ΦΑΓΕ: Μειώνει τιμές απέναντι στον “επιθετικό” ανταγωνισμό
Αρνητικό πρόσημο γράφει στην Ελλάδα ο τζίρος της ΦΑΓΕ αν και αυξάνονται οι ποσότητες που πωλεί, όπως δείχνουν τα στοιχεία για τις επιδόσεις του ομίλου στο α’ τρίμηνο του 2024, διάστημα στο οποίο εμφάνισε ενοποιημένο κύκλο εργασιών σχεδόν 160 εκατ. ευρώ, με αύξηση 16,4% και καθαρά κέρδη 27,3 εκατ. ευρώ, με αύξηση σχεδόν 41%.
Η ΦΑΓΕ προχώρησε σε μειώσεις τιμών βρισκόμενη σε θέση άμυνας απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό, τόσο από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και από τα προϊόντα άλλων γαλακτοβιομηχανιών όπως είναι στην Ελλάδα η Κρι Κρι, οι εταιρείες Δέλτα και Δωδώνη της Vivartia, η Όλυμπος, η Friesland Campina, η Danone και η Φάρμα Κουκάκη. Συνολικά, σε όλες τις αγορές που έχει παρουσία η ΦΑΓΕ, η μέση καθαρή τιμής πώλησης σημειώνει μείωση κατά 0,7% στο α’ τρίμηνο του 2024 ενώ κατά τη διάρκεια του 2023 οι τιμές αυξήθηκαν κατά 8,6%.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σημείωσαν πτώση 0,3% σε αξία ενώ αυξήθηκαν σε όγκο κατά 4,8%, με το αποτύπωμα της χώρας να περιορίζεται περαιτέρω στα μεγέθη του ομίλου που βαίνουν αυξανόμενα.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου ΦΑΓΕ στο α’ τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 159,7 εκατ. ευρώ (171,6 εκατ. δολ.) σε αξία, με αύξηση 16,4%, σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023. Αυτό ήταν αποτέλεσμα κυρίως της αύξησης των πωλήσεων σε όγκο κατά 16,6% και της θετικής επίδρασης κατά 0,5% από την εξασθένιση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας, που αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 0,7%.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία κατά 36,7%, 18,2% και 8,6%, αντίστοιχα και μειώθηκαν στην Ελλάδα κατά 0,3%. Με όρους όγκου οι πωλήσεις στο τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 αυξήθηκαν κατά 16,6% με ώθηση από την διψήφια αύξηση των πωλήσεων σε όγκο κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, που διαμορφώθηκε σε 33,9%, 17,7% και 15,6% αντίστοιχα και δευτερευόντως από τις επιδόσεις στην Ελλάδα όπου οι αύξηση του όγκου πωλήσεων ανήλθε σε 4,8%.
Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι το μερίδιο της Ελλάδας μειώνεται ως ποσοστό του κύκλου εργασιών του ομίλου. Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σε αξία εκτός Ελλάδας αντιπροσωπεύουν πλέον το 89,8% των συνολικών πωλήσεων σε αξία έναντι 88,1% που ήταν στο α’ τρίμηνο του 2023.
Η κερδοφορία
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 75,9 εκατ. ευρώ (81,5 εκατ. δολ.), με αύξηση 27,1%. Ως ποσοστό των πωλήσεων αυξήθηκε σε 47,5% έναντι 43,5% πέρυσι λόγω της αύξησης των καθαρών πωλήσεων κατά 16,4% και της μείωσης των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ, κατά 14,1%, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 14,7%.
Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 38,7% στα 37,7 εκατ. ευρώ (40,5 εκατ. δολ.) και ως ποσοστό των πωλήσεων ήταν 23,6% από 19,8% στο α’ τρίμηνο πέρυσι, αύξηση που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των μικτών κερδών. Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 1,3 εκατ. ευρώ (ή 1,4 εκατ. δολ.) έναντι 3 εκατ. ευρώ (ή 3,2 εκατ. δολ.) στο α’ τρίμηνο πέρυσι, με συναλλαγματικές ζημιές 1,12 εκατ. ευρώ (1,2 εκατ. δολ.) από συναλλαγματικά κέρδη ύψους 1,02 εκατ. ευρώ (1,1 εκατ. δολ.) αντίστοιχα. Τα κέρδη προ φόρων ήταν 35,3 εκατ. ευρώ (37,9 εκατ. δολ.) έναντι 25,13 εκατ, ευρώ (27,1 εκατ. δολ.) και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 27,3 εκατ. ευρώ (29,3 εκατ. δολ.) έναντι κερδών 19,4 εκατ. ευρώ (20,8 εκατ. ευρώ) στο α’ τρίμηνο του 2023 σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 41%.
