Νικόλαος Ντε Γκρες: "Αντιβασιλικός γινόμουν όταν με μάλωνε ο μπαμπάς - Συστήνομαι Νικόλαος. Σκέτο" - H αξιολόγηση να γίνεται στο έργο και όχι στους τύπους
Ένα πορτρέτο χωρίς τίτλους και επισημότητες
Με αφορμή την Art Athina, ο Νικόλαος Ντε Γκρες μιλά για την καλλιτεχνική του ταυτότητα, την Axion Hellas και το «φιλότιμο» που όπως λέει δεν βρίσκει αλλού στον κόσμο.

Με αφετηρία τη συμμετοχή του στην «Art Athina», ο Νικόλαος Ντε Γκρες μίλησε στη «Real Life» και τη Μαρίνα Τσικλητήρα για το έργο του και για τον εαυτό του, βάζοντας την τέχνη πάνω από τίτλους και επισημότητες. Γνωστός για τη δράση του μέσω της Axion Hellas, προτιμά να τον χαρακτηρίζουν πρωτίστως ως καλλιτέχνη: «Αυτό με εκφράζει, αυτό με σηκώνει από το κρεβάτι το πρωί και μου βάζει χαμόγελο στο στόμα». Με χιούμορ αποδομεί τις ταμπέλες. «Αντιβασιλικός γινόμουν όταν με μάλωνε ο μπαμπάς», και περιγράφει την Ελλάδα που τον συγκινεί μέσα από μικρές πράξεις φροντίδας και φιλότιμου.
Διαβάστε: Νικόλαος Ντε Γκρες - Χρυσή Βαρδινογιάννη: Στο Καλλιμάρμαρο για τη μεγάλη συναυλία της Άννας Βίσση
Διαβάστε: Νικόλαος Ντε Γκρες - Χρυσή Βαρδινογιάννη: Στο Καλλιμάρμαρο για τη μεγάλη συναυλία της Άννας Βίσση
«Νικόλαος, σκέτο»: Η συνειδητή επιλογή να μένει μακριά από τίτλους
Στην ερώτηση πώς συστήνεται, η απάντηση έρχεται χωρίς περιστροφές: «Νικόλαος. Σκέτο. Ούτε Νίκος, ούτε Νικόλας, ούτε Νικολάκης. Και σίγουρα όχι με τίτλους ή επώνυμα. Το δέχομαι από ευγένεια, αλλά δεν το επιδιώκω με τίποτα». Η λιτή αυτοπαρουσίαση είναι στάση ζωής: η αξιολόγηση να γίνεται στο έργο και όχι στους τύπους.Νικόλαος Ντε Γκρες: Η τέχνη ως ταυτότητα πριν από κάθε άλλη ταμπέλα
Παρότι η δημόσια δράση του μέσω της Axion Hellas είναι γνωστή, ο ίδιος επιμένει ότι πρώτα θέλει να κρίνεται «ως καλλιτέχνης». Η δημιουργία είναι το κέντρο βάρους που τον ορίζει, ο τόπος από όπου ξεκινά και όπου επιστρέφει. Η παρουσία του στην Art Athina λειτουργεί γι’ αυτόν ως ανοιχτός διάλογος με το κοινό, χωρίς μεσολαβήσεις επισημότητας.«Αντιβασιλικός γινόμουν όταν με μάλωνε ο μπαμπάς»
Με μία φράση που έγινε viral, ο Νικόλαος σχολιάζει παιγνιωδώς την ανάγκη του κόσμου να τοποθετεί πρόσωπα σε ιδεολογικά στρατόπεδα. Ο αυτοσαρκασμός γίνεται γέφυρα, μειώνει τις εντάσεις και επαναφέρει το βλέμμα στον άνθρωπο και στις πράξεις του.