ΕΦΚΑ: Ψηφιακά γκισέ κι εξυπηρέτηση ασφαλισμένων με τηλεδιάσκεψη
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, ο ΕΦΚΑ ετοιμάζει την πλατφόρμα «My EFKA Live» μια νέα πλατφόρμα μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι θα εξυπηρετούνται πατώντας λίγα …κλικ στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σπιτιού τους.
Στην ψηφιακή εποχή μπαίνει ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), καθώς από τις ατελείωτες ουρές που σχηματίζονταν στα γκισέ των ταμείων στην προ Covid-19 εποχή εισέρχεται σταδιακά στη νέα εποχή των συναλλαγών του πολίτη με τα ασφαλιστικά ταμεία από το σπίτι.
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, ο ΕΦΚΑ ετοιμάζει την πλατφόρμα «My EFKA Live» μια νέα πλατφόρμα μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι θα εξυπηρετούνται πατώντας λίγα …κλικ στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σπιτιού τους.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ψηφιακά γκισέ, τα οποία θα «επισκέπτονται» ηλεκτρονικά οι ενδιαφερόμενοι πολίτες. Οι ασφαλισμένοι θα μπορούν μέσω τηλεδιάσκεψης (πρόγραμμα teams) να εξυπηρετούνται από το προσωπικό του ΕΦΚΑ για μια σειρά υπηρεσιών που δεν θα απαιτεί την παρουσία τους στο ταμείο.
Για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος που θέλει να βγάλει ασφαλιστική ενημερότητα θα εισέρχεται στο «My EFKA Live», θα πραγματοποιεί τηλεδιάσκεψη με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, ο οποίος μετά από την απαραίτητη ταυτοποίηση στοιχείων, θα του αποστέλλει μέσω email το την ασφαλιστική του ενημερότητα.
Μάλιστα, υπηρεσιακοί παράγοντες της κοινωνικής ασφάλισης μιλώντας στο powergame.gr τονίζουν ότι η διοίκηση του ταμείου εξετάζει το ενδεχόμενο να εξυπηρετεί μέσω του «My EFKA Live» και τα Άτομα με Αναπηρία παρέχοντας τους συγκεκριμένες εξ αποστάσεως υπηρεσίες. Με αυτό τον τρόπο τα ΑμεΑ θα γλυτώνουν από την ταλαιπωρία και τις ουρές στις κατά τόπους υπηρεσίες και θα εξυπηρετούνται γρηγορότερα.
Εν τω μεταξύ, ο ΕΦΚΑ με στόχο τη διευκόλυνση των πολιτών, έχει ήδη καθορίσει συγκεκριμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που πλέον μπορούν να διεκπεραιώνονται μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Ειδικότερα, όσον αφορά στον e-ΕΦΚΑ, θα μπορούν να διεκπεραιώνονται και μέσω των ΚΕΠ αιτήματα πολιτών για τις εξής ηλεκτρονικές διαδικασίες:
Εκτύπωση μηνιαίου ή ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος συνταξιούχου
Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους
Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας
Βεβαίωση προϋπηρεσίας για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
Βεβαίωση απογραφής
Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών
Ασφαλιστική ικανότητα
Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση
Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας και επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
Αίτηση για αμφισβήτηση οφειλής κατά τη διαδικασία του Ν. 4554/2018
Ενημέρωση ασφαλισμένων για συμβάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 (Δελτία Παροχής Υπηρεσιών)
Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, μέσα στις επόμενες ημέρες μπαίνει σε πλήρη λειτουργία η ηλεκτρονική υπηρεσία για την πληρωμή των εξόδων κηδείας, τόσο για τους θανόντες συνταξιούχους όσο και για τους θανόντες ασφαλισμένους, ενώ στο σχεδιασμό του ΕΦΚΑ είναι και η δημιουργία επιπλέον ηλεκτρονικών υπηρεσιών και για τις παροχές του ΟΠΕΚΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, ο ΕΦΚΑ ετοιμάζει την πλατφόρμα «My EFKA Live» μια νέα πλατφόρμα μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι θα εξυπηρετούνται πατώντας λίγα …κλικ στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σπιτιού τους.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ψηφιακά γκισέ, τα οποία θα «επισκέπτονται» ηλεκτρονικά οι ενδιαφερόμενοι πολίτες. Οι ασφαλισμένοι θα μπορούν μέσω τηλεδιάσκεψης (πρόγραμμα teams) να εξυπηρετούνται από το προσωπικό του ΕΦΚΑ για μια σειρά υπηρεσιών που δεν θα απαιτεί την παρουσία τους στο ταμείο.
Για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος που θέλει να βγάλει ασφαλιστική ενημερότητα θα εισέρχεται στο «My EFKA Live», θα πραγματοποιεί τηλεδιάσκεψη με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, ο οποίος μετά από την απαραίτητη ταυτοποίηση στοιχείων, θα του αποστέλλει μέσω email το την ασφαλιστική του ενημερότητα.
Μάλιστα, υπηρεσιακοί παράγοντες της κοινωνικής ασφάλισης μιλώντας στο powergame.gr τονίζουν ότι η διοίκηση του ταμείου εξετάζει το ενδεχόμενο να εξυπηρετεί μέσω του «My EFKA Live» και τα Άτομα με Αναπηρία παρέχοντας τους συγκεκριμένες εξ αποστάσεως υπηρεσίες. Με αυτό τον τρόπο τα ΑμεΑ θα γλυτώνουν από την ταλαιπωρία και τις ουρές στις κατά τόπους υπηρεσίες και θα εξυπηρετούνται γρηγορότερα.
Εν τω μεταξύ, ο ΕΦΚΑ με στόχο τη διευκόλυνση των πολιτών, έχει ήδη καθορίσει συγκεκριμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που πλέον μπορούν να διεκπεραιώνονται μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Ειδικότερα, όσον αφορά στον e-ΕΦΚΑ, θα μπορούν να διεκπεραιώνονται και μέσω των ΚΕΠ αιτήματα πολιτών για τις εξής ηλεκτρονικές διαδικασίες:
Εκτύπωση μηνιαίου ή ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος συνταξιούχου
Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους
Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας
Βεβαίωση προϋπηρεσίας για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
Βεβαίωση απογραφής
Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών
Ασφαλιστική ικανότητα
Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση
Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας και επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
Αίτηση για αμφισβήτηση οφειλής κατά τη διαδικασία του Ν. 4554/2018
Ενημέρωση ασφαλισμένων για συμβάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 (Δελτία Παροχής Υπηρεσιών)
Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, μέσα στις επόμενες ημέρες μπαίνει σε πλήρη λειτουργία η ηλεκτρονική υπηρεσία για την πληρωμή των εξόδων κηδείας, τόσο για τους θανόντες συνταξιούχους όσο και για τους θανόντες ασφαλισμένους, ενώ στο σχεδιασμό του ΕΦΚΑ είναι και η δημιουργία επιπλέον ηλεκτρονικών υπηρεσιών και για τις παροχές του ΟΠΕΚΑ.