H ελληνική οικονομία καταγράφει ανάκαμψη των επενδύσεων από το εξωτερικό και μεγάλη βελτίωση στο ισοζύγιο πληρωμών και γίνεται πιο παραγωγική, πιο εξωστρεφής, πιο βιομηχανική. Αυτό υπογράμμισε ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά Θεόδωρος Πελαγίδης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα. 

Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης, ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλη βελτίωση στο ισοζύγιο καυσίμων και η οικονομία παρουσιάζει μια δυναμική η οποία αναμένεται να διατηρηθεί και τα επόμενα χρόνια, λόγω και των ευρωπαϊκών κεφαλαίων. Υπάρχει μια στροφή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας η οποία γίνεται πιο παραγωγική, πιο εξωστρεφής, πιο βιομηχανική, είπε ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος. Ανέφερε επίσης ότι η στασιμότητα των αγορών της Ευρώπης, κυρίως της Γερμανίας που είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος αλλά και της Γαλλίας και της Ιταλίας ίσως επηρεάζει τις ελληνικές εξαγωγές και είναι κάτι που θα πρέπει να παρακολουθούμε. Είναι πάντως ένα δείγμα ότι η ελληνική οικονομία γίνεται πιο εξωστρεφής.

Υπογράμμισε δε ότι τα χρήματα που είναι διαθέσιμα για την ελληνική οικονομία από την Ευρώπη είναι πολύ σημαντικά, αλλά οι εισροές από το Ταμείο Ανάκαμψης θα σταματήσουν το 2027 και τούτο σημαίνει ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούν ώστε η οικονομία να διατηρήσει τη δυναμική της. Στην Ελλάδα έχουν δημιουργηθεί οι θεσμοί και οι διαδικασίες για να συμβεί αυτό, είπε ο κ. Πελαγίδης και ανέφερε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης το 2024 πιθανόν να κυμανθεί στο 2,5%, από 2,3 που αναμένεται να διαμορφωθεί για το 2023.

Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη συγκέντρωση του τραπεζικού δανεισμού κατά ένα μεγάλο ποσοστό ένα μικρό αριθμό μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, είπε ότι πράγματι είναι δυσκολότερο για τις μικρές και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε δανεισμό, αλλά από την άλλη πλευρά, το χρήμα τελικά διαχέεται στην αγορά, μέσω των υπεργολαβιών, κάτι που ήδη γίνεται, αλλά μπορεί να γίνει ακόμα περισσότερο. Ο κ. Πελαγίδης τόνισε επίσης ότι υπάρχει και η επιχειρηματολογία των «εθνικών πρωταθλητών», ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν μεγάλοι παίκτες που θα μπορούν να ανοιχτούν στις διεθνείς αγορές μιας και η ελληνική αγορά είναι μικρή.