Σχεδιασμός για τις αποζημιώσεις πυρόπληκτων

– Είναι από τις φορές, που βλέπεις το σχεδιασμό σου να πηγαίνει περίπατο κι εκεί που λες “άντε, θα σηκώσουμε επιτέλους κεφάλι”, υποχρεώνεσαι να εκπονείς έκτακτα σχέδια δράσης για να μαζέψεις τα ασυμμάζευτα. Πέρα από το βαρύ κόστος- πιθανώς θα αγγίξει το 1 δισ ευρώ– για την αποκατάσταση των ζημιών σε υποδομές, επιχειρήσεις, νοικοκυριά, η
καταβαράθρωση της ψυχολογίας, η υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στις περιοχές που βίωσαν τη βιαιότητα των πυρκαγιών και φυσικά η καταστροφή του περιβάλλοντος, αλλάζει όλα τα δεδομένα και τις προτεραιότητες (και) του οικονομικού επιτελείου…

– Τράπεζες και διαχειριστές “κόκκινων” δανείων ανακοίνωσαν το “πάγωμα” των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος των πυρόπληκτων, όπως επίσης την παύση των οχλήσεων. Την επόμενη ημέρα, η οποία αναμένεται να είναι πολύ δύσκολη, ο ρόλος των
πιστωτικών ιδρυμάτων στην επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας στις πολλές, πληγείσες περιοχές, θα είναι κομβικός και άπαντες πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων…

– Τραγική ειρωνεία. Το Σχέδιο Ανάκαμψης, με ένα προϋπολογισμό που ξεπερνάει το 1 δισ ευρώ και συμπληρώνεται από το νέο ΕΣΠΑ, συμπεριλαμβάνει ένα ευρύ πρόγραμμα για την ενίσχυση της πυροσβεστικής υπηρεσίας με οχήματα, αεροπλάνα, drones, ελικόπτερα, εξοπλισμό, συστήματα επόπτευσης, όπως, επίσης, ένα πρόγραμμα αναδασώσεων 165 χιλιάδων στρεμμάτων στη Πάρνηθα…
Το χάδι της εφορίας

– Παρά το άτυπο μορατόριουμ λόγω κορωνοϊού, περίπου 4.000 φορολογούμενοι τον Ιούνιο ένιωσαν το… χάδι της εφορίας, κυρίως με κατασχέσεις λόγω οφειλών. Η αλήθεια είναι ότι ενώ η συντριπτική πλειοψηφία επιχειρήσεων- φυσικών προσώπων σπάει τα κοντέρ της αυτοσυμμόρφωσης, υπάρχουν κάποιοι που κρύβονται, εξ ου και η διόγκωση της λίστας των μεγαλοοφειλετών, οι οποίοι χρωστάνε το 80- 90% από τα 109 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων…

– Στις 508 έχουν φτάσει οι αναφορές προς την Αρχή για το Ξέπλυμα, αναφορικά με χρέη άνω των 50.000 ευρώ προς το Δημόσιο, ενώ στις 263 έχουν φτάσει οι αναφορές για μεγάλη φοροδιαφυγή. Οι φάκελοι αυτοί “ζυγίζουν” περί τα 620 εκ ευρώ και είναι προφανής η σημασία που αποδίδουν οι ελεγκτικές Αρχές…
Οι στόχοι της Κομισιόν και το υψηλό κόστος

– Οι αγορές “μετράνε” τους νέους στόχους της Κομισιόν για τις εκπομπές ρύπων και μάλλον δεν είναι ιδιαιτέρως ενθουσιασμένες. Η Fitch, σε ειδική της ανάλυση, σημειώνει ότι η μείωση κατά 55% των ρύπων ως το 2030, θα αυξήσει την πίεση και τα κόστη στην ευρωπαϊκή παραγωγή αλλά και στις εισαγωγές, ενώ αεροπορικές εταιρίες, ναυτιλία και αυτοκινητοβιομηχανίες θα επηρεαστούν τα μέγιστα, εάν αυτές οι προτάσεις πάρουν σάρκα και οστά. Κρατήστε αυτό το “εάν” γιατί ήδη καταγράφονται πολλές κι έντονες αντιδράσεις σε πολλές χώρες…
Τα νέα έργα που μπορούν να γίνουν με ΣΔΙΤ

– Αντί να περιμένουν προτάσεις από φορείς για έργα που μπορούν να γίνουν με ΣΔΙΤ, στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και στην αρμόδια γενική γραμματεία προχωρούν στην ανάθεση μελέτης για τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουν. Έτσι θεωρούν πως μπορούν να εντάξουν στα έργα ΣΔΙΤ και νέους κλάδους που σήμερα δεν υπάρχουν, όπως τα στο χώρο της υγείας. Κυβερνητικά στελέχη θεωρούν πως με ΣΔΙΤ μπορούν να γίνουν δύο – τρία νέα υπερσύγχρονα κρατικά νοσοκομεία που χρειάζεται η χώρα. Όμως το άνοιγμα σε νέους κλάδους δεν θα είναι εύκολο, ειδικά όταν η αντιπολίτευση θα αρχίσει να σκούζει για δήθεν ιδιωτικοποίηση της περίθαλψης.
Η πρόκληση για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων

– Ένα στοιχείο από την πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ για τις υποδομές δείχνει το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζει η χώρα με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. Η ετήσια απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων από την Ελλάδα την δεκαετία 2010-2019
ανέρχονταν από 1% έως 2,5% του ΑΕΠ. Η αυξημένη εισροή από τους επιπλέον πόρους του ταμείου ανάκαμψης θα απαιτήσει την ιδιαίτερα σημαντική αύξηση της ετήσιας απορρόφησης σε επίπεδο μεγαλύτερο του 5% του ΑΕΠ. Κατά το ΙΟΒΕ «αποτελεί επομένως σημαντική πρόκληση για τον διοικητικό μηχανισμό της χώρας η πλήρης απορρόφηση αυτών των πόρων σε έργα και μεταρρυθμίσεις που θα είναι κομβικές για τη διατηρήσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».
Νέος παίκτης στα online ακτοπλοϊκά εισιτήρια

– Η online αγορά ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι σχεδόν παρθένα στην ελληνική αγορά. Τα πρακτορεία στο εκάστοτε λιμάνι κρατάνε καλά αλλά για πόσο; Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο ειδικά για τους ξένους τουρίστες που θέλουν να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους. Έχοντας αυτή την μαγιά αυτής της αγοράς αλλά και όσων είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία αυξάνονται οι αποκλειστικοί online παίκτες στην έκδοση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Στη ferryhopper που έχει την στήριξη του Στέλιου Χατζηιωάννου και τη ferryscanner του Φίλιπ Μπρίνκμαν ήρθε να προστεθεί και η theferries.com με επικεφαλής τον Θανάση
Καλογήρου.