Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας το powergame.gr μετέδιδε πως ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας θα είχε συνάντηση με τον CEO της Ryanair Έντι Γουίλσον και άλλα στελέχη της εταιρείας, έπειτα από αίτημα του ιρλανδικού αερομεταφορέα προς το υπουργείο Τουρισμού.

Τα ερωτηματικά για το αν τελικά, η Ryanair θα προτιμήσει ή όχι να χάσει έναν σίγουρο νικητή της επόμενης τουριστικής σεζόν, όπως ίσως συμβεί για την Ελλάδα, άρχισαν να πληθαίνουν.


Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr, στο ραντεβού της Δευτέρας, οι δύο πλευρές δεν κατέληξαν σε νέα συμφωνία, γεγονός που απομακρύνει τα σενάρια για αναθεώρηση της πρόσφατης απόφασης της Ryanair να κλείσει τη βάση της στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Ο Γουίλσον φαίνεται να συνεχίζει να κατηγορεί την ελληνική πλευρά για καθαρή εκμετάλλευση των Γερμανών ιδιοκτητών των ελληνικών αερολιμένων, μένοντας κάθετος στο αρχικό του αίτημα για ελκυστικότερες χρεώσεις και κίνητρα για τη χειμερινή περίοδο στη χώρα μας.


Από την άλλη, ο Βασίλης Κικίλιας έδωσε κίνητρα -και μάλιστα πολύ σοβαρά- χωρίς όμως να κάνει πίσω. Επανέλαβε όσα είχε ανακοινώσει στη ΔΕΘ, κίνηση που φανερώνει πως το κενό της Ryanair μπορεί, άνετα, να καλυφθεί από άλλες εταιρείες, που θα ποντάρουν στην Ελλάδα ως sure seller της επόμενη σεζόν.

Θυμίζουμε πως ήδη Jet2, Jet2Holidays, Wizz Air, Eurowing έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους στο «Ελ. Βενιζέλος» το Φθινόπωρο και τον Χειμώνα, ενώ στο ταξίδι που έκανε ο Έλληνας υπουργός στην Στοκχόλμη μαζί με τον ΓΓ του ΕΟΤ, Δημήτρη Φραγκάκη ανέφερε ότι η Eurowings παρουσίασε αύξηση 30% των πτήσεων από όλες τις αγορές της Βόρειας Ευρώπης προς την Ελλάδα, σε σχέση με το 2019.


Με άλλα λόγια, συμπεραίνει κανείς πως είναι στο χέρι της Ryanair εάν θα επανεξετάσει την τελευταία της απόφαση ή όχι.

Βαρόμετρο το φθινόπωρο για το τελικό κλείσιμο
Στην τρέχουσα εικόνα της τουριστικής δραστηριότητας, με πληρότητες στο 90% κλείνει ο Σεπτέμβρης στην ελληνική φιλοξενία που ετοιμάζεται να υποδεχθεί έναν εξίσου ενθαρρυντικό Οκτώβρη με καλές, μέχρι στιγμής, πληρότητες στους δημοφιλείς προορισμούς της χώρας (Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο, Κέρκυρα, Κρήτη, Χαλκιδική).

Ωστόσο, άγνωστο παραμένει το πόσο κοντά θα κλείσει το τελικό ταμείο στα 20 δισ. ευρώ, αριθμό που έχει προβλέψει τόσο ο υπουργός Βασίλης Κικίλιας, όσο και η ΓΓ Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Ολυμπία Αναστασοπούλου, αλλά και ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας.

Αν και τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τον Ιούνιο κατέγραφαν αύξηση κατά 2,3% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, όσο και στη μέση δαπάνη ανά ταξίδι, η οποία κινήθηκε με άνοδο 15,9% συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2019, τα στοιχεία του Αυγούστου αλλάζουν ελαφρώς την υπεραισιόδοξη εικόνα για το τελικό ταμείο.

Παρά το γεγονός ότι τον Ιούλιο οι απευθείας διεθνείς αφίξεις ήταν πάνω από ένα εκατομμύριο, ξεπερνώντας κατά 20% τον Ιούλιο του 2019 που ήταν χρονιά-ρεκόρ σε περιφερειακό επίπεδο, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση μειώθηκε κατά 7%. Επιπλέον, σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2019, η αντίστοιχη φετινή περίοδος έδειξε ότι οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν μείωση κατά 2,9%.

Την ίδια ώρα, με αρνητικό πρόσημο έκλεισε ο Αύγουστος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία που κοινοποίησε η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), η μέση πληρότητα ήταν στο 82,1%, σημειώνοντας μείωση 2,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Θα πρέπει να πούμε πως το αποτέλεσμα δεν αποτελεί και τόσο δυσάρεστη έκπληξη αφού παραδοσιακά, ο Αύγουστος είναι ένας μήνας που παρουσιάζει χαμηλότερες επιδόσεις στα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Πιο θετικός αναμένεται να κλείσει ο Σεπτέμβρης που αποτελεί την αφετηρία του φθινοπωρινού και χειμερινού city break, όμως η ΕΞΑΑΑ προειδοποιεί για ένα θολό χειμώνα μιας και οι επιχειρηματίες του κλάδου βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι με τις μεγάλες αυξήσεις στα λειτουργικά έξοδα.