Κρουαζιέρα: Νέο ρεκόρ αφίξεων το 2023 – Αύξηση 15% σε σχέση με πέρυσι
Μια πολύ καλή χρονιά αναμένει φέτος η κρουαζιέρα στην Ελλάδα, με τον Πειραιά να αποτελεί το λιμάνι με τη μεγαλύτερη κινητικότητα. Μάλιστα, τα στοιχεία μελέτης της Cruise Compete δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι στους top προορισμούς για κρουαζιέρες πολυτελείας, ενώ ο Πειραιάς βρίσκεται ανάμεσα στα δημοφιλέστερα λιμάνια luxury.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι προγραμματισμένες αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα διάφορα λιμάνια της χώρας φέτος, είναι αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το 2022, χρονιά κατά την οποία σημειώθηκε ρεκόρ αφίξεων. Συγκεκριμένα, το 2022 τα ελληνικά λιμάνια προσέγγισαν 4.780 κρουαζιερόπλοια, κατά 20% περισσότερα από το 2019 ενώ οι επιβάτες ήταν 4,5 εκατομμύρια (περίπου 1 εκατ. λιγότεροι από το 2019). Σε ό,τι αφορά τον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Πάτμος και το Κατάκολο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, ενώ ψηλά βρίσκονται επίσης τα Χανιά, η Κεφαλονιά-Ιθάκη, η Πάτμος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο.
Το 2022, η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φτάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατ. ευρώ το 2019.
Η Ένωση Λιμένων ανακοίνωσε ότι οι προοπτικές για το 2023, με βάση τα σημερινά στοιχεία είναι πολύ ευοίωνες με μία μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στις κρατήσεις στο σύνολο σχεδόν των προορισμών.
Ο Πειραιάς «χτυπά κόκκινο» στο homeporting
Ο Πειραιάς – το κορυφαίο λιμάνι της χώρας – προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο επιβάτες το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).
Ο ΟΛΠ έχει καταγράψει 629 κρουαζιερόπλοια που έχουν προγραμματίσει να ξεκινήσουν ή/και τελειώσουν το ταξίδι τους φέτος από το λιμάνι του Πειραιά (homeport), έναντι 441 το 2022 και 331 το 2019. Μεγάλες εταιρείες, όπως η Royal Caribbean με το κρουαζιερόπλοιο Enchantment of the Seas, έχουν εντάξει πλέον στο πρόγραμμά τους το κεντρικό λιμάνι της χώρας ως homeport. Συνολικά το 2022 πραγματοποιήθηκαν στο λιμάνι 677 αφίξεις, αυξημένες κατά 9% σε σχέση με το 2019.
Δυνατότητα για homeportingέχουν επίσης τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου. Το homeporting είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί φέρνει αυξημένα έσοδα καθώς οι εταιρείες προμηθεύονται τοπικά αγαθά και υπηρεσίες στους λιμένες αφετηρίας και οι επιβάτες διανυκτερεύουν σε τοπικά ξενοδοχεία.
Το έτερο λιμάνι της Αττικής, το Λαύριο, παρουσιάζει μια αξιοσημείωτη άνοδο. Φέτος αναμένει 95 κρουαζιερόπλοια, αντί 86 πέρυσι και μηδέν το 2019.
Η δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να συνεχιστεί, με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες 67 αφίξεις, από 21 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, σημειώνοντας μια αλματώδη άνοδο σε σύγκριση με τις 6 προσεγγίσεις που είχε το 2019.
Η Σαντορίνη αναμένει φέτος σχεδόν 800 κρουαζιερόπλοια, έναντι 686 πέρυσι, ενώ αύξηση θα έχει και η Μύκονος που αναμένει 755 κρουαζιερόπλοια έναντι 608 το 2022.
Το Ηράκλειο θα προσεγγίσουν 260 κρουαζιερόπλοια, αντί 227 πέρυσι, ενώ για τα Χανιά έχουν προγραμματισθεί 115 αφίξεις αντί 121 το ’22.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι προγραμματισμένες αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα διάφορα λιμάνια της χώρας φέτος, είναι αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το 2022, χρονιά κατά την οποία σημειώθηκε ρεκόρ αφίξεων. Συγκεκριμένα, το 2022 τα ελληνικά λιμάνια προσέγγισαν 4.780 κρουαζιερόπλοια, κατά 20% περισσότερα από το 2019 ενώ οι επιβάτες ήταν 4,5 εκατομμύρια (περίπου 1 εκατ. λιγότεροι από το 2019). Σε ό,τι αφορά τον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Πάτμος και το Κατάκολο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, ενώ ψηλά βρίσκονται επίσης τα Χανιά, η Κεφαλονιά-Ιθάκη, η Πάτμος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο.
Το 2022, η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φτάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατ. ευρώ το 2019.
Η Ένωση Λιμένων ανακοίνωσε ότι οι προοπτικές για το 2023, με βάση τα σημερινά στοιχεία είναι πολύ ευοίωνες με μία μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στις κρατήσεις στο σύνολο σχεδόν των προορισμών.
Ο Πειραιάς «χτυπά κόκκινο» στο homeporting
Ο Πειραιάς – το κορυφαίο λιμάνι της χώρας – προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο επιβάτες το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).
Ο ΟΛΠ έχει καταγράψει 629 κρουαζιερόπλοια που έχουν προγραμματίσει να ξεκινήσουν ή/και τελειώσουν το ταξίδι τους φέτος από το λιμάνι του Πειραιά (homeport), έναντι 441 το 2022 και 331 το 2019. Μεγάλες εταιρείες, όπως η Royal Caribbean με το κρουαζιερόπλοιο Enchantment of the Seas, έχουν εντάξει πλέον στο πρόγραμμά τους το κεντρικό λιμάνι της χώρας ως homeport. Συνολικά το 2022 πραγματοποιήθηκαν στο λιμάνι 677 αφίξεις, αυξημένες κατά 9% σε σχέση με το 2019.
Δυνατότητα για homeportingέχουν επίσης τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου. Το homeporting είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί φέρνει αυξημένα έσοδα καθώς οι εταιρείες προμηθεύονται τοπικά αγαθά και υπηρεσίες στους λιμένες αφετηρίας και οι επιβάτες διανυκτερεύουν σε τοπικά ξενοδοχεία.
Το έτερο λιμάνι της Αττικής, το Λαύριο, παρουσιάζει μια αξιοσημείωτη άνοδο. Φέτος αναμένει 95 κρουαζιερόπλοια, αντί 86 πέρυσι και μηδέν το 2019.
Η δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να συνεχιστεί, με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες 67 αφίξεις, από 21 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, σημειώνοντας μια αλματώδη άνοδο σε σύγκριση με τις 6 προσεγγίσεις που είχε το 2019.
Η Σαντορίνη αναμένει φέτος σχεδόν 800 κρουαζιερόπλοια, έναντι 686 πέρυσι, ενώ αύξηση θα έχει και η Μύκονος που αναμένει 755 κρουαζιερόπλοια έναντι 608 το 2022.
Το Ηράκλειο θα προσεγγίσουν 260 κρουαζιερόπλοια, αντί 227 πέρυσι, ενώ για τα Χανιά έχουν προγραμματισθεί 115 αφίξεις αντί 121 το ’22.