Καλλιτέχνες A.I. στην κορυφή των charts - Δημιουργήθηκαν με τεχνητή νοημοσύνη αλλά πήραν "ζωή" - Το φαινόμενο Breaking Rust και Cain Walker (Βίντεο)
A.I. τραγούδια στις κορυφαίες θέσεις του Billboard
Δύο καλλιτέχνες A.I. βρέθηκαν στις θέσεις No 1 και No 3 του Billboard, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και ανησυχία για το μέλλον της μουσικής και των τεχνών - Το σοκ της αμερικανικής country
Το ρεπορτάζ της Ντονατέλλας Αδάμου στο ένθετο Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά παρουσιάζει το νέο, ανησυχητικό και ταυτόχρονα εντυπωσιακό φαινόμενο: καλλιτέχνες που δημιουργήθηκαν εξ ολοκλήρου με τεχνητή νοημοσύνη κατακτούν την κορυφή των charts στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλάζοντας τα δεδομένα στη μουσική βιομηχανία και όχι μόνο.
Είναι μακρόσυρτη η εισαγωγή για το άρθρο, αλλά οι προηγούμενες εικόνες συνιστούν το σκηνικό για το ακόλουθο νέο: στο Νο 1 και στο Νο 3 της παραδοσιακής αμερικάνικης μουσικής της country φιγουράρουν δύο κομμάτια από καλλιτέχνες της Τεχνητής Νοημοσύνης. Το τραγούδι «Walk My Walk» της ψηφιακής μπάντας Breaking Rust, που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από την Τεχνητή Νοημοσύνη, αντίκρισε τα υπόλοιπα κομμάτια του είδους αφ’ υψηλού, από την κορυφή της λίστας «Country Digital Song Sales» της «μουσικής βίβλου» Billboard. Με περισσότερες από ένα εκατομμύριο προβολές στο YouTube, η εικόνα του γκρουπ που δημιουργήθηκε μόλις τον Οκτώβριο περιορίζεται σε ψηφιακά σχεδιασμένο καουμπόι και βίντεο με σκηνές αγροτικών δραστηριοτήτων. «Αγκαλιάζει» και το Νο 3 της λίστας του Billboard, καθώς έχουν κοινές καταβολές. Σε αυτήν την περίπτωση πρόκειται για τον επίσης καθόλου ανθρώπινο Cain Walker και το τραγούδι «Don’t Tread On Me».
Σύμφωνα με έρευνα του «Variety», ο άνθρωπος σύντομα δεν θα μπορεί να διακρίνει την πραγματικότητα από την ψηφιακή αναπαράσταση. Το σκηνικό γίνεται ακόμη πιο ανησυχητικό αν συνυπολογίσουμε: το πρώτο ντοκιμαντερίστικο προϊόν A.I. «Welcome to Chechnya» (2020), την πρώτη Εβδομάδα Μόδας A.I. (2023), το πρώτο έργο ζωγράφου-A.I. που πουλήθηκε πάνω από 1 εκατ. δολάρια, καμπάνιες Mango, Levis, Hugo Boss, Gucci που χρησιμοποιούν A.I. μοντέλα. Η Angela Merkel είχε ήδη προειδοποιήσει από το 2019 για την «απεριόριστη επικινδυνότητα» της A.I. ενώ μόνο το θέατρο θεωρείται ακόμα «αλώβητο». Αλλά για πόσο;
*Δημοσιεύτηκε στο ένθετο Secret των Παραπολιτικών
Το φαινόμενο της A.I. στη μουσική σκηνή
Ο τυπικός Γάλλος θα ανασήκωνε το φρύδι του απολαμβάνοντας λαίμαργα ταρτάρ και κόκκινο κρασί, διερωτώμενος, ως επίδοξος σομελιέ, για την περιεκτικότητά του σε αλκοόλ. Ο Άγγλος θα σκάναρε τις όποιες λεπτομέρειες από το μονόκλ του, ρουφώντας ψύχραιμα την τελευταία γουλιά από το τσάι του, τρώγοντας το αγαπημένο του σάντουιτς με αγγούρι, διαβάζοντας συγχρόνως την οικονομική ανάλυση των «Times». Ο κλασικός Αμερικανός, όμως, χοροπηδάει σαν αγριοκάτσικο, κρατώντας άτσαλα το καουμπόικο καπέλο του, άνετος στις δερμάτινες μπότες με το τακούνι και το dirty jean του, στο μπαρ που έχει ανοίξει ήδη από το πρωί, στην Αλαμπάμα. Με φόντο κάκτους και ένα βενζινάδικο που ξέμεινε από το ’80, στη μέση του πουθενά, ακριβώς εκεί όπου φτάνει το μάτι του. Είναι ξεκάθαρο ότι ποσώς τον ενδιαφέρει η προέλευση του ακούσματος που τον έχει «φτιάξει» μέχρι τελικής πτώσης.
