Αισιοδοξία για θετικές επιδόσεις το 2023 αλλά και το 2024 επικρατεί στο επιτελείο της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας (Media Strom), εταιρείας με ηγετική θέση στην βιομηχανία στρωμάτων και προϊόντων για τον ύπνο, μια αγορά που ξεπερνά σε αξία τα 160 εκατ. ευρώ.

 

Η στόχευση στην επαγγελματική αγορά στρωμάτων αποδίδει, καθώς η ζήτηση βαίνει αυξανόμενη λόγω του τουρισμού που παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη. Έτσι αντισταθμίζονται οι κίνδυνοι που συνεπάγεται για το επιχειρηματικό περιβάλλον ο πληθωρισμός και οι γεωπολιτικές εντάσεις.

 

 

H δραστηριότητα της επιχειρηματικής οικογένειας Νιάρχου -Ιωάννης Γ. Νιάρχος και Νικόλαος Γ. Νιάρχος ελέγχουν από 50% του μετοχικού κεφαλαίου- φαίνεται να βρίσκεται κοντά στο στόχο της για τζίρο 30 εκατ. ευρώ το 2023, αν και μένει να επιβεβαιωθεί αν θα ξεπεράσει τον πήχη για τα EBITDA, στα 7,3 εκατ. ευρώ. Επέδειξε δε ανθεκτικότητα στις προκλήσεις. Όπως και η υπόλοιπη αγορά η στρωματοποιία βρέθηκε αντιμέτωπη με αυξημένα κόστη ενέργειας, πρώτων υλών, ενοικίων αλλά και κόστους δανεισμού. Η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις και αναπροσαρμογές στις κατηγορίες που επιβαρύνθηκαν από την αύξηση των μεταφορικών και των πρώτων υλών, συγκρατώντας τα επίπεδα μεικτής κερδοφορίας και αναπροσαρμόζοντας παράλληλα τα δανειακά κεφάλαια με σκοπό την διατήρηση του χρηματοοικονομικού της κόστους.

 

 

Σύμφωνα με τον ισολογισμό που ανακοίνωσε προ ημερών, το 2022 οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 26,5 εκατ. ευρώ, με αύξηση 14% συγκριτικά με το 2021, αν και τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 5,7 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 9%. Σημειώνεται επίσης ότι τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 14,6 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 14% και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,5 εκατ. ευρώ έναντι 2,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Οι δανειακές υποχρεώσεις μακροπρόθεσμου ορίζοντα μειώθηκαν σε 9,7 εκατ. ευρώ από 11 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 5,4 εκατ. ευρώ από 5,6 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν σε 12,2 εκατ. ευρώ από 11 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

 

 

Αναφορικά με το δίκτυο λιανικής, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία διαθέτει 35 ιδιόκτητα καταστήματα με το σήμα Media Strom, 66 καταστήματα shop-in-shop και 23 κατάστημα μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης (franchisees).

 

Διαθέτει επίσης άλλα δύο σήματα στο χαρτοφυλάκιό της πέραν του Media Strom. Το ένα είναι το Stromatex, που αξιοποιείται στη χονδρική, σε μεταπωλητές στρωμάτων που κατασκευάζουν ή εμπορεύονται κρεβατοκάμαρες και το άλλο είναι το Zenius, που αναπτύχθηκε για την Praktiker, με την οποία η Αθηναϊκή Στρωματοποιία διατηρεί πολυετή συνεργασία.

 

 

Media Strom: Το πενταετές πλάνο και η επιχορήγηση 5,23 εκατ. ευρώ

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει ενταχθεί σε πενταετές επενδυτικό σχέδιο το οποίο έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται ο έλεγχος του αρμόδιου φορέα. Με την Απόφαση 12798/ΔΒΕ 1642/Ν.3299/2004/26.8.2009 του Υπουργού Ανάπτυξης (Φ.Ε.Κ. 1897/Β/4.9.2009), η Αθηναϊκή Στρωματοποιία εντάχθηκε στις διατάξεις του Ν.3299/2004, άρθρο 3, για την ενίσχυση του επενδυτικού της σχεδίου με επίκεντρο τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της μονάδας παραγωγής στρωμάτων και παραγωγής νέων διαφοροποιημένων προϊόντων. Έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τους σχετικούς ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές ενώ έχει καταχωρήσει στους λογαριασμούς υποχρεώσεων το ποσό που προκύπτει από την ενδεχόμενη επιστροφή του συνόλου της εισπραχθείσας επιχορήγησης ύψους 5,23 εκατ. ευρώ. Μάλιστα η ολοκλήρωση του ελέγχου του επενδυτικού πλάνου από την αρμόδια αρχή αναμενόταν εντός του 2020, ωστόσο έχει παραταθεί έως την 1.4.2024.

 

Εν τω μεταξύ, η δυναμικότητα του εργοστασίου της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας στο Μαρκόπουλο ανέρχεται σε 1.000 στρώματα την ημέρα, μετά τις επενδύσεις της προηγούμενης δεκαετίας (ύψους περίπου 30 εκατ. ευρώ) ενώ αξιοποιείται μόλις το 30% αυτών των δυνατοτήτων. Ως αποτέλεσμα υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης συνεργασιών και για παραγωγές τρίτων.