Η Ελλάδα σημειώνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στις αγορές χωρίς φόρο
Η Ελλάδα και φέτος σημειώνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στον κλάδο του Tax Free Shopping (TFS). Σύμφωνα με στοιχεία της Global Blue που κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στο κλάδο, το τελευταίο 9μηνο του 2019 (Ιαν.-Σεπτ.) συγκεκριμένα, το σύνολο των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 22% και η αξία αγορών σημείωσε αύξηση 29% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αύξηση παρατηρείται και στη μέση κατανάλωση της τάξεως του 6%.
Κορυφαίοι globe shoppers συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 31%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι ταξιδιώτες από το Ισραήλ με 6%. Παράλληλα, παρατηρείται μία μείωση της τάσης των Κινέζων globe shoppers σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, ενώ οι Αμερικάνοι και οι Ισραηλινοί παρουσιάζουν μία δυναμική άνοδο.
Στην αξία αγορών ανά εθνικότητα, αλματώδη αύξηση παρουσιάζουν οι Αμερικάνοι με ποσοστό που ανέρχεται στο 54%, οι Αιγύπτιοι με 50%, οι Ισραηλινοί με 41% και οι Καναδοί με 39%. Παράλληλα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται σταθερά για 5η χρονιά με ποσοστό 18%. Αλματώδης ανάπτυξη παρατηρείται και στον αριθμό των συναλλαγών. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 48% από Αιγύπτιους, κατά 37% από Ισραηλίτες και κατά 36% από Αμερικάνους.
Σε ότι αφορά στην αξία των συναλλαγών ανά περιφέρεια, η περιοχή της Αττικής διατηρεί τα υψηλά ποσοστά με 64%, η Μύκονος εδραιώνεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 14% και τρίτη ακολουθεί η Μακεδονία με 12%.
Όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, παρουσιάζουν ανάπτυξη, με την Πελοπόννησο (68%), τα νησιά του Ιονίου (41%) και τη Σαντορίνη (35%) να σημειώνουν τους υψηλότερους ρυθμούς. Οι globe shoppers που επισκέπτονται τη χώρα μας συνεχίζουν να επιλέγουν αγορές στη κατηγορία μόδα-ρουχισμός δαπανώντας ποσοστό της τάξεως του 52% ενώ μόλις το 23% της δαπάνης ανήκει στη κατηγορία κόσμημα/ρολόι.
Η αγορά TFS σημειώνει σταθερά σημαντική ανάπτυξη η οποία συνδέεται με την αύξηση των τουριστικών ροών στη χώρα μας. Ωστόσο, όπως τονίζει ο Μάνθος Δημόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Global Blue στην Ελλάδα, «για τη διατήρηση της ανάπτυξης της αγοράς Tax Free Shopping, είναι αναγκαίος σήμερα ο εκσυγχρονισμός της χώρας με την απλοποίηση των διαδικασιών και της ψηφιοποίησης των τελωνείων. Ο μετασχηματισμός των υφιστάμενων διαδικασιών και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, θα καταστήσει τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς αποτελεσματικότερους και αποδοτικότερους. Συγχρόνως, η ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιστροφής ΦΠΑ, θα προσφέρει στη χώρα πολλαπλά οφέλη όπως αυτοματοποίηση διαδικασιών, μείωση αναμονής στα τελωνεία, ασφάλεια, διαφάνεια, εξοικονόμηση πόρων, αύξηση συναλλαγών και βελτίωση της εθνικής μας εικόνας στο εξωτερικό».
Στόχος της Global Blue είναι η ομαλή και άμεση εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών που έρχονται στην Ελλάδα στην επιστροφή ΦΠΑ, μέσα από μία προσωποποιημένη και άριστη εμπειρία, με στρατηγική την ανάδειξη της χώρας μας διεθνώς ως έναν από τους κορυφαίους και ποιοτικούς τουριστικούς προορισμούς. Η εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει πληθώρα συστημάτων ψηφιοποίησης της TFS διαδικασίας σε διάφορες χώρες της Ευρώπης (Κύπρος, Εσθονία, Δανία, Σερβία κ.ά), αλλά και παγκοσμίως.
Κορυφαίοι globe shoppers συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 31%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι ταξιδιώτες από το Ισραήλ με 6%. Παράλληλα, παρατηρείται μία μείωση της τάσης των Κινέζων globe shoppers σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, ενώ οι Αμερικάνοι και οι Ισραηλινοί παρουσιάζουν μία δυναμική άνοδο.
Στην αξία αγορών ανά εθνικότητα, αλματώδη αύξηση παρουσιάζουν οι Αμερικάνοι με ποσοστό που ανέρχεται στο 54%, οι Αιγύπτιοι με 50%, οι Ισραηλινοί με 41% και οι Καναδοί με 39%. Παράλληλα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται σταθερά για 5η χρονιά με ποσοστό 18%. Αλματώδης ανάπτυξη παρατηρείται και στον αριθμό των συναλλαγών. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 48% από Αιγύπτιους, κατά 37% από Ισραηλίτες και κατά 36% από Αμερικάνους.
Σε ότι αφορά στην αξία των συναλλαγών ανά περιφέρεια, η περιοχή της Αττικής διατηρεί τα υψηλά ποσοστά με 64%, η Μύκονος εδραιώνεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 14% και τρίτη ακολουθεί η Μακεδονία με 12%.
Όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, παρουσιάζουν ανάπτυξη, με την Πελοπόννησο (68%), τα νησιά του Ιονίου (41%) και τη Σαντορίνη (35%) να σημειώνουν τους υψηλότερους ρυθμούς. Οι globe shoppers που επισκέπτονται τη χώρα μας συνεχίζουν να επιλέγουν αγορές στη κατηγορία μόδα-ρουχισμός δαπανώντας ποσοστό της τάξεως του 52% ενώ μόλις το 23% της δαπάνης ανήκει στη κατηγορία κόσμημα/ρολόι.
Η αγορά TFS σημειώνει σταθερά σημαντική ανάπτυξη η οποία συνδέεται με την αύξηση των τουριστικών ροών στη χώρα μας. Ωστόσο, όπως τονίζει ο Μάνθος Δημόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Global Blue στην Ελλάδα, «για τη διατήρηση της ανάπτυξης της αγοράς Tax Free Shopping, είναι αναγκαίος σήμερα ο εκσυγχρονισμός της χώρας με την απλοποίηση των διαδικασιών και της ψηφιοποίησης των τελωνείων. Ο μετασχηματισμός των υφιστάμενων διαδικασιών και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, θα καταστήσει τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς αποτελεσματικότερους και αποδοτικότερους. Συγχρόνως, η ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιστροφής ΦΠΑ, θα προσφέρει στη χώρα πολλαπλά οφέλη όπως αυτοματοποίηση διαδικασιών, μείωση αναμονής στα τελωνεία, ασφάλεια, διαφάνεια, εξοικονόμηση πόρων, αύξηση συναλλαγών και βελτίωση της εθνικής μας εικόνας στο εξωτερικό».
Στόχος της Global Blue είναι η ομαλή και άμεση εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών που έρχονται στην Ελλάδα στην επιστροφή ΦΠΑ, μέσα από μία προσωποποιημένη και άριστη εμπειρία, με στρατηγική την ανάδειξη της χώρας μας διεθνώς ως έναν από τους κορυφαίους και ποιοτικούς τουριστικούς προορισμούς. Η εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει πληθώρα συστημάτων ψηφιοποίησης της TFS διαδικασίας σε διάφορες χώρες της Ευρώπης (Κύπρος, Εσθονία, Δανία, Σερβία κ.ά), αλλά και παγκοσμίως.