Ο απαισιόδοξος Mr. Jumbo: Γιατί ο Απ. Βακάκης πάγωσε ανάπτυξη και εισαγωγές
Διανομή προμερίσματος
Τον Απόστολο Βακάκη των Jumbo δεν μπορείς να τον χαρακτηρίσεις και τον πλέον αισιόδοξο επιχειρηματία στην Ελλάδα. Πολύ περισσότερο όταν οι συνθήκες αντί να πηγαίνουν προς το καλύτερο βαίνουν προς το χειρότερο. Οι πρώτες κουβέντες στην τοποθέτηση του μετά την λήξη της τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων ήταν: «στην προηγούμενη Γενική Συνέλευση των μετόχων είχα πει ότι κάποιος θα πρέπει να θεωρεί το 2020 ως μία χαμένη χρονιά. Η παράταση της πανδημίας δυστυχώς δημιουργεί ένα υπόβαθρο για να πούμε ότι και το 2021 και πολύ πιθανόν και το 2022 θα είναι χαμένες χρονιές. Η τροφοδοτική αλυσίδα έχει βίαια διαταραχθεί από όλες αυτές τις παρεμβάσεις που στόχο έχουν να περιορίσουν τα δεινά που προκύπτουν εκ της πανδημίας».
Είμαστε μπροστά σε πρωτόγνωρες συνθήκες
Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη η τροφοδοτική αλυσίδα βρίσκεται σε διάλυση με αποτέλεσμα να παρατηρούνται δύο σοβαρότατες παρενέργειες. Η πρώτη είναι η αύξηση των πρώτων υλών όμως η δεύτερη κρίνεται από τον ισχυρό άνδρα των Jumbo η σοβαρότερη και έχει να κάνει με το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων από την Ασία το οποίο, όπως σημείωσε, «πρακτικά έχει δεκαπλασιαστεί δημιουργώντας πρωτόγνωρες συνθήκες για την ισορροπία της αγοράς, συνθήκες που δεν βλέπουμε να ομαλοποιούνται με βάση τις αρχικές μας προσδοκίες. Είμαστε μπροστά σε πρωτόγνωρες συνθήκες που επιτάσσει νέα στρατηγική η οποία όμως δεν θα πρέπει να αλλοιώσει την φιλοσοφία των Jumbo».
Έχουμε σταματήσει να αγοράζουμε
Όπως παραδέχτηκε η εταιρεία εξετάζει να στραφεί σε πιο κοντινές αγορές «όμως οι κινήσεις αυτές δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Ασία που είναι σήμερα το εργοστάσιο του κόσμου. Εμείς σε επίπεδο εταιρείας έχουμε σταματήσει να αγοράζουμε γιατί εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε ένα κόστος πληθωρισμού στον τελικό καταναλωτή. Αναγκαστικά ακολουθούμε την πολιτική του Γκάντι, δεν τρώμε ελπίζοντας ότι θα νικήσουμε το τέρας.»
Δίνοντας μία εικόνα του σήμερα τόνισε ότι η μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας στην δεν ήταν άσχημη «όμως τα στοκ περιορίζονται και κατ’ επέκταση φαίνεται να κερδίζουμε την κούρσα χωρίς να ξέρουμε πόση βενζίνη έχουμε στο ντεπόζιτο για να την ολοκληρώσουμε. Θα εξαρτηθεί μέσα στους καλοκαιρινούς μήνες τι μορφή θα πάρει η κρίση στην τροφοδοτική αλυσίδα. Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό για να αφεθεί στην τύχη του. Φυσικά τα Jumbo έχουν την οικονομική ευρωστία να αντέξουν παρατεταμένες περιόδους αρνητικού περιβάλλοντος. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να το αντιμετωπίζουμε με δημιουργικότητα και συγκρατημένη αισιοδοξία».
Η κατάσταση όπως έχει δημιουργηθεί έχει ανατρέψει τον μελλοντικό σχεδιασμό της αλυσίδας καθώς σύμφωνα με τον κ. Βακάκη αν δεν ομαλοποιηθεί η κατάσταση δεν θα ανοίξουν νέα καταστήματα καθώς όπως ανέφερε «δεν υπάρχει το προϊοντικό υπόβαθρο να τα στηρίξουμε ούτε την επιθυμία να επιδοτήσουμε καταστάσεις που ακουμπάνε τα όρια της τρέλας. Π.χ. το κόστος των ραφιών για ένα νέο κατάστημα έχει διπλασιαστεί. Για εμένα αυτή η κατάσταση δεν είναι συντηρίσιμη». Σε αυτή την λογική έχει σταματήσει και η έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος στην Ρουμανία ενώ έχει μετατεθεί και η έναρξη λειτουργίας του καταστήματος στην Λέσβο. Αντίστοιχα στα συνεργαζόμενα καταστήματα του εξωτερικού (franchise) η αλυσίδα διατηρεί μία πολύ χαμηλή τροφοδοσία ώστε να μπορέσει να διατηρήσει το στοκ για τα δικά της καταστήματα.
