Με μπαράζ προσφορών και ναυαρχίδα το «καλάθι του Πάσχα» τα σούπερ μάρκετ διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος από τα χρήματα που πέφτουν αυτές τις ημέρες στην αγορά (Δώρο Πάσχα, επιδόματα, market pass κ.α.) ενώ στον πασχαλινό τζίρο «ποντάρουν» και τα εμπορικά καταστήματα, ειδικά τα παιχνιδάδικα.

 

Ας σημειωθεί ότι μόνο το Δώρο Πάσχα υπολογίζεται σε 1 δισ. ευρώ, ενώ πάνω από 510 εκατ. ευρώ ήταν η ενίσχυση 2,9 εκατ. δικαιούχων του market pass που ενεργοποιήθηκε 21 Φεβρουαρίου καλύπτοντας την περίοδο μέχρι τον Ιούλιο.

 

 

Ο πήχης για τα εορταστικά ψώνια έχει μπει πάνω από το 1,5 δισ. ευρώ του περσινού πασχαλινού τζίρου, όπως εκτίμησε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, σε ανακοίνωσή του. Μάλιστα παράγοντες της αγοράς εκφράζουν ικανοποίηση για την εμπορική κίνηση των πρώτων ημερών της σεζόν, αποτέλεσμα και της συγκυριακής αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.

 

 

Υπενθυμίζεται ότι το εορταστικό ωράριο τέθηκε σε ισχύ την περασμένη Πέμπτη, 6 Απριλίου, ενώ η αγοραστική κίνηση κλιμακώθηκε την Κυριακή των Βαΐων που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά. Σε πολλά εμπορικά κέντρα επικράτησε το αδιαχώρητο ενώ ουρές σχημάτιζαν οι καταναλωτές στα ταμεία των σούπερ μάρκετ, καθώς πολλοί έσπευσαν να προμηθευτούν τα αναγκαία για το πασχαλινό τραπέζι σε πρώιμες προσφορές. Οι μεγάλες αλυσίδες άνοιξαν την Κυριακή τα καταστήματά τους στις περισσότερες περιοχές της επικράτειας, με εξαίρεση την αλυσίδα Σκλαβενίτης, τον μεγαλύτερο παίκτη του οργανωμένου λιανεμπορίου, που μπήκε στη μάχη των μεριδίων από την Μεγάλη Δευτέρα.

 

 

Ας σημειωθεί ότι ο ανταγωνισμός θα κριθεί στις τιμές. Αν και οι επιχειρηματίες τονίζουν πως οι ανατιμήσεις στα αγαθά του πασχαλινού τραπεζιού κινούνται σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό συγκριτικά με πέρυσι είναι ζητούμενο πού θα κυμανθούν κατά την κορύφωση της ζήτησης στο επόμενο διήμερο, Μεγάλη Τετάρτη και Μεγάλη Πέμπτη. Ήδη από τα στοιχεία του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) προκύπτει ότι το φετινό πασχαλινό τραπέζι θα είναι ακριβότερο κατά 38 ευρώ. Δηλαδή, μία οικογένεια 6-8 ατόμων θα πληρώσει 334,05 ευρώ, με το ήμισυ του ποσού να αφορά τη δαπάνη για κρεατικά, αρνί και κοκορέτσι (14 ευρώ/κιλό), από 296,65 ευρώ που ήταν το κόστος πέρυσι, με βάση τις πιο οικονομικές προτάσεις της αγοράς αυτές τις ημέρες.

 

Εντωμεταξύ, οι αυξήσεις στα τρόφιμα του πασχαλινού τραπεζιού πριμοδοτούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων αγγίζει το 18%. Παράλληλα, οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες σε άλλους κλάδους του λιανεμπορίου, κυρίως σε ένδυση – υπόδηση. Πιο ανθεκτικοί εμφανίζονται κλάδοι της αγοράς με δραστηριότητα γύρω από τις ανάγκες των παιδιών, παιχνίδια και είδη ρουχισμού. Εξάλλου, οι μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών Jumbo και Μουστάκας είχαν προαναγγείλει χαμηλές τιμές και στήριξη του θεσμού του «καλαθιού των νονών» (είναι σε ισχύ 29/3 έως 15/4) προσελκύοντας πελατεία για τα πασχαλινά είδη όταν η υπόλοιπη αγορά αναζητούσε βηματισμό τον περασμένο μήνα, μετά το «μούδιασμα» και την πτώση της ψυχολογίας στον απόηχο της τραγωδίας στα Τέμπη.

Αν και η περίοδος του Πάσχα δεν συγκρίνεται με τα Χριστούγεννα, από άποψη επιχειρηματικών προσδοκιών στην αγορά παιχνιδιού, αποτελεί ένα σημαντικό μερίδιο του ετήσιου τζίρου. Οι εποχιακές πωλήσεις εκτιμάται ότι ξεπερνούν το 10% και μαζί με αυτές των εορτών των Χριστουγέννων εισφέρουν πάνω από το 30-40% του ετήσιου κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων του κλάδου.