Μαρία Αγγελικούση: Μια γυναίκα στην κορυφή του ελληνικού εφοπλισμού - Στα 5,3 δισ. δολάρια το σύνολο της περιουσίας της
Η Μαρία Αγγελικούση, η οποία είναι και μια από τις νεότερες δισεκατομμυριούχους στον κόσμο, ανέλαβε επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Angelicoussis Shipping Group
Μια Ελληνίδα δισεκατομμυριούχος, η 40χρονη Μαρία Αγγελικούση, είναι η πλουσιότερη ανάμεσα στους εφοπλιστές της χώρας μας. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η περιουσία της ανέρχεται στα 5,3 δισ. δολάρια, όπερ σημαίνει ότι οι δύο πλουσιότεροι άνθρωποι σήμερα στην Ελλάδα είναι γυναίκες, με πρώτη την 70χρονη Βίκυ Σάφρα, κληρονόμο της ομώνυμης τραπεζικής δυναστείας, η οποία έχει ελληνικό διαβατήριο.
Η Μαρία Αγγελικούση, η οποία είναι και μια από τις νεότερες δισεκατομμυριούχους στον κόσμο, ανέλαβε επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Angelicoussis Shipping Group μετά τον πατέρα της, Γιάννη, ο οποίος πέθανε το 2021 σε ηλικία 72 ετών. Συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών, ο στόλος του ομίλου της περιλαμβάνει σήμερα 134 πλοία αξίας περίπου 14 δισ. δολαρίων.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η αύξηση των ναύλων που προκάλεσε η πανδημία εκτόξευσε τις αποτιμήσεις των πλοίων τα τελευταία δύο χρόνια. Κάτι που συνέδραμε στην αύξηση της καθαρής περιουσίας της Μαρίας Αγγελικούση, η οποία συγκαταλέγεται σε ένα μικρό αλλά αυξανόμενο κύκλο ισχυρών γυναικών στη ναυτιλία, μια βιομηχανία που κυριαρχήθηκε επί δεκαετίες στην Ελλάδα από άνδρες-μεγιστάνες, όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος.
Οι γυναίκες, αντίθετα, αποτελούν μόλις το ένα τρίτο του προσωπικού στις ναυτιλιακές εταιρείες, και το 2% των πληρωμάτων στα πλοία. Γυναίκες διευθύνουν όμως πλέον τους δύο μεγαλύτερους εφοπλιστικούς ομίλους της Ελλάδας: η κυρία Αγγελικούση, μητέρα ενός παιδιού, την ομώνυμη εταιρεία της, και η 58χρονη Αγγελική Φράγκου ως CEO της Navios Maritime Holdings. Επίσης, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών εξέλεξε πέρυσι μια γυναίκα επικεφαλής για πρώτη φορά στη μακραίωνη ιστορία της, τη Μελίνα Τραυλού, πρόεδρο της Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises.
Με σπουδές στο Κέμπριτζ, η Μαρία Αγγελικούση εργαζόταν ως γιατρός για το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας το 2008, όταν ο πατέρας της την έφερε πίσω στην Ελλάδα, για να μαθητεύσει δίπλα του. Όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, η Μαρία Αγγελικούση, που διέθετε πλοία στην περιοχή, κατέστησε σαφές ότι η εταιρεία της δεν θα χειριζόταν κανένα ρωσικό φορτίο, επικαλούμενη «τεράστιο ηθικό θέμα» στη λήψη της απόφασής της.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή»
Η Μαρία Αγγελικούση, η οποία είναι και μια από τις νεότερες δισεκατομμυριούχους στον κόσμο, ανέλαβε επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Angelicoussis Shipping Group μετά τον πατέρα της, Γιάννη, ο οποίος πέθανε το 2021 σε ηλικία 72 ετών. Συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών, ο στόλος του ομίλου της περιλαμβάνει σήμερα 134 πλοία αξίας περίπου 14 δισ. δολαρίων.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η αύξηση των ναύλων που προκάλεσε η πανδημία εκτόξευσε τις αποτιμήσεις των πλοίων τα τελευταία δύο χρόνια. Κάτι που συνέδραμε στην αύξηση της καθαρής περιουσίας της Μαρίας Αγγελικούση, η οποία συγκαταλέγεται σε ένα μικρό αλλά αυξανόμενο κύκλο ισχυρών γυναικών στη ναυτιλία, μια βιομηχανία που κυριαρχήθηκε επί δεκαετίες στην Ελλάδα από άνδρες-μεγιστάνες, όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος.
Οι γυναίκες, αντίθετα, αποτελούν μόλις το ένα τρίτο του προσωπικού στις ναυτιλιακές εταιρείες, και το 2% των πληρωμάτων στα πλοία. Γυναίκες διευθύνουν όμως πλέον τους δύο μεγαλύτερους εφοπλιστικούς ομίλους της Ελλάδας: η κυρία Αγγελικούση, μητέρα ενός παιδιού, την ομώνυμη εταιρεία της, και η 58χρονη Αγγελική Φράγκου ως CEO της Navios Maritime Holdings. Επίσης, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών εξέλεξε πέρυσι μια γυναίκα επικεφαλής για πρώτη φορά στη μακραίωνη ιστορία της, τη Μελίνα Τραυλού, πρόεδρο της Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises.
Με σπουδές στο Κέμπριτζ, η Μαρία Αγγελικούση εργαζόταν ως γιατρός για το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας το 2008, όταν ο πατέρας της την έφερε πίσω στην Ελλάδα, για να μαθητεύσει δίπλα του. Όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, η Μαρία Αγγελικούση, που διέθετε πλοία στην περιοχή, κατέστησε σαφές ότι η εταιρεία της δεν θα χειριζόταν κανένα ρωσικό φορτίο, επικαλούμενη «τεράστιο ηθικό θέμα» στη λήψη της απόφασής της.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή»