Απόφαση-κόλαφο έβγαλε το ΣτΕ για τον ΣΚΑΪ. Η πρακτική της υπερβολικής προβολής διάφορων προϊόντων από εκπομπές του, ειδικά μαγειρικής, συνιστά συγκεκαλυμμένη διαφήμιση και δεν εμπίπτει στις διατάξεις του Ν. 109/2010 περί τοποθέτησης προϊόντος. Το νέο ΕΣΡ που θα συγκροτηθεί καλείται να ελέγξει αυτή την κατηγορία εκπομπών που μεταδίδει ο εν λόγω σταθμός, ζητώντας και τη συνδρομή του υπουργείου Οικονομικών για φόρους και ΦΠΑ που πιθανώς δεν έχουν αποδοθεί και του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ για ενδεχόμενες απώλειες από τη μη καταβολή αγγελιοσήμου.

Το ΕΣΡ είχε κάνει σύσταση στον ΣΚΑΪ για την έμμεση προώθηση συγκεκριμένου ελαιολάδου, καθώς δεν είχε μείνει στην προβολή του, όπως ορίζει η Ευρωπαϊκή Οδηγία που έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό Δίκαιο. Οπως αναφέρεται στην υπ’ αρ. 4586/2015 απόφαση του Δ’ Τμήματος του ΣτΕ, «η εκπομπή “Chef στον αέρα” δεν περιορίστηκε στη χρησιμοποίηση του προϊόντος κατά τη διάρκεια της συνταγής, ούτε στην κατ’ επανάληψη προβολή του, αλλά αναφέρθηκε επανειλημμένως στην επιμελημένη καλλιέργεια των ελαιοδέντρων, στην καλή σοδειά, στον τρόπο συσκευής και στα πλεονεκτήματα του αγουρέλαιου και, γενικώς, διαφήμισε το προϊόν». Οπως σημείωσε το ΕΣΡ και δέχθηκε το ΣτΕ, «αυτή η διαφήμιση έπρεπε να γίνει κατά τους κανόνες της διαφήμισης και όχι διά της προβολής προϊόντος, με αποτέλεσμα τη συγκεκαλυμμένη διαφήμιση αυτού».

Το ΣτΕ απέρριψε το επιχείρημα του τηλεοπτικού σταθμού, πως η σύσταση θα έπρεπε να γίνει στον παραγωγό της επίμαχης εκπομπής, «Chef στον αέρα». Η απόφαση του Συμβουλίου ήταν να γίνει σύσταση στον τηλεοπτικό σταθμό, όμως αυτό δεν περιορίζει την υποχρέωση της Αρχής να καταγράψει τον χρόνο κατά τον οποίο διαφημίστηκε έμμεσα το προϊόν και να προωθήσει το θέμα στο υπουργείο Οικονομικών και το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, προκειμένου να επιβληθούν οι αναλογούντες φόροι και το αγγελιόσημο. Οι εκπομπές αυτές καταλαμβάνουν πολύ μεγάλο μέρος στο πρόγραμμα του ΣΚΑΪ και υπάρχει ήδη προηγούμενο με απόφαση του ΣτΕ για συγκεκαλυμμένη διαφήμιση στον ΣΚΑΪ για την εκπομπή «Για μια καλύτερη ζωή» (2011), το οποίο «πρόβαλλε μετ’ επιτάσεως το κατάστημα και την πινακίδα του καταστήματος με τον διακριτικό τίτλο “ΜΠΑΧΑΡ”».

Το ΣτΕ με την υπ’ αρ. 1672/2015 απόφασή του είχε κρίνει πως με την προβολή του καταστήματος και της ποικιλίας των μπαχαρικών και με τη συνέντευξη με την υπεύθυνη υπάρχει «αναμφίβολα» συγκεκαλυμμένη διαφήμιση. Με τα δεδομένα αυτά ανοίγει πλέον για τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, ο κύκλος της έρευνας, για να διαπιστωθεί αν ο τρόπος προβολής των προϊόντων εμπίπτει στις διατάξεις περί «τοποθέτησης προϊόντος» ή εάν πρόκειται για έμμεση διαφήμιση. Η έρευνα ανάμεσα στα τιμολόγια που κόβονται για συγκεκριμένη προβολή και σε αυτό που μεταδίδεται στον αέρα ίσως φέρει μεγάλες αποκαλύψεις για το πώς χρησιμοποιείται ο τηλεοπτικός αέρας ως προς το ενδεχόμενο της έμμεσης διαφήμισης.