Τη δική της απάντηση μέσα από τα social media, έδωσε η εταιρεία, American Eagle μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια στην οποία συμμετείχε η Σίντνεϊ Σουίνι, με πολλούς να κάνουν λόγο για «ναζιστική προπαγάνδα». Το λογοπαίγνιο με τις λέξεις genes, δηλαδή γονίδια και jeans, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» η καμπάνια, ήταν εκείνο που προκάλεσε οργή, αφού θεωρήθηκε ότι απηχεί ρατσιστικά υπονοούμενα. Με τη σειρά της, η εταιρεία θέλησε να ξεκαθαρίσει πως πρόκειται απλώς για «μια ιστορία»,  και στάθηκε στη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου. Όπως τόνισε, τα τζιν της ταιριάζουν σε όλους, χωρίς εξαιρέσεις. 

Όπως αναφέρεται στην ανάρτηση: «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζιν. Ήταν και παραμένει μια ιστορία για τζιν. Τα δικά της τζιν. Η δική της ιστορία. Συνεχίζουμε να γιορτάζουμε το πώς κάθε άνθρωπος φορά τα τζιν της AE με αυτοπεποίθηση, με τον δικό του τρόπο. Τα υπέροχα τζιν δείχνουν ωραία σε όλους».

American Eagle: Η διαφήμιση και οι αντιδράσεις

Στο στόχαστρο αρνητικής κριτικής βρέθηκε η νέα διαφημιστική καμπάνια στην οποία «πρωταγωνιστούσε» η Σίντνεϊ Σουίνι, καθώς δεν ήταν λίγοι στα social media εκείνοι που στράφηκαν τόσο κατά της ηθοποιού όσο και κατά της εταιρείας για προώθηση «ναζιστικής προπαγάνδας» και «ρατσιστικών υπονοουμένων». Η καμπάνια έχει τίτλο «Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans», δηλαδή «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει ωραία γονίδια/τζιν». Το λογοπαίγνιο ανάμεσα στις λέξεις genes (γονίδια) και jeans (τζιν) είναι το βασικό στοιχείο της καμπάνιας, ωστόσο η προσέγγιση προκάλεσε κύμα κατακραυγής.



Σε μία από τις διαφημίσεις, η 27χρονη εμφανίζεται ντυμένη με τζιν παντελόνι και μπουφάν, ενώ περπατά προς μια γιγαντοαφίσα με τη φωτογραφία της. Εκεί, σβήνει τη λέξη Genes με λευκή μπογιά και την αντικαθιστά με Jeans. Σε άλλο βίντεο, φαίνεται να κουμπώνει το τζιν της ενώ ακούγεται voiceover που εξηγεί πώς τα γονίδια επηρεάζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα μαλλιών, η προσωπικότητα και το χρώμα των ματιών.

Η Σίντνεϊ Σουίνι, η οποία έχει γαλανά μάτια, κοιτάζει στο τέλος την κάμερα και λέει: «Τα τζιν/γονίδια μου είναι μπλε». Δεν είναι σίγουρο ποια από τις δύο λέξεις χρησιμοποιεί, αφού προφέρονται το ίδιο. Η συγκεκριμένη ατάκα θεωρήθηκε προβληματική από πολλούς στο TikTok, που ισχυρίστηκαν πως η καμπάνια υπαινίσσεται ότι γενετικά χαρακτηριστικά όπως τα ξανθά μαλλιά και τα γαλανά μάτια θεωρούνται ανώτερα από τα υπόλοιπα, ένα μοτίβο που έχει ιστορικά συνδεθεί με την ιδεολογία της φυλετικής υπεροχής.

@vital_media_marketing #sydneysweeney #americaneagle ♬ original sound - Angie- VM Marketing

«Όταν αυτά τα χαρακτηριστικά παρουσιάζονται επανειλημμένα ως πρότυπα γενετικής υπεροχής, ξέρουμε πού οδηγεί αυτό», σχολίασε χαρακτηριστικά κάποια στο TikTok. Πολλοί συμφώνησαν με την τοποθέτηση, εκφράζοντας την απογοήτευσή τους κάτω από τις επίσημες διαφημίσεις της εταιρείας. «Ποιος ενέκρινε αυτή την καμπάνια;» έγραψε κάποιος. «Αυτό συμβαίνει όταν δεν υπάρχουν άτομα με διαφορετικό υπόβαθρο στο δημιουργικό τραπέζι, ειδικά σε μια εποχή όπως η σημερινή. Εστίασαν τόσο πολύ στο "έξυπνο" λογοπαίγνιο, που δεν είδαν το προφανές», τόνισε ένας άλλος.

sydney-sweeney
sydney-sweeney2