Η λίστα είναι µεγάλη. Ο ανταγωνισµός ακόµα µεγαλύτερος: ∆άφνη Καραβοκύρη, Ελίνα Παπίλα, Φίπστερ, Raw House, Ναταλία Αργυράκη, Μαρία Σολωµού, BusinessReviewGreece, methexi.podcast, Μαρία Αντωνά και πολλοί άλλοι κάνουν τις δικές τους εκποµπές στο ∆ιαδίκτυο, κυρίως συνεντεύξεις µε πρόσωπα της επικαιρότητας, κλέβοντας κατά κάποιον τρόπο το… ψωµί από τις lifestyle εκποµπές. Κάποιοι είναι άνθρωποι της τηλεόρασης, που µπορεί αυτή την περίoδο να µην έχουν δουλειά, άλλοι άτοµα που έχουν γίνει γνωστά µέσα από τα social media και άλλοι ίσως κάνουν µια… πρόβα για να αναλάβουν τη δική τους εκποµπή στην τηλεόραση.   Από την πλευρά τους, πρόσωπα που δύσκολα βλέπουµε στην τηλεόραση βγαίνουν πολύ πιο εύκολα στα vidcasts, ανοίγοντας την καρδιά τους και κάνοντας αποκαλύψεις, οι οποίες µάλιστα συζητιούνται για εβδοµάδες ολόκληρες.

Από τον Στέφανο Κασσελάκη και την Αννα Βίσση µέχρι τη ∆ήµητρα Γαλάνη, πολλοί ακόµα έχουν δώσει συνεντεύξεις σε vidcast. Οι συνεντευξιαζόµενοι µάλιστα στα vidcasts εµφανίζονται πιο χαλαροί και συνήθως πιο αποκαλυπτικοί, καθώς δεν βρίσκονται σε κάποιο στούντιο, απέναντι από τις τηλεοπτικές κάµερες, τους τεχνικούς και τον σκηνοθέτη. Η συνέντευξή τους γίνεται σε χώρο φιλικό µε µία και µόνο κάµερα απέναντί τους. Το αποτέλεσµα είναι πολλές πρωινές εκποµπές να καλύπτουν µεγάλο µέρος του χρόνου τους µε αποσπάσµατα από τα vidcasts, σε σηµείο που κάποιοι κάνουν λόγο για αντικατάσταση των εκποµπών µε τα γρήγορα, πρόχειρα, αλλά και οικονοµικότερα βίντεο. Ιδιαίτερα µετά την απόφαση του τηλεοπτικού σταθµού Alpha να φιλοξενήσει ως late night εκποµπή το vidcast της Μαρίας Σολωµού, η συζήτηση φούντωσε για τα καλά.

podcast_8
podcast_6
podcast_5
podcast_2
podcast_3
podcast_4
podcast_7

Όταν η ανετίλα του διαδικτύου εισβάλλει στα τηλεοπτικά πλατό, οι αντιδράσεις δεν αργούν – και τα παράπονα πληθαίνουν

«Ηταν κάτι σαν εκποµπή. Αµα γίνουν έτσι οι εκποµπές, ζήτω που καήκαµε! Να παίρνεις δύο καναπέδες µε την Ακρόπολη από πίσω και να αντιγράφεις για την τηλεόραση αυτό που κάνεις στο ΥouTube. Ολη αυτή η ανετίλα και όλο αυτό που βγάζει το ΥouTube δεν µου αρέσει στην τηλεόραση, είναι απωθητικό», είπε χαρακτηριστικά ο Πάνος Κατσαρίδης για την εκποµπή της ηθοποιού Μαρίας Σολωµού. Την ίδια άποψη έχει και ο Ετεοκλής Παύλου, ο οποίος την εξέφρασε µέσα από την εκποµπή του.

«Είναι άλλο να µεταφέρεις µια εκποµπή από το YouTube στην τηλεόραση και άλλο να πάρεις τη Μαρία Σολωµού και να τη φέρεις µε προδιαγραφές τηλεοπτικές και να κάνει αυτό που νιώθει εκείνη και αυτό που θέλει. ∆εν έχει να κάνει µε τη Μαρία Σολωµού αυτό το πράγµα. Εχει να κάνει µε το τι προσφέρει στον τηλεθεατή, όχι µόνο µε τις δουλειές µας και µε το τι κάνουµε εµείς εδώ. ∆ηλαδή, υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές που εξελίσσουν και βλέπει ο τηλεθεατής µια εικόνα. Εχει να κάνει µε σκηνικά, φωτισµό, πολλά πράγµατα. Κρατώντας το αυτό, προστατεύεις πάρα πολλά πράγµατα. Το περιεχόµενο. Η διαφορά έχει να κάνει και µε την εικόνα και µε σκηνοθετικά και µε τον ήχο και µε τα φώτα. Το περιεχόµενο έχει να κάνει και µε τη δοµή της συζήτησης. Οταν βλέπεις το late night µε τον Γρηγόρη Αρναούτογλου, υπάρχει µια δηµοσιογραφική έρευνα από πίσω και βλέπεις µια κουβέντα… Μην µπερδεύουµε το φρέσκο µε το πρόχειρο. ∆εν έχει να κάνει µε τη Μαρία Σολωµού. ∆εν είναι σωστό να µεταφέρεις κάτι επειδή συµφέρει οικονοµικά στην τηλεόραση, που πρέπει να εξελιχθεί και οφείλει να εξελιχθεί».


Μπορεί σε µια πρώτη ανάγνωση η συζήτηση να φαντάζει πως εντάσσεται σε πολιτισµένα πλαίσια, ωστόσο η υπόθεση έχει «ζουµί» και παρασκήνιο. Ηδη στα γνωστότερα τηλεοπτικά πάνελ έχουν ξεκινήσει οι γκρίνιες. Πίσω από τα λαµπερά φώτα και τα βαριά µακιγιάζ ακούγονται και τα πρώτα παράπονα για την απώλεια των… θεµάτων. Είναι σαφές πως οι αρχισυντάκτες έχουν αρχίσει να πιέζουν αφόρητα τα επιτελεία τους, καθώς τα όσα βγαίνουν στον ιντερνετικό «αέρα» κεντρίζουν πολύ περισσότερο το ενδιαφέρον των θεατών και γίνονται εύκολα viral, ενώ τα τηλεοπτικά… προϊόντα αναπαράγονται µόνο από συγκεκριµένα Μέσα και κάθε άλλο παρά αντιστοίχως εµπορικά µπορούν να χαρακτηριστούν. Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών