Άρης Κουτελός: Πονοκέφαλος για τον Mr. LG η απόσυρση από τα κινητά
LG σημαίνει Life is Good. Κι όμως, η ζωή ή πιο σωστά η σύνθετη πραγματικότητα στο χώρο του business δεν υπήρξε και τόσο καλή για την νοτιοκορεάτικη πολυεθνική και τον Έλληνα CEO της εδώ θυγατρικής της, καθώς στον εμπορικό πόλεμο της κινητής τηλεφωνίας βγήκε ηττημένη κατά κράτος. Τόσο ηττημένη ώστε αναγκάζεται να αλλάξει πορεία και να αποχωρήσει από αυτή τη δραστηριότητα της, αφήνοντας μεγάλα προβλήματα σε σειρά θυγατρικών όπως και η ελληνική.
Στη χώρα μας ήδη από το 2017 η πολυεθνική και ο διευθύνων αυτή Άρης Κουτελός, προετοιμαζόταν για τα άσχημα νέα στρεφόμενοι στην οικιακή διασκέδαση και τις συσκευές γύρω από αυτόν τον κερδοφόρο χώρο. Επίσης επένδυση είχε υπάρξει και στις συσκευές με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Παράλληλο μάρκετινγκ ώστε να καθιερωθεί στην Ελλάδα ήταν και το ότι η φίρμα στήριξε την ομάδα της ΑΕΚ. Για καιρό η ομάδα φιλοξένησε στη φανέλα της το λογότυπο LG χάρη στην αγάπη του Έλληνα μάνατζερ στη συγκεκριμένη ποδοσφαιρική ομάδα.
Τα αρνητικά μαντάτα
Ήδη όμως τα αρνητικά μαντάτα για τον country manager κι απόφοιτο του Πολυτεχνείου της Πάτρας Άρη Κουτελό που ανέλαβε τα ηνία προ πεντέμισι ετών έδειχναν πως η κινητή τηλεφωνία θα «σφαγιαστεί». Από το 2017 η LG Electronics πραγματοποίησε επιχειρησιακές αλλαγές στην Ευρώπη ως μέρος της στρατηγικής της να περιορίσει τις ζημιές στην κινητή τηλεφωνία, βαπτίζοντας αυτές τις αλλαγές ως «ενίσχυση στην κινητή τηλεφωνία». Φυσικά κάθε άλλο παρά κάτι τέτοιο αποδείχθηκε στην πράξη. Έτσι τα LG smartphones, για τις μικρότερες σαν και τη δική μας χώρες συγκεντρώθηκαν σε χώρες μεγαλύτερες αφαιρώντας μια αρμοδιότητα από τον Έλληνα μάνατζερ καθώς η κινητή τηλεφωνία πήγε στην Ιταλία, σε μια απόφαση που συζητήθηκε.
Η Samsung και η Apple σε αυτόν τον πόλεμο έδειξαν ότι κέρδισαν κατά κράτος την LG η οποία ανακοίνωσε ότι κλείνει το τμήμα κινητής τηλεφωνίας της έως τα μέσα του καλοκαιριού. Βέβαια οι Νοτιοκορεάτες έχασαν τη μάχη και λόγω της επένδυσης στην τηλεφωνία από τους Κινέζους.
Η LG λοιπόν έκανε γνωστό ότι θα κλείσει το τμήμα κινητών τηλεφώνων μέχρι το τέλος Ιουλίου και θα εστιάσει ακόμη περισσότερο την προσοχή της στον τομέα των νέας γενιάς «έξυπνων» ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών στον οποίο κατέχει ηγετική θέση.
Η νέα κατάσταση με τα κινητά
Πάντως ο Άρης Κουτελός, ήδη είχε πάρει τα μέτρα του, όσο κι αν ο τερματισμός μιας δραστηριότητας δημιουργεί κακή εικόνα στο μάρκετινγκ του γκρουπ στη χώρα μας. Η LG στον τομέα της τηλεόρασης διατήρησε το μερίδιο αγοράς της στα επίπεδα πάνω από το 30%. Σε ότι αφορά την κατηγορία των οικιακών συσκευών, η εταιρεία διατήρησε την πρώτη θέση τόσο στην αγορά των ψυγείων όσο και στην αγορά των πλυντηρίων ρούχων, παρά τα μνημονιακά μπερδέματα . Όμως η απουσία κινητών LG συν την πτώση της γενικής κατανάλωσης λόγω της covid 19 οδηγεί και σε μια πτώση τζίρων την οποία η ελληνική θυγατρική οφείλει να διαχειριστεί άμεσα.
Ταυτόχρονα, η νέα κατάσταση με τα κινητά δείχνει στην αγορά – άρα ο διευθύνων την LG Ελλάδος οφείλει να το προσέξει – πως η διεθνής αυτή φίρμα δεν είναι άτρωτη. Κανένας δεν δίνει την εικόνα του ισχυρού όταν «φεύγει» από μια δραστηριότητα. Παράλληλα και στην κατηγορία των τηλεοράσεων υπάρχουν τριγμοί λόγω ισχυρού πλέον ανταγωνισμού αλλά και μιας σειράς υπαναχωρήσεων. Για παράδειγμα βλέπουμε πως η Πλαίσιο με τις δικές της συσκευές εισήλθε δυναμικά στο Β2Β και σε συμβάσεις σημαντικές ενώ κι άλλες εταιρείες έχουν κάνει επιθετική πολιτική που δεν αφήνει την LG να μείνει ήσυχη.
Άνθρωπος δραστήριος και με προσήλωση πάντοτε στο μάρκετινγκ καθώς επί των ημερών του η LG κινήθηκε τόσο εξωστρεφώς (θυμίζουμε το πανευρωπαϊκό συνέδριο της LG Innofest 2018 στην Κρήτη που σημείωσε μεγάλη επιτυχία), ο Άρης Κουτελός έχει ζήσει χρόνια πριν τα αντίστοιχα προβλήματα και μιας άλλης πάλαι ποτέ κραταιάς φίρμας, της SONY. Μια εταιρεία που με τη σειρά της δεν εκσυγχρονίστηκε όσο θα έπρεπε, παραμένοντας βέβαια στο παιχνίδι αλλά με άλλους όρους. Ο ισπανόφωνος εκτός των άλλων μάνατζερ λοιπόν τώρα πρέπει να λειτουργήσει σαν …ταυρομάχος, χωρίς έναν ολόκληρο κλάδο δραστηριότητας, την κινητή τηλεφωνία, και με πολλούς άλλους που πιέζονται λόγω υψηλού ανταγωνισμού.