Σε Ρόδο και Χάλκη (σήμερα) ο Μητσοτάκης…
-Κυβερνητική κινητικότητα κατέγραψε από τις πρώτες μεσημεριανές ώρες ο άνθρωπός μου, στο νησί της Ρόδου. Λογικό αφού σήμερα στο νησί θα βρίσκεται ο πρόεδρος Κυριάκος, οπότε όπως και να το κάνουμε μια σχετική προετοιμασία χρειάζεται. Εκτός από τον υπουργό Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, που ήδη βρίσκεται στη Χάλκη, η οποία πρόκειται να μετατραπεί σύντομα σε πρότυπο νησί αυτονομίας και ηλεκτροκίνησης, καθώς ολόκληρος ο στόλος οχημάτων της θα μπορεί να αντικατασταθεί από νέα, ηλεκτροκίνητα οχήματα, δωρεάν ή σε τιμές κόστους.

-Ο πρωθυπουργός φτάνοντας στην Ρόδο θα βρεθεί στο Εθνικό Θέατρο της πόλης, δίνοντας μαζί με την υπουργό Πολιτισμού το εναρκτήριο λάκτισμα, της επανεκκίνησης των έργων, που έχουν βαλτώσει εδώ και χρόνια. Ακολούθως θα επισκεφθεί τη νέα Μαρίνα, μια επένδυση που θα αλλάξει την μορφή του νησιού. Και μιλάμε για ένα έργο που θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ.


…που «εγκαινιάζει» το πρώτο ηλεκτροκίνητο νησί
-Το μεσημέρι ο Μητσοτάκης θα μεταβεί στην Χάλκη για να παραστεί στην εκδήλωση, που συνδέεται με την ηλεκτροκίνηση. Όπως σας είπα, από χθες στο νησί βρίσκεται ο υπουργός Σκρέκας, μαζί με τον γνωστό «αυτοκινητά» Πολυχρόνη Συγγελίδη. Εδώ και καιρό έχει γίνει γνωστό (και σήμερα επισημοποιείται) ότι η Χάλκη μετατρέπεται σε πρότυπο νησί αυτονομίας και ηλεκτροκίνησης. Στο πλαίσιο αυτό ο Όμιλος Συγγελίδη και η Citroën παράσχουν δωρεάν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, για την αντικατάσταση των παλιών και ρυπογόνων οχημάτων δημόσιας χρήσης. Συγκεκριμένα, το νησί των Δωδεκανήσων, γίνεται στην πράξη το 1o ελληνικό «έξυπνο και πράσινο» νησί, μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης, της Citroën και των επίσης γαλλικών εταιρειών, Vinci και Akuo Greece.

-Στην πράξη, η Citroën, φέρνει στο νησί της Χάλκης τα δικά της νέα ηλεκτρικά μοντέλα, προχωρώντας στον εξηλεκτρισμό του στόλου του νησιού με την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων από ηλεκτρικά οχήματα. Πιο συγκεκριμένα ο Όμιλος Συγγελίδη και η Citroën θα παράσχουν δωρεάν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, για την αντικατάσταση των παλιών και ρυπογόνων οχημάτων δημόσιας χρήσης στο νησί, καλύπτοντας τις ανάγκες του Δήμου, καθώς και των σωμάτων ασφαλείας όπως της Αστυνομίας και του Λιμενικού.


«Νέκρωσε» το deal HSBC – Eurobank
Ώδινεν όρος και δεν έτεκεν ούτε μυν… Ο λόγος για τις συζητήσεις της HSBC και την αποχώρησή της από την Ελλάδα, οι οποίες είχαν ξεκινήσει προ πολλού με διάφορους εγχώριους παίκτες και είχαν καταλήξει σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με τη Eurobank. Το επωαζόμενο deal θεωρείται πλέον νεκρό. Μαθαίνω πως οι Άγγλοι δεν ήθελαν να αναλάβουν αυτοί να αποζημιώσουν τα υψηλόβαθμα στελέχη που αναγκαστικά θα αποχωρούσαν, ενώ ήθελαν να πάρουν και ένα σεβαστό ποσό – περί τα 20 εκατ. – από αναστροφή προβλέψεων που είχαν σχηματισθεί για δάνειο που τελικώς αποπληρώθηκε.

