Όταν το 2000 ο Πάνος Παλαιολόγος αποφάσισε να ιδρύσει μια εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων στη Σαντορίνη, οι Έλληνες ξενοδόχοι τον αντιμετώπισαν μάλλον διστακτικά. Πώς είναι δυνατόν να αναλαμβάνει κάποιος να «τρέξει» μια ξενοδοχειακή επιχείρηση που δεν του ανήκει;

Ο Πάνος Παλαιολόγος όμως, έχοντας πίσω του μεγάλη εμπειρία ως διευθυντής σε πολυτελείς μονάδες αλλά και σε πρότζεκτ ανακαίνισης και ανάπτυξης ξενοδοχείων, είδε την τάση που έρχεται από το εξωτερικό και η οποία ήθελε τον διαχωρισμό του real estate (δηλαδή της ιδιοκτησίας του ακινήτου) από την επαγγελματική διαχείριση της λειτουργίας της ξενοδοχειακής επιχείρησης. Έθεσε υψηλούς στόχους και καθώς φαίνεται τους πέτυχε, παρά τις κρίσεις που αντιμετώπισε ο ελληνικός τουρισμός. Και πλέον ο Όμιλος έχει επεκταθεί και στη μακροχρόνια μίσθωση ξενοδοχείων.

Ο Όμιλος HotelBrain έχει στο χαρτοφυλάκιό του, μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης, 95 ξενοδοχεία με 7.300 δωμάτια σε 39 προορισμούς στην Ελλάδα. Τα νούμερα αυτά αντιπροσωπεύουν το 1% του συνολικού αριθμού των ξενοδοχείων της χώρας. Το σημερινό μισθωμένο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο της HotelBrain διαμορφώνει κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. ευρώ, ο οποίος αντιστοιχεί σε περίπου μισό δισ. ευρώ συνολική κατανάλωση στην περίοδο των διακοπών των πελατών τους.

Και η διαδρομή δεν σταματά εδώ. Επόμενος στόχος, ο Όμιλος να ξεπεράσει τα 20.000 δωμάτια και το 1,5 εκατ. μοναδικούς φιλοξενούμενους μέσα στην επόμενη πενταετία.


Πώς θα γίνει αυτό; Μιλώντας στην εκδήλωση Sym.posh!um 2 που διοργάνωσε η HotelBrain τη Δευτέρα 13 Μαρτίου, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, ο ιδρυτής της εξήγησε ότι «με τρόπο βατό και σε μεγάλο βαθμό τυποποιημένο, θα προσθέτουμε κάθε χρόνο μεγάλο αριθμό νέων ξενοδοχείων στο χαρτοφυλάκιο των μισθώσεων μας, κάτι το οποίο αποκαλούμε «”Plug & Play” μοντέλο ανάπτυξης».

Περισσότερες υπηρεσίες για περισσότερα έσοδα
Η νέα στρατηγική του ομίλου επικεντρώνεται στην παροχή ενός ολοκληρωμένου τουριστικού προϊόντος προς τον τελικό πελάτη, είτε αυτός είναι μεμονωμένος ιδιώτης, είτε είναι τουριστικός πράκτορας ή tour operator. Βασικές επιδιώξεις είναι:


πρώτον να αυξηθεί η προστιθέμενη αξία του ομίλου στη συνολική συστημική κατανάλωση (total spending) που κάνουν οι φιλοξενούμενοι των ξενοδοχείων του, και
δεύτερον η παροχή ολοκληρωμένων και αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς τον τελικό πελάτη, με στόχο τη βελτίωση της αξίας του προϊόντος.
Με απλά λόγια, αν σήμερα ο μέσος πελάτης που περνά τις διακοπές του σε κάποιο από τα ξενοδοχεία του Ομίλου HotelBrain, δαπανά 100 ευρώ, o όμιλος εισπράττει το 20%, ήτοι 20 ευρώ. Στόχος είναι να αυξηθεί το εν λόγω ποσοστό, όχι αυξάνοντας τις τιμές των δωματίων, αλλά παρέχοντας άμεσα ή έμμεσα μεγαλύτερο εύρος υπηρεσιών, διεκδικώντας μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.

Επίσης, σήμερα ο ίδιος μέσος πελάτης της HotelBrain, για τις διακοπές του λαμβάνει υπηρεσίες από πολλούς κατακερματισμένους παρόχους με διαφορετικά επίπεδα επαγγελματισμού, μικρό connectivity μεταξύ τους και μεγάλες προμήθειες και έξοδα. Στόχος εδώ είναι η προσφορά ενιαίου και ολοκληρωμένου προϊόντος, σε υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης και ανταγωνιστικότερο κόστος. Και αυτό θα γίνει μέσα από στρατηγικές συνεργασίες υψηλών συνεργειών και οικονομιών κλίμακας διαμορφώνοντας ένα ευρύτερο οικοσύστημα το οποίο θα παρέχει «one stop solution» στον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας.


Η συνταγή της επιτυχίας
Ο Πάνος Παλαιολόγος περιέγραψε τη φιλοσοφία του Ομίλου και τον τρόπο λειτουργίας του:

«Η ξενοδοχειακή μας φιλοσοφία βασίζεται στην κεντρική υποστήριξη και διαχείριση και στην αποκεντρωμένη λειτουργία. Διατηρούμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουμε μια πολύ υγιή χρηματοοικονομική δομή, με σχεδόν μηδενικό καθαρό τραπεζικό δανεισμό και υψηλή ρευστότητα. Έχουμε μια πανίσχυρη διοικητική ομάδα στα γραφεία μας στη Βούλα, άνω των 130 στελεχών. Επιπλέον έχουμε σε κάθε προορισμό έμπειρες ομάδες εδάφους με επιτελικά στελέχη, area managers & διευθυντές ξενοδοχείων που διαχειρίζονται συνολικά 2.700 εποχιακούς εργαζόμενους και 95 assets και τους εξοπλισμούς τους. Τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό, έχουμε αναπτύξει δυνατές σχέσεις με τοπικούς φορείς, προμηθευτές και επαγγελματίες του τουρισμού σε κάθε τόπο».