Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας: Έρχονται νέες ανατιμήσεις το 2024 – Θα είναι λιγότερες και εκλογικευμένες
Οι τιμές θα σταματήσουν κάποια στιγμή να ανεβαίνουν αλλά δεν θα επιστρέψουν εκεί που ήταν πριν από δύο χρόνια
Την εκτίμηση ότι θα έρθουν από το νέο χρόνο νέες ανατιμήσεις στο καλάθι του νοικοκυριού, θα είναι ωστόσο, πολύ εκλογικευμένες, καθώς όλο και περισσότερο βαίνουν μειούμενες, κάνει η διοίκηση της Ένωσης Supermarket Ελλάδας (ESE).
Οι τιμές θα σταματήσουν να ανεβαίνουν αλλά δεν θα επιστρέψουν εκεί που ήταν πριν από δύο χρόνια τόνισε από την πλευρά του ο Αριστοτέλης Παντελιάδης πρόεδρος της Ένωσης, μιλώντας σε εκπροσώπους του Τύπου, ενώ και ο γενικός διευθυντής κ. Απόστολος Πεταλάς ανέφερε ότι το πρόβλημα που βιώνει το λιανεμπόριο είναι το ίδιο με αυτό που βιώνει η κοινωνία. «Δεν θα σας πω ότι οι ανατιμήσεις θα μηδενιστούν αλλά θα σας πω ότι βαίνουν σε ομαλοποίηση. Οι τιμές ακρίβυναν θα εκλογικευτεί ο πληθωρισμός αλλά δεν θα επιστρέψουν οι τιμές στο επίπεδο που ήταν πριν δύο χρόνια για να είμαστε ειλικρινείς» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης.
Οι προσφορές και οι ανατιμήσεις
Αναφερόμενος στο θέμα των προσφορών, από την πλευρά της διοίκησης τονίστηκε, ότι «Στην Ελλάδα παραγίνεται με τις προσφορές, όταν στη Βόρεια Ευρώπη δεν υπάρχουν καθόλου προσφορές και λιγότερες στην νότια Ευρώπη. Το θεμιτό είναι να υπάρχουν αρχικές μειωμένες τιμές και εκλογικευμένες προσφορές».
Αναφερόμενη στα βασικά προβλήματα του κλάδου, η διοίκηση τόνισε την έλλειψη προσωπικού. Συνδυαστικά, με αφορμή την πολιτική των εταιρειών για να αυξήσουν τις αποδοχές, η διοίκηση τόνισε ότι οι αυξήσεις των αποδοχών δεν είναι πανάκεια, ωστόσο θα δώσουν μεγαλύτερες ευκαιρίες για αξιοπρεπή διαβίωση. Κι όλα αυτά, όταν στην Ελλάδα υπάρχει το εξής παράδοξο: να υπάρχει ανεργία.
Η διοίκηση της Ένωσης, τάχθηκε υπέρ του να δοθούν κίνητρα για εργασία, «να επιδοτούνται οι εργαζόμενοι για να εργάζονται κι όχι να επιδοτείται η ανεργία». Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι υπάρχει ανάγκη να καλυφθούν περί τις 8.000 θέσεις εργασίας.
Να σημειωθεί, ότι η συμβολή του κλάδου των σούπερ μάρκετ στο ΑΕΠ ανέρχεται στο 4%, ενώ οι μισθοί και οι εισφορές ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ, το ίδιο και η απόδοση του ΦΠΑ για την προστιθέμενη αξία που ξεπερνάει τα 2,5 δισ. ευρώ.