Αποζημιώνει με 2,3 εκατ. ευρώ καταθέτες η PQH…
-Αποζημίωση 2,3 εκατ. ευρώ μαθαίνω ότι θα λάβουν από την PQH 180 ιδιώτες καταθέτες της πρώην Συνεταιριστικής Τράπεζας Δυτικής Μακεδονίας. Η PQH που ως εκκαθαριστής διαχειρίζεται τα περιουσιακά στοιχεία των δεκαοκτώ υπό εκκαθάριση τραπεζών είχε χαρακτηρίσει τις καταθέσεις αυτές ως επενδυτικά προϊόντα και είχε αρνηθεί να αποζημιώσει τους πελάτες της τράπεζας. Οι τελευταίοι βρίσκονταν στα δικαστήρια με την PQH σχεδόν για μια επταετία.


– Όπως μαθαίνω, όμως, το Εφετείο Δυτικής Μακεδονίας απέρριψε την αίτηση έφεσης που είχε ασκήσει η PQH κατά της πρωτόδικης απόφασης που είχε δικαιώσει τους καταθέτες, καταρρίπτοντας το επιχείρημα της εταιρείας ότι οι καταθέσεις τους ήταν επενδυτικά προϊόντα και άρα δεν μπορούσαν να αποζημιωθούν. Τώρα οι δικηγόροι των καταθετών ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τις διαδικασίες για τις εκταμιεύσεις…

… και επισπεύδει το πρόγραμμα «Αριάδνη»
-Με το ένα χέρι θα δώσει, με το άλλο θα πάρει, ωστόσο, η PQH. Από μέρα σε μέρα αναμένεται να βγάλει προς πώληση το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο κόκκινων δανείων που έχει βγει στην αγορά μέχρι στιγμής, ύψους 5,2 δισ. ευρώ. Λόγω του μεγέθους του, το χαρτοφυλάκιο με την ονομασία «Αριάδνη» είναι σίγουρο ότι θα βάλει όλα τα μεγάλα ονόματα των funds και των διαχειριστών να κονταροχτυπηθούν για την απόκτησή του, καθώς θα πάρουν προβάδισμα που δύσκολα θα μπορεί να ανατραπεί.

-Το τίμημα που θα μπορούσε να λάβει η PQH για την «Αριάδνη» ξεπερνάει τα 750 εκατ. ευρώ. Το ποσό είναι μεγάλο και ακούω ότι συζητείται να προβλεφθεί η καταβολή του τμηματικά, σε βάθος 2 – 3 ετών, από τον επενδυτή που θα το αποκτήσει. Αρκεί βεβαίως να παρουσιάσει εγγυητική από (αξιόπιστο εννοείται) πιστωτικό ίδρυμα. Μετά την πώληση του «Αριάδνη», η PQH θα απομείνει με κόκκινα δάνεια υπό διαχείριση 3 δισ. ευρώ.

«Δώρο» έως και 200.000 ευρώ στην εθελουσία της Πειραιώς
-Γενναιόδωρο, με αποζημίωση που μπορεί να φθάσει και τις 200.000 ευρώ το πρόγραμμα οικειοθελούς αποχώρησης που ανακοίνωσε η Τράπεζα Πειραιώς, όπως σας είχε ενημερώσει η στήλη. Ενδιαφέρον συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν δικαίωμα να εκδηλώσουν οι εργαζόμενοι του Ομίλου με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου σε οκτώ μονάδες υποστηρικτικών εργασιών, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν συμπληρώσει 3ετή συνεχόμενη προϋπηρεσία στον Όμιλο μέχρι τις 4/11/2021. Επίσης όσοι εργαζόμενοι ήταν τοποθετημένοι μέχρι τις 31/8/2021 στα καταστήματα του Δικτύου στους νομούς Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, Αρκαδίας, Βοιωτίας, Ευρυτανίας, Ηρακλείου, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κορινθίας, Λακωνίας, Πέλλας και Σερρών. Η Τράπεζα θα εξετάσει και αιτήσεις, με μέγιστο όριο τις 100, εργαζομένων που επιθυμούν να αποχωρήσουν, οι οποίοι είναι στον Όμιλο με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου ή με σχέση έμμισθης εντολής και έχουν συμπληρώσει 3ετή συνεχόμενη προϋπηρεσία στον Όμιλο κατά την 17η Ιουνίου 2021.

