Η Τ.Α. καλείται να υπηρετήσει μια διαφορετική σχέση με την κοινωνία σε μια συλλογική προσπάθεια, με διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου διαχείρισης των κοινών υποθέσεων και πολύ περισσότερο να τεκμηριώσει, επεξεργασίες έχοντας πάντα την εμπειρία από έναν κύκλο που άνοιξε και έκλεισε.
Σήμερα η Αυτοδιοίκηση οφείλει, με σχέδιο και πρόγραμμα, να ανταποκριθεί στην απαίτηση της κοινωνίας υπηρετώντας την πραγματική ανάπτυξη. ’λλωστε η κοινωνία έχει απορρίψει γενικότητες και μεγάλες κουβέντες. Έχει προκρίνει σύνθεση απόψεων και κοινή δράση και προπάντων άμεση δράση.
Σ' αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνά σήμερα η κοινωνία και ο τόπος μας η Αυτοδιοίκηση δεν είναι χώρος για πεφωτισμένους σωτήρες, μοναχικούς τοπικούς ηγέτες και αλεξιπτωτιστές. Δεν είναι χώρος για βολέματα.
Η κοινωνία απαιτεί από μας περισσότερη συλλογική προσπάθεια, ανοιχτή διακυβέρνηση, οργάνωση διαλόγου σε επίπεδο γειτονιάς, άμεση συμμετοχή των πολιτών προώθηση του κοινωνικού διαλόγου με άμεση δημοκρατία που μπορεί να εξασφαλίσει η σύγχρονη τεχνολογία.
Σήμερα  η κοινωνία ζητάει από την αυτοδιοίκηση να υποκαταστήσει το ελλειμματικό κεντρικό κοινωνικό κράτος με σταθερές και μόνιμες δομές που θα εγγυηθούν την αξιοπρέπεια του επιπέδου διαβίωσης των δημοτών.
Eπειδή η Αυτοδιοίκηση είναι χώρος εφαρμοσμένης πολιτικής και μπορεί να έχει και μετρήσιμα αποτελέσματα οι προτάσεις που προτείνει η  δημοτική παράταξη «Αθήνα Πόλη της Ζωής μας»  είναι οι εξής:

Η επαναφορά του νόμου 3801/09, που ίσχυε επί δημαρχίας Νικήτα Κακλαμάνη και προέβλεπε:

α) Μείωση των προστίμων και των τελών κατά 70% και αφαίρεση όλων των προσαυξήσεων.

β) Τα αυτοτελή πρόστιμα από 200 ως 300% να μειωθούν στο 50% .

γ) Στις παραπάνω δύο προτάσεις, να συμπεριληφθούν και τα πρόστιμα, που αφορούν σε πολεοδομικές παραβάσεις

δ) Ανάλογα με το εισόδημα του εκάστοτε επιχειρηματία που θα απορρέει από το 0,5% να δίδεται η δυνατότητα για πολλές δόσεις.

ε) Για το κάπνισμα, να υπάρχουν, άδειες καταστημάτων για καπνίζοντες αλλά και μη, κι’ αν τα καταστήματα είναι έκτασης 100 τμ, τουλάχιστον, να προβλέπεται και ξεχωριστός χώρος για τους καπνίζοντες.


Πρόταση για τη δυνατότητα επέκτασης της χρήσης του αεροδρομίου της Ελευσίνας ή Τατοΐου (ή άλλου μικρού αεροδρομίου στην Αττική ή στην Ανατολική Πελοπόννησο) τόσο για εμπορικές πτήσεις εταιρειών χαμηλού κόστους, όσο και τσάρτερ, στα πλαίσια ενός πιθανού ΣΔΙΤ (Περιφέρειας ή Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ιδιώτη επενδυτή), σύμφωνα με το πρότυπο του αεροδρομίου Charleroi του Βελγίου.


Βαφειάδης Νικόλαος, Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων