Με τρία νέα καταστήματα ενισχύει τον επόμενο μήνα το δίκτυο Sinsay η LPP Greece, βραχίονας του πολωνικού γκρουπ LPP που υλοποιεί φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο στην Ελλάδα διεκδικώντας μερίδιο στην αγορά προσιτής μόδας.

Με συνεχείς επενδύσεις -σ.σ. τους τελευταίους μήνες προχώρησε σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ύψους 5 εκατ. ευρώ- η εταιρεία υποστηρίζει την επέκτασή της στην ελληνική επικράτεια.


Σήμερα η Sinsay αριθμεί 8 καταστήματα και με τις νέες προσθήκες σε Τρίκαλα, Κιλκίς και Ξάνθη, που προγραμματίζονται για τον Ιούλιο, θα φτάσει στα 11. Όπως αναφέρουν στο Powergame πηγές στην εταιρεία, σχέδια υπάρχουν και για την Αθήνα. Ας σημειωθεί ότι πριν από ένα χρόνο το πολωνικό σήμα δεν είχε παρουσία στην Αττική. Σήμερα έχει αναπτύξει παρουσία στην πρωτεύουσα με 4 καταστήματα, στον Πειραιά, στο Smart Park, στο Top Parks Πειραιώς της Trade Estates και στο Ρέντη, στην εμπορική Στοά της Πέτρου Ράλλη όπου λειτουργεί και κατάστημα Σκλαβενίτης.

Στόχος, σύμφωνα με την ηγεσία της ελληνικής ομάδας, είναι μέχρι το τέλος της χρονιάς -ή αρχές του 2025, δεδομένου ότι η εταιρεία κλείνει χρήση 30 Ιανουαρίου- να αριθμεί 30 καταστήματα στην Ελλάδα. Για να επιτευχθεί το φιλόδοξο business plan το επιτελείο της LPP αξιοποιεί όλα τα μοντέλα και τις ευκαιρίες, από συνεργασίες για την ανάπτυξη της Sinsay σε retail parks και εμπορικά κέντρα μέχρι stand alone καταστήματα. Ενδεικτική είναι η ώθηση που δίνει ήδη στα πλάνα ανάπτυξης της αλυσίδας η στρατηγική συνεργασία με την Trade Estates του ομίλου Fourlis. Η συνεργασία των δύο πλευρών είχε αφετηρία τα Ιωάννινα και τη Θεσσαλονίκη, με την τοποθέτηση του σήματος Sinsay στο Top Parks Ιωαννίνων και στο Εμπορικό Πάρκο Florida 1 και διευρύνεται με νέα ανοίγματα το 2024 όπως στο Smart Park στα Σπάτα, στο Top Parks Πειραιώς, ενώ θα ακολουθήσει νέο κατάστημα στο Top Parks Πάτρας.


Επίσης, ενδεικτική της στρατηγικής της LPP να αξιοποιεί κάθε ευκαιρία για να τοποθετήσει το σήμα της σε εμπορικές πιάτσες της χώρας είναι τα 3 νέα καταστήματα που ανοίγουν τον επόμενο μήνα. Το κατάστημα στην Ξάνθη θα ανοίξει στο εμπορικό πάρκο Flamingo, έξω από την πόλη, ενώ στα Τρίκαλα και στο Κιλκίς ανοίγει σε ανεξάρτητα καταστήματα σε κεντρικά σημεία των δύο πόλεων. Το κατάστημα Sinsay στο retail park της Trade Estates στην Πάτρα, αναμένεται να λειτουργήσει κατά τον Νοέμβριο και θα είναι το πρώτο της αλυσίδας στην αχαϊκή πρωτεύουσα.

Οι καλές επιδόσεις πριμοδοτούν τα πλάνα
Στα σκαριά είναι και μερικές ακόμη συμφωνίες ενώ τα φιλόδοξα σχέδια πριμοδοτούν οι καλές επιδόσεις της Sinsay, που ξεπερνούν τους στόχους τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στο ψηφιακό κανάλι. Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις ανά τ.μ. κατατάσουν την Ελλάδα στις καλύτερες χώρες πανευρωπαϊκά για τον όμιλο. Από την άλλη μεριά και το e-shop έχει αναπτύξει ισχυρή δυναμική προσελκύοντας τους οπαδούς της μάρκας πριν επεκταθεί το δίκτυο των φυσικών καταστημάτων. Μέχρι πρόσφατα σχεδόν το ήμισυ του τζίρου της εταιρείας ερχόταν από τις online πωλήσεις αλλά καθώς αναπτύσσεται το δίκτυο το ισοζύγιο γέρνει υπέρ των φυσικών καταστημάτων.


Από το πρώτο κατάστημα στην Κρήτη, στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza του Ηρακλείου, μέχρι το δίκτυο των 8 φυσικών καταστημάτων που αριθμεί σήμερα κι επιπλέον το e-shop, το brand Sinsay έχει κερδίσει τους Έλληνες καταναλωτές, γεγονός που ενθαρρύνει τα σχέδια ανάπτυξης των Πολωνών επενδυτών στην τοπική αγορά. Επίσης, ως ένα fast fashion brand, με προϊόντα χαμηλού κόστους, το εμπορικό σήμα ευνοείται από τη συγκυρία καθώς οι καταναλωτές, υπό την πίεση των εισοδημάτων που προκαλεί το υψηλό κόστος ζωής, περιορίζουν μη αναγκαίες δαπάνες και αναζητούν όλο και πιο οικονομικές επιλογές σε είδη ένδυσης/υπόδησης. Ας σημειωθεί ότι η μέση τιμή πώλησης των προϊόντων Sinsay είναι της τάξης των 8 ευρώ και η εταιρεία στηρίζεται στον όγκο πωλήσεων.

Το timing και τα νέα σήματα
Η υπεραπόδοση του μοντέλου του πολωνικού brand στην ελληνική αγορά δεν φαίνεται να πτοείται ούτε από τον ανταγωνισμό που ενισχύεται με την είσοδο στην αγορά νέων ξένων σημάτων. Ανταγωνισμός εντοπίζεται πάντως στο real estate, αν και προκύπτουν ευκαιρίες ενώ οι επεκτάσεις εμπορικών κέντρων και τα retail parks που αναπτύσσονται προσφέρουν λύσεις για αλυσίδες όπως η Sinsay που αναζητούν χώρους γύρω στα 1.000 τ.μ. κατά μ.ο. ανά κατάστημα.

Εντωμεταξύ, η υπέρβαση των στόχων πωλήσεων που είχε θέσει το LPP Group για την Ελλάδα και οι καλύτερες επιδόσεις της τοπικής αγοράς συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές ενθαρρύνουν και τα σχέδια για την ανάπτυξη και άλλων σημάτων. Το επιτελείο του ομίλου LPP, που ελέγχει την Sinsay και άλλα 4 σήματα (House, Mohito, Reserved και Cropp) εξετάζει δυνατότητες και μελετά το timing για το επόμενο βήμα, που δεν προβλέπεται πάντως νωρίτερα από το 2025. Σήμερα και τα 5 σήματα του χαρτοφυλακίου του πολωνικού ομίλου έχουν παρουσία στην Ελλάδα μέσω online πωλήσεων και μόνο η Sinsay, η «πολωνική Zara» όπως είθισται να αποκαλείται, διαθέτει και φυσικά καταστήματα.