Στα φαινόμενα της ακρίβειας και του πληθωρισμού το υπουργείο Ανάπτυξης δίνει περιθώριο λίγων εβδομάδων, προκειμένου να οι μειωθούν οι τιμές στα βασικά προϊόντα. Τα υφιστάμενα μέτρα που έχουν ληφθεί αναμένεται αξιολογηθούν έως τον Μάρτιο, ενώ σε περιπτώσεις που κριθεί αναγκαίο δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθούν πρόσθετες παρεμβάσεις.

Σε καθημερινό κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων βρίσκονται οι καταναλωτές, ενώ «αγώνα δρόμου» για την αποκλιμάκωση της ακρίβειας στα τρόφιμα και στα είδη πρώτης ανάγκης δίνει και το υπουργείο Ανάπτυξης.

Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 7,2%, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία ερευνών Circana (πρώην IRI).

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται στα καθαριστικά κατά 9,1%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 7,2% και στα τρόφιμα κατά 7,1%.

Ανατιμήσεις καταγράφονται και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι πωλήσεις τους το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 αυξήθηκαν κατά 11,%, με το μερίδιό τους να ανέρχεται πλέον στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα το 2022.