Εάν υπάρχει ένας υποκλάδος στην αγορά των τροφίμων που σχεδόν σε μηνιαία βάση βγάζει και μία είδηση, αυτός δεν είναι άλλος από την εμφιάλωση νερού. Νέες επενδύσεις, εξαγορές, αναγέννηση εργοστασίων και νέοι παίκτες «πλημμυρίζουν» την ειδησεογραφία του κλάδου σε τέτοιο επίπεδο που δεν είναι λίγοι αυτοί που αμφισβητούν εάν όλες οι νέες προσπάθειες μπορούν να σταθούν στην αγορά. Η πλέον πρόσφατη κίνηση ανακοινώθηκε μόλις χθες και αφορά στην επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ της Βίκος που ουσιαστικά δημιουργεί ένα νέο εργοστάσιο από την αρχή δίπλα στο υπάρχον που διαθέτει στο Καλπάκι Ιωαννίνων.

Επενδύσεις άνω των 70 εκατ. ευρώ από Βίκο και Χήτο
Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο powergame.gr ο Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της Bίκος Κωνσταντίνος Σεπετάς, η νέα επένδυση θα εδραιώσει περισσότερο την θέση της εταιρείας στο κανάλι του HoReCa, ενώ θα βοηθήσει την οικογενειακή επιχείρηση στην ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα. Από τη νέα αυτή επένδυση αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 20 νέες θέσεις εργασίας. Η επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ έρχεται να προστεθεί σε αυτές ύψους 25 εκατ. ευρώ που υλοποιήθηκαν από την εταιρεία την τελευταία πενταετία.

Επένδυση ύψους 25 εκατ. ευρώ βρίσκεται σε εξέλιξη και από την Χήτος Α.Ε. που είναι γνωστότερη με το σήμα Ζαγόρι. Αυτό το διάστημα σύμφωνα με την διοίκηση στο εργοστάσιο των Ιωαννίνων εγκαθίσταται η ταχύτερη γραμμή παραγωγής στην Ευρώπη, δυνατότητας παραγωγής 81.000 φιαλών την ώρα. Τόσο ο Βίκος όσο και η Χήτος, που είναι οι δύο leaders στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, είχαν προχωρήσει νωρίτερα σε εξαγορές μονάδων στην Κορινθία, ώστε να βρίσκονται κοντά στην Αθήνα και στο λιμάνι του Πειραιά όπου τροφοδοτεί τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.

Δεν είναι μόνο οι δύο μεγάλοι παίκτες που έχουν προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις αλλά και μικρότερες εταιρείες καθώς και νέοι παίκτες που εισέρχονται ρίχνοντας δεκάδες εκατομμύρια για να μπουν στο παιχνίδι της εμφιάλωσης. Γνώστες της αγοράς αμφισβητούν την ευημερία όλων των εγχειρημάτων, καθώς ήδη στην αγορά υπάρχουν πάνω από 50 σήματα και η κατανάλωση δεν δείχνει να αναπτύσσεται αντίστοιχα με την αύξηση του παρεχόμενου προϊόντος που υπόσχονται οι νέες επενδύσεις. Δεν είναι άλλωστε κρυφό μυστικό στον κλάδο ότι εταιρείες που πωλήθηκαν πρόσφατα και άλλες που έχουν βγάλει πωλητήριο δεν άντεξαν στον έντονο ανταγωνισμό ή δεν κατάφεραν καν να βρουν τον δρόμο προς τα ράφια και τα ψυγεία.


Από τον Γράμμο ως το Λουτράκι
Μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις που είναι σε εξέλιξη είναι αυτή της N.U. Aqua που απέκτησε το εργοστάσιο της Pepsico στο Λουτράκι, ενώ έχει δρομολογήσει και τη δημιουργία ενός ακόμη στο Άγιο Όρος όπου θα παράγει το νερό «Avaton». Και οι δύο επενδύσεις, σύμφωνα με την εταιρεία, σε πλήρη ανάπτυξη θα αγγίξουν τα 100 εκατ. ευρώ. Τα 25 εκατ. ευρώ θα αγγίξει η επένδυση της βορειοελλαδίτικης βιομηχανίας Σουρωτή, ενώ η εταιρεία Mantis Group, που εισήλθε στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού με τη διανομή του Aqua Carpatica, πρόκειται να δημιουργήσει μονάδα εμφιάλωσης νερού στο Καστράκι Φωκίδας.

Η AHB Group (νερό Θεόνη), από τους σχετικά νέους παίκτες στον χώρο, που έχει όμως καταφέρει να είναι σήμερα τρίτος παίκτης του κλάδου, δρομολογεί επένδυση 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και νέου κέντρου logistics στον Ελληνόπυργο Μουζακίου. Παράλληλα η πατρινή Λουξ-Μαρλαφέκας πλήρωσε 1,2 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει το 42,34% της εταιρείας Δίρφυς και να εισέλθει στην κατηγορία. Επένδυση ύψους 6,4 εκατ. ευρώ υλοποιεί και ο εφοπλιστής Παναγιώτης Τσάκος στον Γράμμο ενώ νέα γραμμή παραγωγής εγκαθιστά και η Πηγή Ολύμπου. Τέλος να υπενθυμίσουμε ότι η οικογένεια Σαράντη (γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος) έχει εξαγοράσει τα Δουμπιά τα οποία έχουν επιστρέψει δυναμικά στην αγορά ενώ οι μετρήσεις δείχνουν ότι θετικά είναι και τα πρώτα δείγματα από την τοποθέτηση του Aqua Carpatica που παράγει στην Ρουμανία ο ομογενής επιχειρηματίας Γιάννης Βάλβης.