Επικέντρωση στο core αντικείμενο, αυτό των ταχυδρομικών υπηρεσιών, με αιχμή την ΕΛΤΑ Courier, με ταυτόχρονη αξιοποίηση πολύτιμων assets, όπως η ακίνητη περιουσία, αγοραίας αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ, σκιαγραφούν την επόμενη ημέρα των ΕΛΤΑ. Στόχος είναι η μετεξέλιξή του ομίλου από «έναν δυσκίνητο και κοστοβόρο οργανισμό σε μια σύγχρονη, εξωστρεφή και πλήρως παραγωγική δύναμη ταχυδρομικών υπηρεσιών», όπως τόνισε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γρηγόρης Σκλήκας.

 

Στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών, η εταιρεία, υπό τη νέα διοίκηση επικεντρώνεται σε καινοτόμα προϊόντα και νέα ψηφιακά εργαλεία, στην ανάπτυξη καταστημάτων franchise, στα εναλλακτικά δίκτυα last mile και στις παραδόσεις με μέσα όπως τα drones, τα shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και η αύξηση των «ΕΛΤΑ PostBox».

 

 

Με στόχο την επίτευξη οργανικής κερδοφορίας το 2025, η νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ μεθοδεύει από τις αρχές του 2024 τη συνλειτουργία με τη θυγατρική ΕΛΤΑ Courier με σκοπό την πλήρη συγχώνευσή της μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους.

 

 

Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, τις επόμενες ημέρες και σίγουρα μέχρι τα τέλη του έτους τα ΕΛΤΑ, σε συνεργασία με το Υπερταμείο, υπό την ομπρέλα του οποίου έχουν τεθεί, προκηρύσσει διεθνή διαγωνισμό για portfolio manager, που θα αναλάβει την αποτίμηση και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας, με αγοραία αξία άνω των 200 εκατ. ευρώ (με τιμές 2000). Από το σύνολο του portfolio, ακίνητα αγοραίας αξίας 100 εκατ. ευρώ αφορούν σε οικόπεδα και τα υπόλοιπα σε κτίρια.

 

 

Ισχυρό portfolio ακινήτων

Όπως σημείωσε, η εταιρεία έχει στο portfolio της ακίνητα με τεράστιο εμπορικό ενδιαφέρον, όπως το 7οροφο στην Αγίου Γεωργίου στην Πάτρα, όπου χρησιμοποιείται μόνο το ισόγειο ως κατάστημα των ΕΛΤΑ και θα μπορούσε να μετατραπεί σε Airbnb, ή τα γραφεία της εταιρείας στην Καισαριανή, που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε φοιτητικές κατοικίες, αποφέροντας υπεραξίες στον Οργανισμό.

 

Βέβαια, όπως διευκρίνισε ο CEO των ΕΛΤΑ, όλες οι κινήσεις θα γίνουν μέσα από συνεργασίες, καθώς η εταιρεία σκοπεύει να επικεντρωθεί μόνο στο κομμάτι των ταχυδρομικών μεταφορών. «Έχουμε μια χρυσή ευκαιρία αλλαγής του μοντέλου της αγοράς. Να μετατρέψουμε το μειονέκτημα μας σε πλεονέκτημα.  Δεν πρόκειται να κερδίσουμε τίποτα αν απλά αντιγράψουμε το μοντέλο του ανταγωνισμού» τόνισε ο κ. Σκλήκας, σημειώνοντας ότι τα ΕΛΤΑ προσβλέπουν σε οργανική κερδοφορία από το 2025, ενώ απέκλεισε απολύσεις ή νέα εθελούσια.

 

 

«Στόχος είναι να γίνουν τα ΕΛΤΑ ο  κρίσιμος παίκτης στην αγορά των ταχυδρομικών υπηρεσιών από σημείο σε σημείο, εξυπηρετώντας και τον πιο απομακρυσμένο πολίτη και την πιο απομακρυσμένη επιχείρηση» πρόσθεσε ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ.

 

Νέες συμφωνίες ενόψει

Ο κ. Σκλήκας σημείωσε ότι έμφαση θα δοθεί και στο κομμάτι της διεθνοποίησης των δραστηριοτήτων του Οργανισμού. Ήδη τα ΕΛΤΑ βρίσκονται σε προχωρημένες συνομιλίες με κινεζικούς κολοσσούς του ηλεκτρονικού εμπορίου, με σκοπό τη σύναψη συμφωνιών, αντίστοιχων με αυτή που έχει ήδη γίνει με την Amazon.

 

Ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ ανέφερε, επίσης, σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους, ότι στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της λειτουργίας του Οργανισμού, θα δοθεί τέλος στη χρήση από τους διανομείς των δικών τους αυτοκινήτων, καθώς εξετάζεται η λύση του leasing από διεθνείς οίκους, που μπορούν να παρέχουν συνολικά υπηρεσίες στα ΕΛΤΑ.

 

«Το νέο επιχειρησιακό πλάνο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από τον Ιούλιο και ξεδιπλώνεται σταδιακά σε βάθος 18 μηνών σε όλο το εύρος των λειτουργιών του οργανισμού, με τα  πρώτα αποτελέσματα να δείχνουν ήδη τη μεγάλη δυναμική των ΕΛΤΑ» τόνισε ο κ. Σκλήκας, κάνοντας λόγο για παραγωγικές λειτουργίες και δομές, που έχουν σχεδιαστεί 30 χρόνια πριν και δεν έχουν επικαιροποιηθεί έκτοτε.

 

Αναδιοργάνωση δικτύου

Ήδη η εταιρεία ολοκλήρωσε την αναδιοργάνωση του δικτύου σε 143 σημεία σε όλη τη χώρα, με την ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων, τη μείωση του λειτουργικού κόστους, την καλύτερη στελέχωση καταστημάτων και την καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ.

 

«Παράλληλα, ενισχύσαμε τους ταχυδρόμους της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό» πρόσθεσε ο ίδιος.

 

«Μεταξύ των καινοτομιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς, συγκαταλέγεται η ανασύσταση του δικτύου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής των ΕΛΤΑ, με στόχο τη δημιουργία δυο ισχυρών κεντρικών κόμβων διαλογής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και τοπικών σημείων διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη τη χώρα» σημείωσε ο. Σκλήκας.