Σούπερ Μάρκετ: Ποδαρικό στο ‘23 με μία επιπλέον πρωτιά για τον Σκλαβενίτη
Έχουν περάσει κάτι παραπάνω από πέντε χρόνια που η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ξέφυγε από τα στενά όρια της Αττικής και έγινε πανελλαδική μέσω της απόκτησης του δικτύου της Μαρινόπουλος. Μέσα σε αυτά τα πέντε χρόνια η Σκλαβενίτης κατάφερε με σταθερά βήματα να κατακτήσει πολλές κορυφές, να γίνει ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας πίσω από το Ελληνικό Δημόσιο, να γίνει η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ τόσο από άποψη καταστημάτων όσο και από άποψη τζίρου κ.α.
Αν υπήρχε ένα στοιχείο στο οποίο βρίσκονταν ένα βήμα πίσω από την ΑΒ Βασιλόπουλος αυτό ήταν σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας. Η συγκεκριμένη «υστέρηση» είναι φυσιολογική για δύο λόγους: η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε αναπτύξει το δίκτυο της εκτός Αθηνών αρκετά χρόνια πριν από την Σκλαβενίτης, ενώ παράλληλα έχει και έντονη διαφημιστική παρουσία σχεδόν σε όλα τα μέσα. Σύμφωνα με την τελευταία αντιπροσωπευτική πανελλαδική έρευνα (Δεκέμβριος 2022), που πραγματοποίησε online η Braincandy – Wisdrop σε δείγμα 600 ατόμων, η Σκλαβενίτης (96,4%) πέρασε για πρώτη φορά σε αναγνωρισιμότητα την ΑΒ Βασιλόπουλος (96,1%). Αξίζει να σημειωθεί ότι πολύ υψηλά (93,9%) είναι και τα ποσοστά της Lidl που συμπληρώνει την τριάδα των μεγάλων παικτών.
Όπως φαίνεται και από τον σχετικό πίνακα η έρευνα ανέδειξε ότι η Σκλαβενίτης – αν με μικρότερη διαφορά σε σχέση με πέρυσι – παραμένει μακράν η πρώτη αλυσίδα που έρχεται στο μυαλό των συμμετεχόντων όταν καλούνται να κατονομάσουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Για τις μικρότερες αλυσίδες αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των ποσοστών της Κρητικός και της Market In καθώς η μείωση σε Μασούτη, Γαλαξία και Bazaar.
Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες
Μέσα από τη μέτρηση της εικόνας των ελληνικών σούπερ μάρκετ, η οποία διενεργήθηκε για 9η συνεχή χρονιά φέτος από την Braincandy, αποκαλύπτονται και τα νέα προφίλ αγοραστών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το κοινό που ψωνίζει με βάση τα φυλλάδια, συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήματα προκειμένου να πετύχει τις καλύτερες τιμές, οι λεγόμενοι Price Hunters, ανέρχεται πλέον στο 28%. Αν λάβουμε υπόψη μας και ένα 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters), ένα αρκετά διαφοροποιημένο κοινό μιας και δεν αποζητά απαραίτητα την χαμηλότερη τιμή αλλά το «Value for Money» και «στοκάρει» όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εμπιστεύεται, καταλήγουμε σ’ ένα ποσοστό που αγγίζει το 55%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 χρόνια πριν, στην αντίστοιχη έρευνα του 2019, το ποσοστό όσων ενδιαφέρονταν για τιμές και προσφορές έφτανε συνολικά μόλις στο 26%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εμπειρία (Experientials) να έχουν συρρικνωθεί στο 16%, 15% και 14% αντίστοιχα. Να επισημάνουμε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουμανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται μόλις στο 20% και 8% αντίστοιχα. Όπως αναφέρουν στελέχη της Braincandy η δραματική αυτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταμένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιμών, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έμφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες πίσω από τη στρατηγική της φθηνότερης τιμής.
– Αναλυτικά αποτελέσματα για όλα τα κοινά (ποιο σούπερ μάρκετ προτιμούν, ποιες προϊοντικές κατηγορίες είναι σημαντικές για την επιλογή του, κά.) είναι ήδη διαθέσιμα μέσω του Wisdrop.
To Wisdrop, το οποίο το powergame.gr ευχαριστεί για την παραχώρηση των στοιχείων, είναι μια πρωτοποριακή συνδρομητική υπηρεσία της Braincandy που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την έρευνα αγοράς. Μέσω του Wisdrop, ακόμα και ο μικρότερος οργανισμός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πλούσια και updated γνώση της αγοράς ανά πάσα στιγμή. Με νέες έρευνες κάθε εβδομάδα, live webinars και συμβουλευτικές συναντήσεις, το wisdrop αποτελεί ήδη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για πολλές εταιρείες σε Ελλάδα και Πολωνία, ενώ από τον Οκτώβριο η υπηρεσία είναι διαθέσιμη και στην Ρουμανία. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το www.wisdrop.com.
