Το 2023 θα είναι επίσης καλή χρονιά για την HelleniQ Energy προέβλεψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ανδρέας Σιάμισιης. Σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους ο κ. Σιάμισιης τόνισε πως στο τέταρτο τρίμηνο υπάρχει μικρή κάμψη έναντι του προηγούμενου τριμήνου. Όμως, εκτίμησε πως τόσο τα διυλιστήρια, όσο και η εμπορία υγρών καυσίμων θα κινηθεί αρκετά ψηλότερα σε σχέση με τα χρόνια της πανδημίας, αν και θα βρεθούν χαμηλότερα από τη φετινή χρονιά.

Για τη βενζίνη ο κ. Σιάμισιης προέβλεψε πτώση της ζήτησης αλλά ανοδικά εξακολουθεί να κινείται το πετρέλαιο θέρμανσης με αύξηση 30% – 40% λόγω εκπτώσεων. Η Ελλάδα, όπως τόνισε, είναι από τις φθηνότερες αγορές στην ΕΕ, και αυτό οδηγεί τους καταναλωτές στο να στοκάρουν πετρέλαιο. Διπλάσια κερδοφορία, κοντά στα 100 εκατ. ευρώ, θα έχουν οι θυγατρικές του ομίλου στο εξωτερικό.


Από τις δηλώσεις του επικεφαλής της HelleniQ Energy προκύπτει πως οι διοικήσεις των ελληνικών διυλιστηρίων κατεβάζουν τους τόνους για την έκτακτη εισφορά επί των «υπερκερδών» που προβλέπει κανονισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ανακοίνωσε πως θα εισπράξει η κυβέρνηση. Η HelleniQ Energy και η Motor Oil θα κληθούν να καταβάλουν περίπου 330 εκατ. ευρώ ως έκτακτη εισφορά η κάθε μία με το φορολογικό κλείσιμο του 2022.

Ο κ. Σιάμισιης είπε χθες πως τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια έχουν ενστάσεις για τις αποφάσεις που έλαβε προ μηνών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση με την έκτακτη εισφορά, ειδικά όταν δεν λαμβάνονται υπόψη οι διαφορετικές συνθήκες σε κάθε χώρα. Ταυτόχρονα, όμως, κατανοούν και την βούληση της πολιτείας να στηρίξει τα νοικοκυριά που πλήττονται από την ενεργειακή κρίση. Ο ίδιος υπενθύμισε πως προ διετίας ο όμιλος είχε εμφανίσει, λόγω της πανδημίας και της υποχώρησης της διεθνούς τιμής του πετρελαίου, ζημιές κοντά στο μισό δισ. ευρώ. Ο επικεφαλής της HellenIQ Energy είπε πως ο όμιλος το τελευταίο διάστημα έχει προχωρήσει σε πρωτοβουλίες ενίσχυσης της κοινωνίας όπως το δωρεάν πετρέλαιο σε ευάλωτες και πολύτεκνες οικογένειες, οι εκπτώσεις στα καύσιμα, οι ειδικές τιμές σε ακτοπλοϊκές εταιρείες και νησιωτικές περιοχές. Συνολικά εκτιμάται πως για τέτοιες πρωτοβουλίες θα διατεθούν περί τα 30 – 50 εκατ. ευρώ.

Σε ερώτηση για τον υπολογισμό των εκτάκτων κερδών, ο επικεφαλής της HellenIQ Energy τόνισε πως θα οι αντιδράσεις των ελληνικών διυλιστηρίων, στην αρχή, επειδή στην Ευρώπη ο φόρος επιβάλλεται σε ομίλους που τα διυλιστήρια αποτελούν τμήμα των δραστηριοτήτων τους, κάτι που σημαίνει ότι το κέρδος δεν είναι ξεκάθαρο από που προέρχεται. Επιπλέον, τόσο η HellenIQ Energy, όσο και η Μotor Oil έχουν μεγάλο ποσοστό εξαγωγών (άνω του 50% η πρώτη, ακόμα υψηλότερα η δεύτερη), ενώ έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια πολύ μεγάλες επενδύσεις εκσυγχρονισμού των διυλιστηρίων όταν στην Ευρώπη υπήρξε αποεπένδυση στον κλάδο.