Επιστολή με την οποία καλεί όλους τους παρόχους να αξιοποιήσουν πιλοτικά το νέο δίκτυο οπτικών ινών, απέστειλε η εταιρεία FiberGrid σε όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Αποδέκτες της επιστολής της θυγατρικής εταιρείας της ΔΕΗ με δραστηριότητες στις τηλεπικοινωνίες, ήταν οι εταιρείες ΟΤΕ, Nova, Vodafone και Inalan.

Σύμφωνα με την επιστολή η πιλοτική χρήση του δικτύου Fiber to the Home (FTTH) της FiberGrid αφορά στην αξιοποίηση του δικτύου οπτικών ινών που έχει αναπτύξει η εταιρεία σε οκτώ δήμους της Αττικής. Η προσφορά αφορά τόσο στην μίσθωση σκοτεινής οπτικής ίνας, πάνω στη οποία ο πάροχος λιανικής θα αναπτύξει τη δική του υπηρεσία, όσο και στην παροχή υπηρεσίας bitstream μέσω οπτικής ίνας, στην οποία ο πάροχος μπορεί προσφέρει ταχύτητες μετάδοσης έως 2,5 Gbps.


Είναι η υψηλότερη προσφερόμενη ταχύτητα μετάδοσης αυτή τη στιγμή στη χώρα μας κάθως οι άλλοι πάροχοι προσφέρουν ταχύτητες 1 Gbps. Για την FiberGrid αυτό θεωρείται το πρώτο βήμα για να φτάσει στα επόμενα 2-3 χρόνια για να προσφέρει ταχύτητες μετάδοσης έως 10 Gbps. Αυτή την κατεύθυνση έχουν λάβει σχεδόν όλοι οι πάροχοι δικτύου στη χώρα μας αφού έχουν υποσχεθεί επίσης να προσφέρουν ταχύτητες μετάδοσης έως 10 Gbps.

Η δωρεάν πιλοτική χρήση αφορά σε περίπου εν δυνάμει 150.000 χρήστες και θα διαρκέσει κάποιους μήνες. Στόχος της FiberGrid είναι ν’ αρχίσει την εμπορική εκμετάλλευση του δικτύου της μέσα στον δ’ τρίμηνο του έτους όπου οι εν δυνάμει χρήστες του δικτύου θα φτάσουν τις 500.000. Η εταιρεία αναπτύσσει πυρετωδώς το δίκτυο, τόσο σε δήμους Αττικής (Κηφισιά, Ηλιούπολη κ.ά.), όσο και εκτός Αθηνών, με έμφαση τα μεγάλα αστικά κέντρα (Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.ά.).


H πρόταση που έγινε από την FiberGrid προς τους παρόχους τηλεπικοινωνιών για πιλοτική χρήση το δικτύου της, δείχνει μια κλασσική συμφωνία χονδρικής, όπου η θυγατρική της ΔΕΗ θα πουλά τις υποδομές της στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, κι εκείνοι στη συνέχεια θα τις μεταπωλούν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς βλέπουν ότι αργά ή γρήγορα η εταιρεία θα εισέλθει και στη λιανική. Είτε με τη συνεργασία κάποιου παίκτη από το εξωτερικό, είτε εξαγοράζοντας κάποιον παίκτη στη χώρα μας, η εταιρεία θα ξεκινήσει και δραστηριότητες λιανικής. Και αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί η πρόσφατη απόκτηση του Κωτσόβολου, το οποίο θα ενδυναμώσει τις λιανικές πωλήσεις τόσο της ΔΕΗ, όσο και της FiberGrid. Το ίδιο έπραξε και ο ΟΤΕ το 2006 αποκτώντας τον Γερμανό, σε πολύ υψηλότερο αντίτιμο (1,3 δισ. ευρώ) απ’ ότι η ΔΕΗ σήμερα (200 εκατ. ευρώ).