Η ΦΑΓΕ προχώρησε σε μειώσεις τιμών βρισκόμενη σε θέση άμυνας απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό, τόσο από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και από τα προϊόντα άλλων γαλακτοβιομηχανιών όπως είναι στην Ελλάδα η Κρι Κρι, οι εταιρείες Δέλτα και Δωδώνη της Vivartia, η Όλυμπος, η Friesland Campina, η Danone και η Φάρμα Κουκάκη. Συνολικά, σε όλες τις αγορές που έχει παρουσία η ΦΑΓΕ, η μέση καθαρή τιμής πώλησης σημειώνει μείωση κατά 0,7% στο α’ τρίμηνο του 2024 ενώ κατά τη διάρκεια του 2023 οι τιμές αυξήθηκαν κατά 8,6%.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σημείωσαν πτώση 0,3% σε αξία ενώ αυξήθηκαν σε όγκο κατά 4,8%, με το αποτύπωμα της χώρας να περιορίζεται περαιτέρω στα μεγέθη του ομίλου που βαίνουν αυξανόμενα.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου ΦΑΓΕ στο α’ τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 159,7 εκατ. ευρώ (171,6 εκατ. δολ.) σε αξία, με αύξηση 16,4%, σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023. Αυτό ήταν αποτέλεσμα κυρίως της αύξησης των πωλήσεων σε όγκο κατά 16,6% και της θετικής επίδρασης κατά 0,5% από την εξασθένιση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας, που αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 0,7%.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία κατά 36,7%, 18,2% και 8,6%, αντίστοιχα και μειώθηκαν στην Ελλάδα κατά 0,3%. Με όρους όγκου οι πωλήσεις στο τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 αυξήθηκαν κατά 16,6% με ώθηση από την διψήφια αύξηση των πωλήσεων σε όγκο κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, που διαμορφώθηκε σε 33,9%, 17,7% και 15,6% αντίστοιχα και δευτερευόντως από τις επιδόσεις στην Ελλάδα όπου οι αύξηση του όγκου πωλήσεων ανήλθε σε 4,8%.
Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι το μερίδιο της Ελλάδας μειώνεται ως ποσοστό του κύκλου εργασιών του ομίλου. Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σε αξία εκτός Ελλάδας αντιπροσωπεύουν πλέον το 89,8% των συνολικών πωλήσεων σε αξία έναντι 88,1% που ήταν στο α’ τρίμηνο του 2023.
Η κερδοφορία
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 75,9 εκατ. ευρώ (81,5 εκατ. δολ.), με αύξηση 27,1%. Ως ποσοστό των πωλήσεων αυξήθηκε σε 47,5% έναντι 43,5% πέρυσι λόγω της αύξησης των καθαρών πωλήσεων κατά 16,4% και της μείωσης των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ, κατά 14,1%, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 14,7%.
Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 38,7% στα 37,7 εκατ. ευρώ (40,5 εκατ. δολ.) και ως ποσοστό των πωλήσεων ήταν 23,6% από 19,8% στο α’ τρίμηνο πέρυσι, αύξηση που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των μικτών κερδών. Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 1,3 εκατ. ευρώ (ή 1,4 εκατ. δολ.) έναντι 3 εκατ. ευρώ (ή 3,2 εκατ. δολ.) στο α’ τρίμηνο πέρυσι, με συναλλαγματικές ζημιές 1,12 εκατ. ευρώ (1,2 εκατ. δολ.) από συναλλαγματικά κέρδη ύψους 1,02 εκατ. ευρώ (1,1 εκατ. δολ.) αντίστοιχα. Τα κέρδη προ φόρων ήταν 35,3 εκατ. ευρώ (37,9 εκατ. δολ.) έναντι 25,13 εκατ, ευρώ (27,1 εκατ. δολ.) και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 27,3 εκατ. ευρώ (29,3 εκατ. δολ.) έναντι κερδών 19,4 εκατ. ευρώ (20,8 εκατ. ευρώ) στο α’ τρίμηνο του 2023 σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 41%.