, ο  Φοίβος Δεληβοριάς παραμένει μια από τις πιο σταθερές φωνές με άποψη, ήθος και αιχμηρή ματιά. Ο γνωστός τραγουδοποιός και δημιουργός μίλησε ανοιχτά στην εκπομπή  Buongiorno για τη στάση του απέναντι στην αιματοχυσία στη Γάζα, εκφράζοντας τη ριζική του διαφωνία με συναδέλφους του που επιλέγουν να δώσουν συναυλίες στο Ισραήλ εν μέσω των συνεχιζόμενων επιθέσεων. Ο καλλιτέχνης στάθηκε με σοβαρότητα στην ηθική ευθύνη που φέρουν όσοι έχουν δημόσιο βήμα, ενώ αναφέρθηκε και στο άδοξο τέλος της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς  “Τα Νούμερα”,, αποκαλύπτοντας το παρασκήνιο πίσω από τη μη ανανέωσή της από την ΕΡΤ. Παράλληλα, με τον γνωστό του στοχαστικό και χιουμοριστικό τρόπο, μίλησε για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τους λαϊκούς καλλιτέχνες, αναδεικνύοντας τη συναισθηματική τους δύναμη, την παιδική τους αθωότητα αλλά και το «τραγικό μεγαλείο» που πολλές φορές κουβαλούν. Δεν δίστασε, μάλιστα, να μοιραστεί και μια ευρηματική, σατιρική ιδέα που είχε για τον Βασίλη Μπισμπίκη και τη Δέσποινα Βανδή, εξηγώντας πώς ο ίδιος αγαπά να αναποδογυρίζει καταστάσεις που απασχολούν τον δημόσιο διάλογο. Ο Φοίβος Δεληβοριάς δεν δίστασε, επίσης, να σχολιάσει και τις ανησυχίες του σχετικά με την τηλεόραση ως μέσο, αναφέροντας ότι δεν του είναι εύκολο να λειτουργήσει μέσα σε αυτήν, ακριβώς λόγω των περιορισμών και των παγιωμένων ρόλων που απαιτούνται.

Διαβάστε: Φοίβος Δεληβοριάς: "Ο ψυχολόγος μού είπε να μην κόψω τους ψυχαναγκασμούς μου"

Φοίβος Δεληβοριάς: «Είναι μια πολύ βαριά απόφαση να πας να τραγουδήσεις στο Ισραήλ. Εγώ διαφωνώ» - «Όταν έχουμε φτάσει σε 60.000 νεκρούς… πρέπει να πεις “όχι”»

«Η ιστορία επαναλαμβάνεται όχι ως φάρσα αλλά ως τραγωδία. Βλέπω αυτά που γίνονται στον κόσμο και είναι σαν μην πέρασε μια μέρα από το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Θεωρώ ιερό το να βγαίνει ο καλλιτέχνης και να μιλάει. Είναι μια πολύ βαριά απόφαση να πας να τραγουδήσεις στο Ισραήλ. Εγώ διαφωνώ.», είπε αρχικά ο Φοίβος Δεληβοριάς και συνέχισε: «Γίνεται κάτι που έχει ξεπεράσει τα όρια που θέτει ο ΟΗΕ και τα Διεθνή Δικαστήρια, όπως το να μην βομβαρδίζονται άμαχοι, το να μην σκοτώνονται τα γυναικόπαιδα. Όταν έχουμε φτάσει σε 60.000 νεκρούς, 15.000 παιδιά, καλό θα είναι να πεις “όχι δεν θα συμμετάσχω σε αυτό”, να σεβαστείς.»

Το «τέλος» των «Νούμερων» και οι τηλεοπτικές του ανησυχίες

Αναφερόμενος στην αγαπημένη σειρά της ΕΡΤ «Τα Νούμερα», ο καλλιτέχνης εξήγησε:

«Ο πρόεδρος της ΕΡΤ μάς είχε ζητήσει να φτιάξουμε τα σενάρια για την επόμενη σεζόν. Όμως, όταν τα στείλαμε για να ξεκινήσει η παραγωγή, δεν εγκρίθηκε. Κάποιο “πράσινο φως” δεν ήρθε ποτέ. Μετά, έφυγε και ο Κωνσταντίνος Ζούλας. Εγώ, να πω την αλήθεια, δεν το κυνήγησα να πάρω εξηγήσεις. Ίσως η ΕΡΤ, το διοικητικό της συμβούλιο, να μην το βρήκε του γούστου της.»

«Όλοι οι λαϊκοί έχουν ένα είδος τραγικού μεγαλείου»

Ο Φοίβος Δεληβοριάς δεν παρέλειψε να μιλήσει με αγάπη και σεβασμό για τους λαϊκούς καλλιτέχνες: «Στα δικά μου μάτια, όλοι τους έχουν ένα είδος τραγικού μεγαλείου, αλλά και μια απόλυτη παιδικότητα, όλα μαζί. Όταν ακούω τη Στανίση να τραγουδάει το “μυστικέ μου έρωτα”, αμέσως δημιουργείται μια εικόνα στο μυαλό μου.» Μίλησε επίσης για το χιούμορ που απολαμβάνει να βρίσκει ακόμα και στους πιο «σοβαρούς» καλλιτέχνες: «Σε έναν καλλιτέχνη που θεωρείται σοβαρός, με κύρος, μου αρέσει πολύ να βρίσκω το χιούμορ. Για παράδειγμα, στον Γιώργο Νταλάρα, εκτιμώ την αστεία του πλευρά. Συχνά φαντάζομαι μια κωμική κατάσταση γύρω από ένα τραγούδι του.»

Μια ιδέα που δεν υλοποιήθηκε (αλλά θα θέλαμε να τη δούμε)

«Είχα σκεφτεί να προσκαλέσω τον Βασίλη Μπισμπίκη μαζί με τη Δέσποινα Βανδή και να αντιστρέψω τους ρόλους τους! Μου αρέσει πολύ να βλέπω ανάποδα καταστάσεις που έχουν απασχολήσει την κοινή γνώμη, ειδικά γύρω από ένα πρόσωπο.» Τέλος, ο Φοίβος Δεληβοριάς δεν έλειψε και μια παιχνιδιάρικη, προσωπική πινελιά: «Το επώνυμό μου… μου το έδωσε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.»