Entersoft: Διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης φέτος και επιθετική στρατηγική εξαγορών
Με τις αντένες ανοιχτές για νέες εξαγορές επί ελληνικού και ρουμανικού εδάφους βρίσκεται η Entersoft, αξιοποιώντας την υψηλή ρευστότητα και τον χαμηλό δανεισμό, ενώ ταυτόχρονα χτίζει περαιτέρω τη στρατηγική της για ταχύτερη οργανική ανάπτυξη. Χθες η διοίκηση της εισηγμένης εξήγησε ότι η υψηλή ρευστότητα και ο χαμηλός δανεισμός επιτρέπουν στην εταιρεία να είναι πιο επιθετική στις κινήσεις της.
«Έχουμε περιθώριο και νέου δανεισμού, αν κριθεί σκόπιμο, για να υποστηρίξουμε τα πλάνα μας» τόνισαν τα στελέχη της εταιρείας, η οποία μόνο το 2023 ολοκλήρωσε τέσσερις νέες εξαγορές, έχοντας παρ’ όλα αυτά ταμειακά διαθέσιμα 11,2 εκατ. ευρώ στα τέλη του περασμένου έτους.
Ως αποτέλεσμα αφενός της οργανικής ανάπτυξης, των εξαγορών, των νέων προϊόντων και της συνεχούς διεύρυνσης της πελατειακής της βάσης, η εταιρεία προσβλέπει και το 2024 σε ισχυρό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης τόσο σε έσοδα όσο και σε κερδοφορία. Μάλιστα, χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, κ. Αντώνης Κοτζαμανίδης, έδωσε guidance για το 2024 για έσοδα της τάξης των 45 εκατ. ευρώ και EBITDA κοντά στα 15 εκατ. ευρώ – από 37,8 εκατ. ευρώ και 12,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, το 2023.
«Εκτιμούμε ότι η ισχυρή οργανική ανάπτυξη μπορεί να συνεχιστεί τουλάχιστον για τα επόμενα 2-3 χρόνια» τόνισε ο ίδιος, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2023, σημειώνοντας ότι αυτό θα είναι αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του ομίλου, που ενισχύεται από τις θεσμικές παρεμβάσεις της Πολιτείας» ανέφερε ο κ. Κοτζαμανίδης.
Όσον αφορά τις πρόσφατες φήμες που κυκλοφόρησαν περί πώλησης της εταιρείας, η διοίκηση αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, παραπέμποντας στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε, με την οποία διευκρίνιζε – απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς- ότι «δεν υπάρχει καμία συμφωνία με επενδυτές για την απόκτηση μετοχών της εταιρείας».
Η ευκαιρία της ηλεκτρονικής τιμολόγησης
Στο μεταξύ, μεγάλο περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης βλέπει η εισηγμένη στην ψηφιοποίηση των παραστατικών που φέρνει η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Όπως είπε χθες ο κ. Κοτζαμανίδης, σήμερα μόλις το 12% των μικρών και μεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων έχει υιοθετήσει το e-invoicing.
«Αυτό δημιουργεί μια τεράστια ευκαιρία, για την οποία είμαστε πολύ καλά τοποθετημένοι -ως εταιρεία- για να την εκμεταλλευτούμε» είπε ο ίδιος απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών, ενώ αναφέρθηκε και στην ευκαιρία της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS. Να σημειωθεί ότι η Entersoft απέσπασε μερίδιο 40% του συνόλου των παραστατικών που αποστάλθηκαν στην ΑΑΔΕ τον περασμένο Οκτώβριο.
Όπως πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, όλοι οι οργανισμοί του Δημοσίου θα υποχρεωθούν σταδιακά έως το 2025-2026 να δέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά παραστατικά, γεγονός που θα αναγκάσει και τις εταιρείες να ψηφιοποιήσουν με τη σειρά τους τα παραστατικά τους.
Μεγάλο στοίχημα για την εισηγμένη εταιρεία πληροφορικής παραμένει και η αγορά της Ρουμανίας, μετά την απόκτηση το 2023 της ρουμανικής Bit Software. «Η Entersoft θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην αγορά της Ρουμανίας. Άλλες γεωγραφικές περιοχές δεν αποτελούν επί του παρόντος σημείο εστίασης» είπε η διοίκηση χθες στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές.
Σημείωσε δε ότι εξακολουθεί να εστιάζει στη Ρουμανία, χτίζοντας ένα ευρύ pipeline έργων με όχημα την εξαγορασθείσα ρουμανική εταιρεία. Να σημειωθεί ότι η ρουμανική αγορά εισφέρει σήμερα το 12% των εσόδων της εισηγμένης, με τη διοίκηση να βάζει τον πήχη πιο ψηλά για το 2024.
Ισχυρή ανάπτυξη το 2023
«Το 2023 υπήρξε ένα ακόμη έτος έντονης δραστηριότητας καθώς ολοκληρώθηκαν τέσσερις νέες εξαγορές, νέα προϊόντα λανσαρίστηκαν στην αγορά, επιτεύχθηκε είσοδος σε νέες κάθετες αγορές, και ολοκληρώθηκε το σχέδιο εσωτερικής αναδιάρθρωσης και απλοποίησης της δομής με την συγχώνευση εταιρειών στην Ρουμανία» τόνισε ο κ. Κοτζαμανίδης.
Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, οι τέσσερις εξαγορές του 2023 (σσ αυτές των GGSoft, SmartCV, SW RetailSoft και Infopower HR Solutions), συνέβαλαν ποσοστιαία με 9% στην αύξηση των εσόδων της περασμένης χρήσης, ενώ η οργανική ανάπτυξη με 19%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Entersoft, τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 37,8 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 28% σε σχέση με το 2022, τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 33% στα 12,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων κινήθηκαν στα 8,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 31%.
«Έχουμε περιθώριο και νέου δανεισμού, αν κριθεί σκόπιμο, για να υποστηρίξουμε τα πλάνα μας» τόνισαν τα στελέχη της εταιρείας, η οποία μόνο το 2023 ολοκλήρωσε τέσσερις νέες εξαγορές, έχοντας παρ’ όλα αυτά ταμειακά διαθέσιμα 11,2 εκατ. ευρώ στα τέλη του περασμένου έτους.
Ως αποτέλεσμα αφενός της οργανικής ανάπτυξης, των εξαγορών, των νέων προϊόντων και της συνεχούς διεύρυνσης της πελατειακής της βάσης, η εταιρεία προσβλέπει και το 2024 σε ισχυρό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης τόσο σε έσοδα όσο και σε κερδοφορία. Μάλιστα, χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, κ. Αντώνης Κοτζαμανίδης, έδωσε guidance για το 2024 για έσοδα της τάξης των 45 εκατ. ευρώ και EBITDA κοντά στα 15 εκατ. ευρώ – από 37,8 εκατ. ευρώ και 12,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, το 2023.
«Εκτιμούμε ότι η ισχυρή οργανική ανάπτυξη μπορεί να συνεχιστεί τουλάχιστον για τα επόμενα 2-3 χρόνια» τόνισε ο ίδιος, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2023, σημειώνοντας ότι αυτό θα είναι αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του ομίλου, που ενισχύεται από τις θεσμικές παρεμβάσεις της Πολιτείας» ανέφερε ο κ. Κοτζαμανίδης.
Όσον αφορά τις πρόσφατες φήμες που κυκλοφόρησαν περί πώλησης της εταιρείας, η διοίκηση αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, παραπέμποντας στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε, με την οποία διευκρίνιζε – απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς- ότι «δεν υπάρχει καμία συμφωνία με επενδυτές για την απόκτηση μετοχών της εταιρείας».
Η ευκαιρία της ηλεκτρονικής τιμολόγησης
Στο μεταξύ, μεγάλο περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης βλέπει η εισηγμένη στην ψηφιοποίηση των παραστατικών που φέρνει η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Όπως είπε χθες ο κ. Κοτζαμανίδης, σήμερα μόλις το 12% των μικρών και μεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων έχει υιοθετήσει το e-invoicing.
«Αυτό δημιουργεί μια τεράστια ευκαιρία, για την οποία είμαστε πολύ καλά τοποθετημένοι -ως εταιρεία- για να την εκμεταλλευτούμε» είπε ο ίδιος απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών, ενώ αναφέρθηκε και στην ευκαιρία της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS. Να σημειωθεί ότι η Entersoft απέσπασε μερίδιο 40% του συνόλου των παραστατικών που αποστάλθηκαν στην ΑΑΔΕ τον περασμένο Οκτώβριο.
Όπως πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, όλοι οι οργανισμοί του Δημοσίου θα υποχρεωθούν σταδιακά έως το 2025-2026 να δέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά παραστατικά, γεγονός που θα αναγκάσει και τις εταιρείες να ψηφιοποιήσουν με τη σειρά τους τα παραστατικά τους.
Μεγάλο στοίχημα για την εισηγμένη εταιρεία πληροφορικής παραμένει και η αγορά της Ρουμανίας, μετά την απόκτηση το 2023 της ρουμανικής Bit Software. «Η Entersoft θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην αγορά της Ρουμανίας. Άλλες γεωγραφικές περιοχές δεν αποτελούν επί του παρόντος σημείο εστίασης» είπε η διοίκηση χθες στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές.
Σημείωσε δε ότι εξακολουθεί να εστιάζει στη Ρουμανία, χτίζοντας ένα ευρύ pipeline έργων με όχημα την εξαγορασθείσα ρουμανική εταιρεία. Να σημειωθεί ότι η ρουμανική αγορά εισφέρει σήμερα το 12% των εσόδων της εισηγμένης, με τη διοίκηση να βάζει τον πήχη πιο ψηλά για το 2024.
Ισχυρή ανάπτυξη το 2023
«Το 2023 υπήρξε ένα ακόμη έτος έντονης δραστηριότητας καθώς ολοκληρώθηκαν τέσσερις νέες εξαγορές, νέα προϊόντα λανσαρίστηκαν στην αγορά, επιτεύχθηκε είσοδος σε νέες κάθετες αγορές, και ολοκληρώθηκε το σχέδιο εσωτερικής αναδιάρθρωσης και απλοποίησης της δομής με την συγχώνευση εταιρειών στην Ρουμανία» τόνισε ο κ. Κοτζαμανίδης.
Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, οι τέσσερις εξαγορές του 2023 (σσ αυτές των GGSoft, SmartCV, SW RetailSoft και Infopower HR Solutions), συνέβαλαν ποσοστιαία με 9% στην αύξηση των εσόδων της περασμένης χρήσης, ενώ η οργανική ανάπτυξη με 19%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Entersoft, τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 37,8 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 28% σε σχέση με το 2022, τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 33% στα 12,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων κινήθηκαν στα 8,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 31%.