Διανομή προμερίσματος
Οι μέτοχοι της Jumbo απολαμβάνουν του μερίσματος ακόμη και στις πιο δύσκολες οικονομικές συγκυρίες. Για το 2021, όπως είχε προαναγγελθεί, ο Όμιλος θα προχωρήσει πάλι σε καταβολή έναντι του μερίσματος για τη φετινή χρήση. Αυτό ισοδυναμεί με μικτό ποσό 0,47 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή είναι ακριβώς ίσο με το μέρισμα που διανεμήθηκε για τη 12μηνη χρήση που έληξε την 30η Ιουνίου 2019. Η καταβολή του μερίσματος για την χρήση 2021, δηλαδή το ποσό των 0,47 ευρώ ανά μετοχή θα καταβληθεί στους μετόχους του Ομίλου, μέχρι το τέλος Ιουλίου και πάλι με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής.
Είμαστε μπροστά σε πρωτόγνωρες συνθήκες
Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη η τροφοδοτική αλυσίδα βρίσκεται σε διάλυση με αποτέλεσμα να παρατηρούνται δύο σοβαρότατες παρενέργειες. Η πρώτη είναι η αύξηση των πρώτων υλών όμως η δεύτερη κρίνεται από τον ισχυρό άνδρα των Jumbo η σοβαρότερη και έχει να κάνει με το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων από την Ασία το οποίο, όπως σημείωσε, «πρακτικά έχει δεκαπλασιαστεί δημιουργώντας πρωτόγνωρες συνθήκες για την ισορροπία της αγοράς, συνθήκες που δεν βλέπουμε να ομαλοποιούνται με βάση τις αρχικές μας προσδοκίες. Είμαστε μπροστά σε πρωτόγνωρες συνθήκες που επιτάσσει νέα στρατηγική η οποία όμως δεν θα πρέπει να αλλοιώσει την φιλοσοφία των Jumbo».
Έχουμε σταματήσει να αγοράζουμε
Όπως παραδέχτηκε η εταιρεία εξετάζει να στραφεί σε πιο κοντινές αγορές «όμως οι κινήσεις αυτές δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Ασία που είναι σήμερα το εργοστάσιο του κόσμου. Εμείς σε επίπεδο εταιρείας έχουμε σταματήσει να αγοράζουμε γιατί εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε ένα κόστος πληθωρισμού στον τελικό καταναλωτή. Αναγκαστικά ακολουθούμε την πολιτική του Γκάντι, δεν τρώμε ελπίζοντας ότι θα νικήσουμε το τέρας.»
Δίνοντας μία εικόνα του σήμερα τόνισε ότι η μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας στην δεν ήταν άσχημη «όμως τα στοκ περιορίζονται και κατ’ επέκταση φαίνεται να κερδίζουμε την κούρσα χωρίς να ξέρουμε πόση βενζίνη έχουμε στο ντεπόζιτο για να την ολοκληρώσουμε. Θα εξαρτηθεί μέσα στους καλοκαιρινούς μήνες τι μορφή θα πάρει η κρίση στην τροφοδοτική αλυσίδα. Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό για να αφεθεί στην τύχη του. Φυσικά τα Jumbo έχουν την οικονομική ευρωστία να αντέξουν παρατεταμένες περιόδους αρνητικού περιβάλλοντος. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να το αντιμετωπίζουμε με δημιουργικότητα και συγκρατημένη αισιοδοξία».
Η κατάσταση όπως έχει δημιουργηθεί έχει ανατρέψει τον μελλοντικό σχεδιασμό της αλυσίδας καθώς σύμφωνα με τον κ. Βακάκη αν δεν ομαλοποιηθεί η κατάσταση δεν θα ανοίξουν νέα καταστήματα καθώς όπως ανέφερε «δεν υπάρχει το προϊοντικό υπόβαθρο να τα στηρίξουμε ούτε την επιθυμία να επιδοτήσουμε καταστάσεις που ακουμπάνε τα όρια της τρέλας. Π.χ. το κόστος των ραφιών για ένα νέο κατάστημα έχει διπλασιαστεί. Για εμένα αυτή η κατάσταση δεν είναι συντηρίσιμη». Σε αυτή την λογική έχει σταματήσει και η έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος στην Ρουμανία ενώ έχει μετατεθεί και η έναρξη λειτουργίας του καταστήματος στην Λέσβο. Αντίστοιχα στα συνεργαζόμενα καταστήματα του εξωτερικού (franchise) η αλυσίδα διατηρεί μία πολύ χαμηλή τροφοδοσία ώστε να μπορέσει να διατηρήσει το στοκ για τα δικά της καταστήματα.
Διανομή προμερίσματος
Οι μέτοχοι της Jumbo απολαμβάνουν του μερίσματος ακόμη και στις πιο δύσκολες οικονομικές συγκυρίες. Για το 2021, όπως είχε προαναγγελθεί, ο Όμιλος θα προχωρήσει πάλι σε καταβολή έναντι του μερίσματος για τη φετινή χρήση. Αυτό ισοδυναμεί με μικτό ποσό 0,47 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή είναι ακριβώς ίσο με το μέρισμα που διανεμήθηκε για τη 12μηνη χρήση που έληξε την 30η Ιουνίου 2019. Η καταβολή του μερίσματος για την χρήση 2021, δηλαδή το ποσό των 0,47 ευρώ ανά μετοχή θα καταβληθεί στους μετόχους του Ομίλου, μέχρι το τέλος Ιουλίου και πάλι με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής.