Ταμεία συνεχίζει να σπάει στην Ελλάδα η πλατφόρμα τηλεοπτικού περιεχομένου Netflix, η οποία αναδεικνύεται ως η πιο δημοφιλής στη χώρα μας και για το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Το Netflix απέσπασε τους πρώτους τρεις μήνες του έτους μερίδιο 40% της ελληνικής αγοράς υπηρεσιών streaming.

Μάλιστα, η δημοφιλής πλατφόρμα πέτυχε αύξηση της δυναμικής της κατά 4% το φετινό πρώτο τρίμηνο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Μόνο τον Μάρτιο το Netflix ενίσχυσε τα μερίδιά του κατά 5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Σύμφωνα με στοιχεία για τα μερίδια των υπηρεσιών streaming στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021, που διέθεσε στο powergame.gr η εταιρεία JustWatch, παγκόσμιος οδηγός streaming, η πλατφόρμα Prime Video της Amazon κατέκτησε τη δεύτερη θέση, με μερίδιο 29%.

Να σημειωθεί πως στα στοιχεία της εταιρείας περιλαμβάνονται μόνο οι διεθνείς παίκτες, που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά streaming και όχι οι ελληνικοί πάροχοι (Nova, Cosmote, Vodafone, Wind, EΡΤlix).

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι -μετά το Netflix και την πλατφόρμα της Amazon- την τρίτη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων τηλεθεατών απέσπασε το Apple TV με μερίδιο 9% και υπηρεσία streaming σινεφίλ ταινιών Mubi επίσης με 9%.

Συνολικά, οι τέσσερις μεγαλύτεροι διεθνείς πάροχοι υπηρεσιών streaming -σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της JustWatch- ελέγχουν το 87% της ελληνικής αγοράς.

Τηλεοπτικού μαραθωνίου συνέχεια

Το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης και τα διαδοχικά lockdowns, που μετέφεραν την ψυχαγωγία κατ’ οίκον, έδωσαν μεγάλη ώθηση στις πλατφόρμες streaming στην Ελλάδα.

Ήδη το 2020, η κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω διαδικτυακών υπηρεσιών έκανε θραύση -και- στη χώρα μας, με τους Έλληνες να βλέπουν -κατά μέσο όρο- 2,5 ώρες την ημέρα τηλεοπτικό πρόγραμμα online.

Εντυπωσιακό είναι ότι ένας στους δύο Έλληνες, που παρακολουθούν πλέον τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω Διαδικτύου -κάνοντας χρήση των λεγόμενων Over the top υπηρεσιών- άρχισε να το κάνει εν μέσω πανδημίας (μετά από τον Μάρτιο του 2020).

Δεν είναι τυχαίο, για παράδειγμα, ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Comparitech, η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο παρακολούθησης της πλατφόρμας Netflix, ο οποίος για το 2020 διαμορφώθηκε σε 1.130 ώρες, ή 67.796 λεπτά ή 47 ημέρες.

Για την ακρίβεια, στη διάρκεια του 2020, ο μέσος Έλληνες αφιέρωσε στη δημοφιλή πλατφόρμα τηλεοπτικού περιεχομένου περισσότερες από 1.197 ώρες, ή 71.827 λεπτά ή 50 ημέρες.

Συνολικά, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis για την ΕΕΤΤ, το Netflix κέρδισε την ψήφο …τηλεθέασης των Ελλήνων την πανδημική χρονιά, με περισσότερους από 8 στους 10 χρήστες να την έχουν χρησιμοποιήσει (85%).

Ακολουθεί με 26% το EΡΤlix, με 21% το Cosmote TV και με 10% η πλατφόρμα της Nova.

Μικρότερα ποσοστά συγκέντρωσαν οι πλατφόρμες τηλεοπτικού περιεχομένου της Vodafone (7%), της Wind (5%), της Apple TV (3%), το Amazon (2%) και το ελληνικό Prime Cinobo (1%).