Στην τελική ευθεία για τη νέα επιδότηση καυσίμων βρίσκεται η χώρα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το «σαφάρι» στις τιμές της βενζίνης.

Ο δημοσιονομικός χώρος που φαίνεται ότι χτίζεται, οφείλεται στη νέα υπέρβαση που κατέγραψαν τα φορολογικά έσοδα τον Μάιο, τις αυξημένες τουριστικές εισπράξεις, τις πληρωμές του ΕΝΦΙΑ, καθώς και τις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Όπως δήλωσε, άλλωστε, χθες Τετάρτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, η παρέμβαση στα καύσιμα είναι «αναγκαία», επισημαίνοντας ότι οι ανακοινώσεις θα γίνουν μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται η παράταση του μέτρου της επιδότησης καυσίμων, με διεύρυνση του ποσού και του κύκλου των δικαιούχων του fuel pass, αλλά και συνέχιση της επιδότησης στην αντλία στο πετρέλαιο κίνησης και τον Ιούλιο, μέτρο που έχει ήδη παραταθεί μια φορά τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τα ΝΕΑ, η επιδότηση καυσίμων σχεδιάζεται να παραταθεί για τουλάχιστον ακόμα ένα δίμηνο ενώ θα ανοίξει ακόμα περισσότερο η βεντάλια των δικαιούχων.

Σχεδιάζεται, δηλαδή, αύξηση της επιδότησης των 30-50 ευρώ με έμφαση στα νησιά και του εισοδηματικού κριτηρίου από τα 30.000 ευρώ στην περιοχή των 45.000 ευρώ.

Στο τραπέζι εξακολουθεί να βρίσκεται και το ενδεχόμενο παρέμβασης με επιδότηση καυσίμων απευθείας στην αντλία, αλλά αυτό το σενάριο φαίνεται ότι έχει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος.

Όσον αφορά στην επιδότηση καυσίμων για το πετρέλαιο κίνησης, αυτή αναμένεται να διατηρηθεί και μετά τον Ιούνιο, ενώ σχεδιάζεται και αύξησή της στην αντλία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι προς το παρόν αποκλείεται από την κυβέρνηση η παρέμβαση στους φόρους των καυσίμων, καθώς το δημοσιονομικό κόστος είναι πολύ μεγάλο και όπως είπε ο Γιάννης Οικονόμου σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει είτε να μπουν νέοι φόροι, είτε να δανειστεί η κυβέρνηση με πολύ υψηλά επιτόκια.