Όσο προχωρά η τουριστική περίοδος, τόσο επιβεβαιώνεται η πεποίθηση ότι η φετινή σεζόν θα αποτελέσει χρονιά-ρεκόρ για τα δεδομένα της χώρας, ξεπερνώντας ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες, με τα στοιχεία να δείχνουν πως είναι πλέον ορατό το ενδεχόμενο οι φετινές επιδόσεις να ξεπεράσουν κι αυτές του «χρυσού» 2019. Το φετινό success story του ελληνικού τουρισμού έρχεται ύστερα από μια μακρά περίοδο αβεβαιότητας για τις επιχειρήσεις του κλάδου, απότοκο της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, και σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλεται στις στοχευμένες κινήσεις και πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού, καθιστώντας τη χώρα σε pole position στον διεθνή τουριστικό χάρτη.

Ο υπουργός Βασίλης Κικίλιας έχει κάθε λόγο να χαμογελά, αφού αξιοποίησε τις ενθαρρυντικές ενδείξεις για την πορεία του φετινού καλοκαιριού και την αυξημένη ζήτηση για τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, κηρύσσοντας την έναρξη της τουριστικής περιόδου ήδη από την 1η Μαρτίου του 2022 -νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια- και με το βλέμμα στο μεγάλο στοίχημα επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν. Οσο για τις εκτιμήσεις όσον αφορά τα έσοδα, οι πιο συντηρητικές αναφέρουν ότι θα προσεγγίσουν τα 18 δισ. ευρώ, ενώ οι πιο αισιόδοξες κάνουν λόγο για κατάρριψη του ρεκόρ του 2019 (18,2 δισ. ευρώ).

Μάλιστα, η εξαιρετική επίδοση που διαγράφει το φετινό καλοκαίρι δημιουργεί πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για επιπλέον μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων απέναντι στην ενεργειακή κρίση από το φθινόπωρο, με την κυβέρνηση να έχει προαναγγείλει την κατάθεση συμπληρωματικού Προϋπολογισμού. Σχετικά με το πώς μεταφράζεται το «ράλι» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε νούμερα, αρκεί να επισημάνουμε ότι κάθε εβδομάδα που διανύουμε η Ελλάδα θα υποδέχεται περί τους ένα εκατομμύριο επισκέπτες, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλέστηκε ο Βασίλης Κικίλιας. Ενδεικτικά, τον Ιούλιο στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου καταγράφηκε αλματώδης αύξηση στις αφίξεις -+20% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του ’19-, με 17.500 διεθνείς πτήσεις και περισσότερους από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες. Την ίδια ώρα, ανοδική πορεία στο σκέλος των αφίξεων καταγράφουν η Κρήτη και οι δημοφιλείς ηπειρωτικοί προορισμοί.

Οσο για τις αγορές, όπου το ελληνικό προϊόν βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, έχουμε δυναμική επάνοδο του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Σκανδιναβίας, ενώ αυξήθηκαν κατά 50% οι αφίξεις από τις ΗΠΑ. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση που κατεγράφη από την Αυστρία και το Ισραήλ, ενώ η χώρα βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις της Γαλλίας, αλλά και των βαλκανικών χωρών. Παράλληλα, με αργό ρυθμό δείχνει πως ανακάμπτει ο οδικός τουρισμός, ενώ το πρόγραμμα «Τουρισμός για Ολους» και τα ειδικά προγράμματα για τη Βόρεια Εύβοια και τη Σάμο αποτελούν στρατηγικές πρωτοβουλίες για τη στήριξη του εσωτερικού τουρισμού και της τοπικής επιχειρηματικότητας.

*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο ‘’Secret’’ της εφημερίδας «Παραπολιτικά» στις 12/8.