Η άνοδος των Breaking Rust και Cain Walker
Είναι μακρόσυρτη η εισαγωγή για το άρθρο, αλλά οι προηγούμενες εικόνες συνιστούν το σκηνικό για το ακόλουθο νέο: στο Νο 1 και στο Νο 3 της παραδοσιακής αμερικάνικης μουσικής της country φιγουράρουν δύο κομμάτια από καλλιτέχνες της Τεχνητής Νοημοσύνης. Το τραγούδι «Walk My Walk» της ψηφιακής μπάντας Breaking Rust, που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από την Τεχνητή Νοημοσύνη, αντίκρισε τα υπόλοιπα κομμάτια του είδους αφ’ υψηλού, από την κορυφή της λίστας «Country Digital Song Sales» της «μουσικής βίβλου» Billboard. Με περισσότερες από ένα εκατομμύριο προβολές στο YouTube, η εικόνα του γκρουπ που δημιουργήθηκε μόλις τον Οκτώβριο περιορίζεται σε ψηφιακά σχεδιασμένο καουμπόι και βίντεο με σκηνές αγροτικών δραστηριοτήτων. «Αγκαλιάζει» και το Νο 3 της λίστας του Billboard, καθώς έχουν κοινές καταβολές. Σε αυτήν την περίπτωση πρόκειται για τον επίσης καθόλου ανθρώπινο Cain Walker και το τραγούδι «Don’t Tread On Me».Οι αντιδράσεις στη μουσική βιομηχανία
Το θέμα, παρότι κάποιοι ίσως θεωρούν ότι δεν έχει επηρεάσει τους Αμερικανούς, σήμανε συναγερμό σε διάφορες περιοχές της ηπείρου, με έντονες αντιδράσεις από το Νάσβιλ. Η ανθρώπινη ερμηνεύτρια του Νο 2, Ella Langley, δεν έχει ακόμη υψώσει το «λάβαρο της επανάστασης», αλλά το γεγονός παραμένει: η είσοδος των A.I. καλλιτεχνών αλλάζει τους κανόνες. Μετά την επιτυχία των δύο προηγούμενων, έκανε την εμφάνισή του και νέο «φρούτο»: ο Kenny Jay, που κυνηγά καριέρα στην ίδια κατηγορία.Η αγορά της country και η παγκόσμια επιδραστικότητα
Οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί της country στις ΗΠΑ ξεπερνούν τα 139 εκατομμύρια, με τεράστια αγοραστική δύναμη. Σημαντική άνοδος καταγράφεται και στην Αυστραλία, όπου η Gen Z αναπτύσσει ολοένα και μεγαλύτερη σχέση με το είδος, δημιουργώντας ένα νέο, διεθνές μουσικό τοπίο που ενισχύει τις τάσεις A.I. καλλιτεχνών.
Η απειλή για την πραγματικότητα - Τέχνες, μόδα και A.I.
Σύμφωνα με έρευνα του «Variety», ο άνθρωπος σύντομα δεν θα μπορεί να διακρίνει την πραγματικότητα από την ψηφιακή αναπαράσταση. Το σκηνικό γίνεται ακόμη πιο ανησυχητικό αν συνυπολογίσουμε: το πρώτο ντοκιμαντερίστικο προϊόν A.I. «Welcome to Chechnya» (2020), την πρώτη Εβδομάδα Μόδας A.I. (2023), το πρώτο έργο ζωγράφου-A.I. που πουλήθηκε πάνω από 1 εκατ. δολάρια, καμπάνιες Mango, Levis, Hugo Boss, Gucci που χρησιμοποιούν A.I. μοντέλα. Η Angela Merkel είχε ήδη προειδοποιήσει από το 2019 για την «απεριόριστη επικινδυνότητα» της A.I. ενώ μόνο το θέατρο θεωρείται ακόμα «αλώβητο». Αλλά για πόσο;Η μόδα στην πιο επικίνδυνη θέση
Το ρεπορτάζ κλείνει με ένα ανησυχητικό tip: το Pinterest φαίνεται να κυριαρχείται πλέον από A.I. εικόνες. Μία στις δύο εικόνες που σχετίζονται με τη μόδα είναι, αν όχι εξολοκλήρου, τουλάχιστον επεξεργασμένες από τεχνητή νοημοσύνη.*Δημοσιεύτηκε στο ένθετο Secret των Παραπολιτικών
En