Ένα μικρό δείκτη τιμών καταναλωτή, τον τιμάριθμο, θα έχει από εδώ και πέρα κάθε σούπερ μάρκετ, μετά τη συμφωνία στην οποία κατέληξαν χθες το υπουργείο Ανάπτυξης και οι εκπρόσωποι του κλάδου.

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε το βράδυ της Τετάρτης ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης, μέσα από μία ειδική εφαρμογή, θα γνωστοποιούνται οι τιμές για τα πενήντα βασικά προϊόντα που θα υπάρχουν στα σούπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, μετά τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, επήλθε συμφωνία, κι έτσι κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα παρουσιάσει μέσα στον Οκτώβριο το καλάθι της νοικοκυράς, μέσα στο οποίο θα περιλαμβάνονται 50 προϊόντα από 20 βασικές κατηγορίες και τα οποία θα είναι διαφορετικά από κάθε αλυσίδα.

Αυτή η πρωτοβουλία έχει ως βασικό στόχο να συγκρατηθούν οι τιμές στο μέτρο του δυνατού.

Αυτό που δεν διευκρινίστηκε, ωστόσο, από τους εκπροσώπους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι ποια θα είναι η χρονική διάρκεια αυτής της πρωτοβουλίας.

Πάντως, ο κ. Παπαθανάσης, μιλώντας στην ΕΡΤ και απαντώντας σε ερώτηση για το αν η συμφωνία με τα σούπερ μάρκετ είναι δεσμευτική ή είναι «συμφωνία κυρίων», σημείωσε ότι «δεν έχουμε σταματήσει να συζητάμε με τα σούπερ μάρκετ. Το κάναμε και κατά την περίοδο της πανδημίας. Έχουμε βάλει ένα πλαφόν στο ποσοστό κέρδους. Κάτι το οποίο το ελέγχουμε γι’ αυτό και επιβάλλουμε πρόστιμα. Δηλαδή δεν θέλουμε να υπάρξει υψηλότερο ποσοστό κέρδους από αυτό που υπήρχε την 1/1/2021, τότε που λειτουργούσε ομαλά η αγορά. Τώρα τι κάνουμε; Ερχόμαστε και ζητάμε από τα σούπερ μάρκετ να δημιουργήσουν ένα καλάθι της νοικοκυράς με 50 προϊόντα. Τα απαραίτητα προϊόντα».

Ακόμα, πρόσθεσε ότι η ανάρτηση των τιμών για τα 50 βασικά προϊόντα θα γίνεται μέσω εφαρμογής.

«Αυτό το καλάθι θα υπάρχει αναρτημένο έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να δει τι αγοράζει και πόσο μπορεί να το αγοράσει. Και θεωρούμε ότι τα σούπερ μάρκετ και η συμφωνία που έχουμε, πέραν της νομοθέτησης που θα κάνουμε, θα παρουσιάζουν προϊόντα τα οποία θα παλεύουν στην κυριολεξία τον πληθωρισμό», συμπλήρωσε.

«Το τελευταίο εξάμηνο έχουμε πάνω από 3.000 ελέγχους, έχουμε επιβάλει πρόστιμα και συνεχίζουμε σε όλη την επικράτεια. Επομένως, τα συγκεκριμένα όμως προϊόντα θα είναι προϊόντα τα οποία θα τα παρακολουθούμε, θα είναι πολύ χαμηλά, έτσι ώστε να μην έχουμε τις αυξήσεις που δημιουργούν αυτές τις πληθωριστικές τάσεις και ταυτόχρονα θα μπορούν να εξυπηρετούν τους καταναλωτές, καθότι θα μπορούν να τα βλέπουν, θα μπορούν να συγκρίνουν», είπε ακόμη.