Μια κοινή συνήθεια αγορών θα μπορούσε να κοστίσει στους καταναλωτές περισσότερα χρήματα, αποκαλύπτει νέα έρευνα του Bayers Business School που διερευνά πώς η χρήση του τυπικού καροτσιού αγορών με οριζόντια λαβή σε σούπερ μάρκετ ενεργοποιεί τον τρικέφαλο μυ του χεριού, ενώ η χρήση ενός νεοσχεδιασμένου καροτσιού με παράλληλες λαβές ενεργοποιεί τον δικέφαλο μυ.

Σύμφωνα με την έρευνα, η ενεργοποίηση των τρικεφάλων συνδέεται με την απόρριψη πραγμάτων που δεν μας αρέσουν – για παράδειγμα όταν σπρώχνουμε ή κρατάμε κάτι μακριά μας – ενώ η ενεργοποίηση του δικεφάλου σχετίζεται με πράγματα που μας αρέσουν – για παράδειγμα όταν τραβάμε ή κρατάμε κάτι κοντά στο σώμα μας.


Σύμφωνα με τους ακαδημαϊκούς του Bayes Business School αυτή η αλλαγή σε ένα τυπικό καρότσι θα μπορούσε να αυξήσει τα έσοδα των σούπερ μάρκετ κατά 25%.


Καρότσια με παράλληλες λαβές
Όπως διαπίστωσαν οι καθηγητές Zachary Estes και Mathias Streicher, όσοι χρησιμοποιούσαν καρότσια αγορών με παράλληλες λαβές αγόρασαν περισσότερα προϊόντα και ξόδεψαν 25% περισσότερα χρήματα από εκείνους που χρησιμοποιούσαν το τυπικό καρότσι αγορών.


Συγκεκριμένα, ενώ οι καταναλωτές που χρησιμοποιούσαν το τυπικό καροτσάκι ξόδεψαν κατά μέσο όρο 22 λίρες στο κατάστημα, εκείνοι με καρότσι που είχε παράλληλα χερούλια ξόδεψαν 29 λίρες κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους – μια διαφορά μεγαλύτερη των 7 λιρών.

Ο Zachary Estes, καθηγητής μάρκετινγκ στο Bayes Business School, είπε: « Είναι συγκλονιστικό να ανακαλύπτουμε ότι μια μικρή αλλαγή στη θέση των λαβών μπορεί να έχει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στις δαπάνες των καταναλωτών. Πράγματι, οι λαβές κυριολεκτικά μας κάνουν να κάμπτουμε τους μύες μας.


Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης μπορεί να είναι πολύ χρήσιμα για τους καταναλωτές, με τα Χριστούγεννα προ των πυλών. Εάν οι αγοραστές θέλουν να ελαχιστοποιήσουν τα ψώνια τους και να αγοράσουν τα δώρα τους με μια κίνηση, μπορούν να λυγίσουν τους δικέφαλους μυς τους για να τραβήξουν τα πράγματα στο καλάθι τους. Εάν επιθυμούν να ελαχιστοποιήσουν τις δαπάνες, τα τυπικά καλάθια αγορών μπορεί να λειτουργήσουν ως ευπρόσδεκτος και απροσδόκητος περιορισμός για να κρατήσουν τις περιττές αγορές έξω από το καλάθι».