Αν υπήρχε ένα στοιχείο στο οποίο βρίσκονταν ένα βήμα πίσω από την ΑΒ Βασιλόπουλος αυτό ήταν σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας. Η συγκεκριμένη «υστέρηση» είναι φυσιολογική για δύο λόγους: η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε αναπτύξει το δίκτυο της εκτός Αθηνών αρκετά χρόνια πριν από την Σκλαβενίτης, ενώ παράλληλα έχει και έντονη διαφημιστική παρουσία σχεδόν σε όλα τα μέσα. Σύμφωνα με την τελευταία αντιπροσωπευτική πανελλαδική έρευνα (Δεκέμβριος 2022), που πραγματοποίησε online η Braincandy – Wisdrop σε δείγμα 600 ατόμων, η Σκλαβενίτης (96,4%) πέρασε για πρώτη φορά σε αναγνωρισιμότητα την ΑΒ Βασιλόπουλος (96,1%). Αξίζει να σημειωθεί ότι πολύ υψηλά (93,9%) είναι και τα ποσοστά της Lidl που συμπληρώνει την τριάδα των μεγάλων παικτών.
Όπως φαίνεται και από τον σχετικό πίνακα η έρευνα ανέδειξε ότι η Σκλαβενίτης – αν με μικρότερη διαφορά σε σχέση με πέρυσι – παραμένει μακράν η πρώτη αλυσίδα που έρχεται στο μυαλό των συμμετεχόντων όταν καλούνται να κατονομάσουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Για τις μικρότερες αλυσίδες αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των ποσοστών της Κρητικός και της Market In καθώς η μείωση σε Μασούτη, Γαλαξία και Bazaar.
Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες
Μέσα από τη μέτρηση της εικόνας των ελληνικών σούπερ μάρκετ, η οποία διενεργήθηκε για 9η συνεχή χρονιά φέτος από την Braincandy, αποκαλύπτονται και τα νέα προφίλ αγοραστών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το κοινό που ψωνίζει με βάση τα φυλλάδια, συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήματα προκειμένου να πετύχει τις καλύτερες τιμές, οι λεγόμενοι Price Hunters, ανέρχεται πλέον στο 28%. Αν λάβουμε υπόψη μας και ένα 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters), ένα αρκετά διαφοροποιημένο κοινό μιας και δεν αποζητά απαραίτητα την χαμηλότερη τιμή αλλά το «Value for Money» και «στοκάρει» όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εμπιστεύεται, καταλήγουμε σ’ ένα ποσοστό που αγγίζει το 55%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 χρόνια πριν, στην αντίστοιχη έρευνα του 2019, το ποσοστό όσων ενδιαφέρονταν για τιμές και προσφορές έφτανε συνολικά μόλις στο 26%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εμπειρία (Experientials) να έχουν συρρικνωθεί στο 16%, 15% και 14% αντίστοιχα. Να επισημάνουμε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουμανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται μόλις στο 20% και 8% αντίστοιχα. Όπως αναφέρουν στελέχη της Braincandy η δραματική αυτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταμένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιμών, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έμφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες πίσω από τη στρατηγική της φθηνότερης τιμής.
– Αναλυτικά αποτελέσματα για όλα τα κοινά (ποιο σούπερ μάρκετ προτιμούν, ποιες προϊοντικές κατηγορίες είναι σημαντικές για την επιλογή του, κά.) είναι ήδη διαθέσιμα μέσω του Wisdrop.
To Wisdrop, το οποίο το powergame.gr ευχαριστεί για την παραχώρηση των στοιχείων, είναι μια πρωτοποριακή συνδρομητική υπηρεσία της Braincandy που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την έρευνα αγοράς. Μέσω του Wisdrop, ακόμα και ο μικρότερος οργανισμός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πλούσια και updated γνώση της αγοράς ανά πάσα στιγμή. Με νέες έρευνες κάθε εβδομάδα, live webinars και συμβουλευτικές συναντήσεις, το wisdrop αποτελεί ήδη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για πολλές εταιρείες σε Ελλάδα και Πολωνία, ενώ από τον Οκτώβριο η υπηρεσία είναι διαθέσιμη και στην Ρουμανία. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το www.wisdrop.com.