Προσφορές για 4 οδικούς άξονες με προϋπολογισμό 1 δισ.
Τον κύκλο των μεγάλων οδικών έργων της χώρας κλείνει μέσα στις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών με τη δημοπράτηση τεσσάρων οδικών αξόνων συνολικού προϋπολογισμού περί το ένα δισ. ευρώ. Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι να έχουν επιλεγεί ανάδοχοι μέχρι το καλοκαίρι ώστε άμεσα να εγκατασταθούν τα εργοτάξια.
Την επόμενη Τρίτη, υποβάλλονται οι προσφορές στον διαγωνισμό για το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του οδικού άξονα Ιτέα – Αντίρριο, προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να κατασκευάσει τα τμήματα Μπράλος – Αρχή Παράκαμψης Γραβιάς και Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα. Η παράκαμψη Γραβιάς είναι ήδη κατασκευασμένη ενώ έχει δημοπρατηθεί και το τμήμα μέχρι τον κόμβο των μεταλλείων Βωξίτη.
Ομοβροντία προσφορών κατατίθεται, όμως, στις 22 Φεβρουαρίου, καθώς οι κατασκευαστικοί όμιλοι θα διεκδικήσουν τους διαγωνισμούς για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις, για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, προϋπολογισμού 150 εκατ. και για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας σχεδιάζεται εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, ενώ είχε συμπεριληφθεί σε δύο διαγωνισμούς για οδικά έργα στην Αττική με σύμβαση παραχώρησης που ακυρώθηκαν στη διάρκεια της δεκαετίας του 2000. Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να προχωρήσει το έργο αυτόνομα καθώς είναι πλέον καθημερινή η ταλαιπωρία των οδηγών που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό και μπλοκάρονται στον κόμβο Μεταμόρφωσης.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει, μεταξύ άλλων, την ολοκλήρωση των έργων στον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με την Αττική Οδό, την κατασκευή σήραγγας 1,15 χιλιομέτρου με τη μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut and cover), σήραγγας υπόγειας διάνοιξης μήκους 1,25 χιλιομέτρων. Προβλέπεται και δικαίωμα προαίρεσης για την ολοκλήρωση του Α/Κ Καλυφτάκη με την κατασκευή δύο γεφυρών και των άλλων απαραίτητων έργων.
Επί χρόνια εξαγγέλλεται και η παράκαμψη Χαλκίδας, έργο που τελικά εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφού περιορίστηκε το τεχνικό του αντικείμενο και το κόστος. Τις τελευταίες εβδομάδες προχώρησαν και τρία άλλα οδικά έργα που προωθούνται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat (που διαχειρίζεται και το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) επικράτησε στο διαγωνισμό για τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη. Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την περιφερειακή Θεσσαλονίκης με την υπερυψωμένη γέφυρα (flyover). Τέλος μια κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat υπέβαλλε τη μοναδική προσφορά για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.
Την επόμενη Τρίτη, υποβάλλονται οι προσφορές στον διαγωνισμό για το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του οδικού άξονα Ιτέα – Αντίρριο, προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να κατασκευάσει τα τμήματα Μπράλος – Αρχή Παράκαμψης Γραβιάς και Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα. Η παράκαμψη Γραβιάς είναι ήδη κατασκευασμένη ενώ έχει δημοπρατηθεί και το τμήμα μέχρι τον κόμβο των μεταλλείων Βωξίτη.
Ομοβροντία προσφορών κατατίθεται, όμως, στις 22 Φεβρουαρίου, καθώς οι κατασκευαστικοί όμιλοι θα διεκδικήσουν τους διαγωνισμούς για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις, για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, προϋπολογισμού 150 εκατ. και για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας σχεδιάζεται εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, ενώ είχε συμπεριληφθεί σε δύο διαγωνισμούς για οδικά έργα στην Αττική με σύμβαση παραχώρησης που ακυρώθηκαν στη διάρκεια της δεκαετίας του 2000. Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να προχωρήσει το έργο αυτόνομα καθώς είναι πλέον καθημερινή η ταλαιπωρία των οδηγών που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό και μπλοκάρονται στον κόμβο Μεταμόρφωσης.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει, μεταξύ άλλων, την ολοκλήρωση των έργων στον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με την Αττική Οδό, την κατασκευή σήραγγας 1,15 χιλιομέτρου με τη μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut and cover), σήραγγας υπόγειας διάνοιξης μήκους 1,25 χιλιομέτρων. Προβλέπεται και δικαίωμα προαίρεσης για την ολοκλήρωση του Α/Κ Καλυφτάκη με την κατασκευή δύο γεφυρών και των άλλων απαραίτητων έργων.
Επί χρόνια εξαγγέλλεται και η παράκαμψη Χαλκίδας, έργο που τελικά εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφού περιορίστηκε το τεχνικό του αντικείμενο και το κόστος. Τις τελευταίες εβδομάδες προχώρησαν και τρία άλλα οδικά έργα που προωθούνται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat (που διαχειρίζεται και το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) επικράτησε στο διαγωνισμό για τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη. Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την περιφερειακή Θεσσαλονίκης με την υπερυψωμένη γέφυρα (flyover). Τέλος μια κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat υπέβαλλε τη μοναδική προσφορά για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.