Παντελιάδης – My Market: Τι τρόμαξε τους Έλληνες στα σούπερ μάρκετ το Πάσχα
Έως την πλέον υποτονική που έχει γνωρίσει ο κλάδος των σούπερ μάρκετ σε περίοδο Πάσχα χαρακτήρισε τη φετινή κίνηση ο Πρόεδρος του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της εκδήλωσης «Πόλη με Ποδήλατα» που στηρίζει οικονομικά το My Market, ανέφερε ότι «την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα, οι καταναλωτές ήταν ιδιαίτερα “σφιγμένοι” κάτι το οποίο δεν το είχαμε συναντήσει ούτε στα χρόνια της βαθιάς ύφεσης την περασμένη δεκαετία. Ο Έλληνας μπορεί να μειώσει τις αγορές του τις καθημερινές, όμως σε γιορτές όπως τα Χριστούγεννα και το Πάσχα δεν έχει αναστολές. Φέτος, είδαμε ότι προτίμησε να πάρει μισό αρνί και να το βάλει στον φούρνο, παρά ολόκληρο, στην προσπάθειά του να κάνει οικονομία».
Μίκρυνε και άλλο το καλάθι
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη ήταν ένα ανησυχητικό «καμπανάκι» καθώς τον Απρίλιο έχει μικρύνει τόσο το καλάθι αγορών που παρά στις αυξήσεις στις τιμές πιθανολογείται ότι δεν θα παρουσιαστεί αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε έναν μήνα που παραδοσιακά κινούνταν ανοδικά λόγω των αγορών του Πάσχα και του χρήματος που έπεφτε στην αγορά από το «δώρο» που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα. Σε ό,τι αφορά στους όγκους, η εκτίμηση του είναι ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν στα επίπεδα του 7% – 8%.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε, ότι ο όμιλος Metro είναι σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με πολλές ανταγωνιστικές αλυσίδες, καθώς έχουν αντιστραφεί οι συνθήκες σε σχέση με τη διετία της πανδημίας και πλέον ανεβαίνει η χονδρική και το Cash & Carry – λόγω πλήρους λειτουργίας της εστίασης και του τουρισμού – και πέφτουν οι πωλήσεις στη λιανική και στα σούπερ μάρκετ. Έχοντας πρωταγωνιστική θέση στην αγορά μέσω των Metro Cash & Carry, «ρεφάρει» σε έναν βαθμό την πτώση πωλήσεων στη λιανική. Αντίθετα, αλυσίδες που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά με σούπερ μάρκετ αντιμετωπίζουν σημαντικότερα προβλήματα.
Κοινό πρόβλημα για όλους είναι το ενεργειακό, καθώς τα σούπερ μάρκετ λόγω λειτουργίας ψυγείων, καταψυκτών και φωτισμού είναι από τους πλέον ενεργοβόρους επαγγελματικούς χώρους. O όμιλος Metro αν και είχε πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια σημαντικές επενδύσεις για την ενεργειακή του αναβάθμιση με αποτέλεσμα να υπάρχει μία μείωση κατανάλωσης ενέργειας της τάξης του 37% στην εξαετία, θα κληθεί να πληρώσει – με βάση τα σημερινά δεδομένα – λογαριασμούς ηλεκτρικού αυξημένους κατά 80% σε σχέση με πέρυσι, ποσό που μεταφράζεται σε αρκετά εκατομμύρια. Η παραπάνω αύξηση είναι μετά από τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης, αλλιώς, όπως παραδέχτηκε ο κ. Παντελιάδης, το ενεργειακό κόστος θα ήταν έως και τρεις φορές υψηλότερο.
Τα προβλήματα που έχουν προκύψει στην τροφοδοσία έχουν καθυστερήσει και την πρώτη φάση τοποθέτησης φωτοβολταϊκών πάνελ σε καταστήματα και αποθήκες του ομίλου. Συγκεκριμένα, από το επενδυτικό πρόγραμμα 250 εκατ. ευρώ που θα δρομολογήσει τα επόμενα χρόνια η Metro, τα 62,5 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για «πράσινες» αναβαθμίσεις. Ποσό 28 εκατ. ευρώ αφορούν στα φωτοβολταϊκά, τα οποία υπολογίζεται – αν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα – ότι στο τέλος του 2023 θα καλύπτουν το 20% των αναγκών του ομίλου σε ενέργεια.
Μίκρυνε και άλλο το καλάθι
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη ήταν ένα ανησυχητικό «καμπανάκι» καθώς τον Απρίλιο έχει μικρύνει τόσο το καλάθι αγορών που παρά στις αυξήσεις στις τιμές πιθανολογείται ότι δεν θα παρουσιαστεί αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε έναν μήνα που παραδοσιακά κινούνταν ανοδικά λόγω των αγορών του Πάσχα και του χρήματος που έπεφτε στην αγορά από το «δώρο» που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα. Σε ό,τι αφορά στους όγκους, η εκτίμηση του είναι ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν στα επίπεδα του 7% – 8%.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε, ότι ο όμιλος Metro είναι σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με πολλές ανταγωνιστικές αλυσίδες, καθώς έχουν αντιστραφεί οι συνθήκες σε σχέση με τη διετία της πανδημίας και πλέον ανεβαίνει η χονδρική και το Cash & Carry – λόγω πλήρους λειτουργίας της εστίασης και του τουρισμού – και πέφτουν οι πωλήσεις στη λιανική και στα σούπερ μάρκετ. Έχοντας πρωταγωνιστική θέση στην αγορά μέσω των Metro Cash & Carry, «ρεφάρει» σε έναν βαθμό την πτώση πωλήσεων στη λιανική. Αντίθετα, αλυσίδες που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά με σούπερ μάρκετ αντιμετωπίζουν σημαντικότερα προβλήματα.
Κοινό πρόβλημα για όλους είναι το ενεργειακό, καθώς τα σούπερ μάρκετ λόγω λειτουργίας ψυγείων, καταψυκτών και φωτισμού είναι από τους πλέον ενεργοβόρους επαγγελματικούς χώρους. O όμιλος Metro αν και είχε πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια σημαντικές επενδύσεις για την ενεργειακή του αναβάθμιση με αποτέλεσμα να υπάρχει μία μείωση κατανάλωσης ενέργειας της τάξης του 37% στην εξαετία, θα κληθεί να πληρώσει – με βάση τα σημερινά δεδομένα – λογαριασμούς ηλεκτρικού αυξημένους κατά 80% σε σχέση με πέρυσι, ποσό που μεταφράζεται σε αρκετά εκατομμύρια. Η παραπάνω αύξηση είναι μετά από τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης, αλλιώς, όπως παραδέχτηκε ο κ. Παντελιάδης, το ενεργειακό κόστος θα ήταν έως και τρεις φορές υψηλότερο.
Τα προβλήματα που έχουν προκύψει στην τροφοδοσία έχουν καθυστερήσει και την πρώτη φάση τοποθέτησης φωτοβολταϊκών πάνελ σε καταστήματα και αποθήκες του ομίλου. Συγκεκριμένα, από το επενδυτικό πρόγραμμα 250 εκατ. ευρώ που θα δρομολογήσει τα επόμενα χρόνια η Metro, τα 62,5 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για «πράσινες» αναβαθμίσεις. Ποσό 28 εκατ. ευρώ αφορούν στα φωτοβολταϊκά, τα οποία υπολογίζεται – αν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα – ότι στο τέλος του 2023 θα καλύπτουν το 20% των αναγκών του ομίλου σε ενέργεια.