Μια πρώτη πρόβλεψη για το πώς θα λειτουργήσουν τα «μέτρα Σκρέκα» κατά της ακρίβειας έκανε ο πρόεδρος της Ένωσης Σουπερμάρκετ Ελλάδος, Αριστοτέλης Παντελιάδης, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της έκθεσης HORECA 2024. «Μέχρι στιγμής, περί τις 8-10 εταιρείες έχουν παγώσει τις ανατιμήσεις που προωθούσαν, ακυρώνοντας τους ανατιμημένους τιμοκαταλόγους που είχαν αποστείλει και δεν είχαν περάσει ακόμα στις τελικές τιμές», αποκάλυψε, σημειώνοντας πως οι εταιρείες που ανακάλεσαν τις ανατιμήσεις, οι οποίες θα περνούσαν στο ράφι τις επόμενες εβδομάδες, προέρχονται από τον κλάδο των τροφίμων και ποτών.

4 στους 5 κωδικούς προϊόντων θα πωλούνται ακριβότερα το επόμενο διάστημα

Παρά το γεγονός, όμως, ότι ζητούμενο είναι να σταματήσουν οι αυξήσεις, ο πρόεδρος της Ένωσης Σουπερμάρκετ διαπιστώνει απλά φρενάρισμα των ανατιμήσεων, καθώς 4 στους 5 κωδικούς προϊόντων θα πωλούνται ακριβότερα το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο παράδοξο -όπως είπε- ο πληθωρισμός των τροφίμων που καταγράφεται από την ΕΛΣΤΑΤ να είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που μετράνε εσωτερικά στα Μy Market. «Με τη δική μας μεθοδολογία και τη σύγκριση τιμών στο σύνολο των κωδικών που έχουμε στα καταστήματά μας, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο αποτυπώσαμε πληθωρισμό 2%-2,5%», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πολύς λόγος έχει γίνει για τις προσφορές στο ράφι και ο Αριστοτέλης Παντελιάδης έκανε ένα πρώτο σχόλιο για το μέτρο που προβλέπει μείωση των εκπτώσεων που παρέχουν οι προμηθευτές στα σουπερμάρκετ κατά 30% και μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων στο ράφι: «Η διάταξη δεν λέει τίποτα για το πόσες προσφορές μπορεί να κάνει ο προμηθευτής, τον αφήνει να κάνει όσες προσφορές θέλει, ωστόσο έμμεσα ενδεχομένως να τον οδηγήσει στον περιορισμό τους, εάν βέβαια το αποφασίσει. Η μετακύλιση του 30% των εκπτώσεων και προωθητικών (σ.σ.: ενεργειών) στην τελική τιμή καταναλωτή δεν απαγορεύει τη διατήρηση της όποιας προσφοράς. Μπορεί και να κάνει τη μείωση στην αρχική τιμή και να διατηρήσει το ένα συν ένα. Είναι απόφαση κάθε προμηθευτή πώς θα χειριστεί την εμπορική του πολιτική και εάν θα αποφασίσει να μειώσει την ένταση των προσφορών ή τη διάρκειά τους ή θα τις διατηρήσει», επισήμανε.

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη διάταξη αφορά 12 κατηγορίες προϊόντων: απορρυπαντικά για ρούχα και πιάτα, καθαριστικά, χλωρίνες, σαμπουάν και κοντίσιονερ, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες.

Σημαντικές εκκρεμότητες

Πρόσθεσε ότι υπάρχουν ακόμα σημαντικές εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν, όπως -για παράδειγμα- το τι θα συμβεί με τα αποθέματα με παλαιότερες τιμές, συμπληρώνοντας πως είναι θέμα διαπραγμάτευσης με τους προμηθευτές για το αν θα καλυφθεί η διαφορά: «Το τι θα γίνει με τα στοκ, όταν πρόκειται μάλιστα για ακριβά προϊόντα, όπως αυτά που συμπεριλαμβάνονται στις κατηγορίες που εμπίπτουν στον περιορισμό των προσφορών, είναι ζήτημα διαπραγμάτευσης του κάθε προμηθευτή με την κάθε αλυσίδα».

*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»