Η ακρίβεια στην Ελλάδα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και αυτό αναδεικνύεται μέσα από τις τιμές των προϊόντων, καθώς η μαρμελάδα κάνει 4 ευρώ στο σούπερ μάρκετ, τη στιγμή που στο εξωτερικό έχει 1,65 ευρώ. 

Πάντως, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Σκρέκας, για το θέμα της των υψηλών τιμών και κυρίως σε προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών ρίχνει την μπάλα στην εξέδρα της Επιτροπής Ανταγωνισμού και τον πρόεδρό της, Ιωάννη Λιανό, καθώς ζητά ελέγχους και πρόστιμα.

Αυτό που περιμένει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, που είναι μια ανεξάρτητη Αρχή, είναι να δει αν υπάρχουν εναρμονισμένες πρακτικές και επιχειρήσεις με δεσπόζουσα θέση στην αγορά με μια άλλη περίοδο.

«Για να μπουν κάποια πράγματα στη σωστή τους διάσταση. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν είναι αγορανομία. Μπορούμε να επιβάλλουμε πρόστιμα μόνο εάν έχει στοιχειοθετηθεί ανταγωνιστική σύμπραξη (π.χ. καρτέλ) ή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (επιχείρηση με πλέον του 40% της αγοράς)».



Η λαϊκή παροιμία πάντως που λέει πως από λάδι πολύ αλλά από τηγανίτα τίποτα μάλλον αρμόζει στην εν λόγω περίσταση καθώς η επιτροπή ανταγωνισμού ναι μεν στο παρελθόν πραγματοποίησε πολλές «επιδρομές» σε τράπεζες, βιομηχανίες, ενεργειακές επιχειρήσεις παρόλα αυτά δεν υπάρχουν ακόμη πορίσματα για στρέβλωση ή μη στην αγορά.

Καταναλωτές μιλώντας στην κάμερα του MEGA αναφέρουν ότι η μαρμελάδα βρίσκεται στο 1,65 στο εξωτερικό ενώ την ίδια ώρα είναι στα 4 ευρώ στην Ελλάδα. Την ίδια ώρα κάνουν λόγο για την ακρίβεια η οποία «χτυπά» τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι και το γάλα αλλά και δεκάδες άλλα τρόφιμα.

Ακρίβεια: Ένα ευρώ διαφορά το γάλα με το Βέλγιο, τεράστια απόκλιση στο τυρί γκούντα

Tην ώρα που στο Βέλγιο το 1 λίτρο γάλα κοστίζει 0,89 ευρώ, στην Ελλάδα το αντίστοιχο προϊόν, το οποίο παράγεται μάλιστα στη χώρα μας κοστίζει 1,82 ευρώ. Ακόμα, ένα κιλό χοιρινό στην ίδια χώρα πωλείται στα 8,44 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα στα 8,70 ευρώ χαρακτηριστικό πως αρχίζει να γίνεται είδος πολυτελείας.

Παράλληλα, στην Πορτογαλία ένα αυγό κοστίζει 0,25 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 0,27 ευρώ ενώ ζοφερό είναι και το τοπίο για το τυρί γκούντα, με τα 200 γραμμάρια να κοστίζουν 2,53 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα κοστίζουν 3,38 ευρώ.

Άσχημα είναι όμως τα νέα και για το ψωμί, το οποίο στην Κύπρο κοστολογείται στο 1,42 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα στα 2,24 ευρώ.



Με αυτόν τον τρόπο, γίνεται ξεκάθαρο πως η παράλογη ακρίβεια και τα κερδοσκοπικά παιχνίδια γονατίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά με τα στοιχεία να προκαλούν σοκ σχετικά πάντα με τις διαφορές τιμών σε προϊόντα που πληρώνουμε πολύ ακριβότερα από άλλες χώρες της ΕΕ.

Κώστας Σκρέκας: Ελέγχονται επτά πολυεθνικές εταιρείες για το περιθώριο κέρδους

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί ο έλεγχος σε επτά πολυεθνικές εταιρείες σχετικά με τα περιθώρια κέρδους των προϊόντων τους «και, εφόσον, διαπιστωθεί πρόβλημα, δεν θα διστάσουμε να επιβάλουμε πρόστιμα» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha σχετικά με την ακρίβεια στην αγορά.

Ο υπουργός ανέφερε ότι, αναμφίβολα το πρόβλημα της ακρίβειας είναι υπαρκτό για τους καταναλωτές, αλλά σημείωσε πως δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα, αλλά είναι ευρωπαϊκό φαινόμενο, ενώ μιλώντας για τις διαφορετικές τιμές σε ίδια προϊόντα σε Ελλάδα και άλλες χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων τα απορρυπαντικά και τα είδη προσωπικής φροντίδας, υποστήριξε ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα διαχρονικό και συνέχισε λέγοντας ότι, αυτό που συμβαίνει στην ελληνική αγορά σχετίζεται με τον τρόπο λειτουργίας της. Όπως είπε, η αγορά μας είναι «ρηχή και κάποιοι έχουν δεσπόζουσα, ολιγοπωλιακή θέση».



Η κυβέρνηση πρόσθεσε έχει ένα τετράπτυχο αντιμετώπισης των πληθωριστικών πιέσεων: πρώτον με τη στήριξη του εισοδήματος, δεύτερον με τον έλεγχο της αγοράς και την πάταξη της αισχροκέρδειας, τρίτον με την τόνωση του ανταγωνισμού και τέταρτον με την ενδυνάμωση του καταναλωτή, ενώ πρόσθεσε ότι, ταυτόχρονα, είμαστε και η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που έχει επιβάλλει πλαφόν στο περιθώριο κέρδους και η μόνη χώρα που έχει επιβάλει πρόστιμο σε πολυεθνική εταιρεία «και δεν νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αισχροκέρδειας σε άλλες χώρες», συμπλήρωσε.



Αναφέρθηκε στη μόνιμη μείωση της τιμής των προϊόντων στα σουπερμάρκετ λέγοντας ότι «τους δίνουμε την ευκαιρία να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους για τουλάχιστον έξι μήνες και για τουλάχιστον 5%, το επόμενο διάστημα, στο ράφι, ώστε να βοηθήσουν τα ελληνικά νοικοκυριά. Μια πρωτοβουλία στην οποία έχουν, μέχρι στιγμής, ενταχθεί 310 ταχυκίνητα προϊόντα εταιρειών μεταξύ των οποίων και πολυεθνικών, ενώ εντάσσονται συνεχώς και νέα προϊόντα».