– Πολύ ελκυστική, καθώς γίνεται για πρώτη φορά, είναι η παράταση του προγράμματος ιατροφαρμακευτικής κάλυψης. Ειδικά για τους εργαζόμενους από τις υποστηρικτικές μονάδες και το δίκτυο που θα έχουν συμπληρώσει στις 31/12/2021 τα 50 έτη ηλικίας και άνω, μετά το πέρας της πενταετίας, η ιατροφαρμακευτική κάλυψη (νοσοκομειακή / εξωνοσοκομειακή) θα συνεχίσει να ισχύει για τους ίδιους και για ένα ήδη ασφαλισμένο εξαρτώμενο μέλος της επιλογής τους (εφόσον τα ήδη ασφαλισμένα εξαρτώμενα μέλη είναι περισσότερα από ένα), για επιπλέον πέντε χρόνια. Έτσι, η παρεχόμενη ιατροφαρμακευτική κάλυψη για όσους αποχωρήσουν θα φτάσει συνολικά σε διάρκεια τα 10 έτη από την ημερομηνία λύσης της σχέσης με την άμεση Αποχώρηση ή από την έναρξη της μακροχρόνιας άδειας που προβλέπει το πρόγραμμα εθελουσίας της Τράπεζας Πειραιώς.

Η V+O και ο διαγωνισμός με τα λεωφορεία
-Κάπου πήρε το αυτί μου ότι μετά την υπουργοποίηση του Μιχάλη Παπαδόπουλου (που είναι υπουργός; Υφυπουργός στο Μεταφορών) έχουν αρχίσει να μιλούν για λεωφορεία και γενικώς για πράσινα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα παλικάρια της V+O. Επειδή γνωρίζω χρόνια τον άντρα, αποκλείω κάθε σύνδεση με τις σκόρπιες κουβέντες των Βαρβιτσιώτη – Ολύμπιου. Άλλωστε έχουν περάσει χρόνια από τότε που ήταν στο γραφείο του «γέρο Μπάρμπι», ο σημερινός υφυπουργός Μεταφορών. Άσε που τα παιδιά της V+O ποτέ δεν χρησιμοποιούν τους φίλους τους, όταν πρόκειται να κάνουν δουλειά.

Η ιστορία με τον anemo και ο ΓΑΠ
-Στο εσωτερικό του ΚΙΝΑΛ περιγράφουν μια πολύ ωραία ιστορία για τον αγαπημένο μου ΓΑΠ. Ήταν μια εποχή που στις εσωτερικές συζητήσεις και στα mail είχε τον κωδικό anemos ο Πρόεδρος. Σε μια συνάντηση λοιπόν έψαχναν να βρουν ένα κείμενο επιστολή ξένου υπουργού και έλεγαν λοιπόν, «το είδε ο anemos, το πήρε ο anemos» μέχρι που κάποιος νεαρός τότε διπλωμάτης φώναξε «μα είναι δυνατόν τέτοια έγγραφα να τα αφήνεται στον anemo» Και όλοι πάγωσαν στην αίθουσα. Την σιωπή έσπασε ένα κλιματιστικό που εκείνη τη στιγμή πήρε μπροστά και όλοι γέλασαν.

Ξεκινούν τα γκρεμίσματα στο Ελληνικό
-Όπως σας έχω πει πολλές φορές το Ελληνικό «τρέχει». Τις επόμενες ημέρες λοιπόν θα κατεδαφιστούν τα δύο μεγάλα μπλε κτίρια που είναι πάνω στην παραλιακή. Και αυτό θα το δουν όλοι που χρησιμοποιούν τον πολυσύχναστο δρόμο. Οι πληροφορίες που θέλουν τον Άδωνι να οδηγεί την μπουλντόζα προφανώς ελέγχονται ως ανακριβείς. Όπως κι αυτές που ήθελαν τον Πολάκη, να έχει επισκεφθεί την περιοχή, φορώντας περούκα, για να μην τον γνωρίσουν, όσοι προ καιρού τον είχαν δει, να προδικάζει ότι δεν θα ξεκινήσουν (ποτέ) τα έργα στο ελληνικό. Και μια και ήρθε η κουβέντα για τα γκρεμίσματα, να σας πω ότι εξ όσων πληροφορούμαι, την σχετική εργολαβία την έχει πάρει, η Intrakat του Σουρέτη.